• 07-09-2022, 01:51:54
    #1
    Annem telefonunu kaybetti forumdaşlar. Çalındı mı bilmiyoruz.
    E-devletten direkt IMEI ihbarı yaptık, onaylanmasını bekliyoruz.
    Sorum şu, eğer çalıntı değilse bu IMEI ihbarını geri alabiliyorlar mı, ya da çalıntı değilse bulunamazsa polis ya da savcı aracılığıyla soruşturma açtırılabiliyor mu?
    Yüksek ihtimalle polis arıyor, ancak direkt bir polis şubeye mi gidilmeli savcılık soruşturması için dilekçe mi vermeli, napmalıyız?
  • Kabul Edilen Cevap
    • IMEI ihbarının geri alınabilmesinin iki yolu var savcılığa bizzat telefon sahibinin müraacatı veya telefon çalıntı/kayıp ihbarı yapılmadan hemen önce cihaza takılan son sim kart numarasına sms şifre gönderen 120 (BTK)'nın onay alması. En yakın polis/jandarma merkezine kayıp ihbarı açıldıktan sonra savcılık aracılığı ile BTK IMEI Takip Listesi'ne sizin IMEI'nizi ekler, siz ihbarı çekmeden önce herhangi bir sinyal gelmesi durumunda gerekeni yaparlar size de bilgi verirler. BTK'ya IMEI Kayıp/Çalıntı ihbarı verdiyseniz yapmanız gereken sadece beklemek. Ayrıca eğer cihaz IOS ise iPhone'u Bul Android ise Cihazımı Bul ile cihazın yerini kontrol etmeyi unutmayın. Geçmiş olsun.
  • 07-09-2022, 02:04:14
    #2
    Geçmiş olsun
    karakola kayıp dilekçesinde bulunabilirsiniz veya savcılığa
  • 07-09-2022, 02:08:29
    #3
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    IMEI ihbarının geri alınabilmesinin iki yolu var savcılığa bizzat telefon sahibinin müraacatı veya telefon çalıntı/kayıp ihbarı yapılmadan hemen önce cihaza takılan son sim kart numarasına sms şifre gönderen 120 (BTK)'nın onay alması. En yakın polis/jandarma merkezine kayıp ihbarı açıldıktan sonra savcılık aracılığı ile BTK IMEI Takip Listesi'ne sizin IMEI'nizi ekler, siz ihbarı çekmeden önce herhangi bir sinyal gelmesi durumunda gerekeni yaparlar size de bilgi verirler. BTK'ya IMEI Kayıp/Çalıntı ihbarı verdiyseniz yapmanız gereken sadece beklemek. Ayrıca eğer cihaz IOS ise iPhone'u Bul Android ise Cihazımı Bul ile cihazın yerini kontrol etmeyi unutmayın. Geçmiş olsun.
  • 07-09-2022, 02:29:41
    #4
    mcanyarar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    IMEI ihbarının geri alınabilmesinin iki yolu var savcılığa bizzat telefon sahibinin müraacatı veya telefon çalıntı/kayıp ihbarı yapılmadan hemen önce cihaza takılan son sim kart numarasına sms şifre gönderen 120 (BTK)'nın onay alması. En yakın polis/jandarma merkezine kayıp ihbarı açıldıktan sonra savcılık aracılığı ile BTK IMEI Takip Listesi'ne sizin IMEI'nizi ekler, siz ihbarı çekmeden önce herhangi bir sinyal gelmesi durumunda gerekeni yaparlar size de bilgi verirler. BTK'ya IMEI Kayıp/Çalıntı ihbarı verdiyseniz yapmanız gereken sadece beklemek. Ayrıca eğer cihaz IOS ise iPhone'u Bul Android ise Cihazımı Bul ile cihazın yerini kontrol etmeyi unutmayın. Geçmiş olsun.
    Hocam ihbarda bulundum IMEI ihbarında yani. Ancak polise başvurucaz. Polis herhalde kendi o başvuruyu çekip işlem yapabiliyor değil mi? Bulunması için.
  • 07-09-2022, 02:30:10
    #5
    Watere adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçmiş olsun
    karakola kayıp dilekçesinde bulunabilirsiniz veya savcılığa
    Çok teşekkür ederim... yarın kaybettiğimiz yere bir bakıcaz. Olmazsa karakol...