Merhabalar.
Ülkenin kalbur üstü devlet okullarından birinde devamsızlıktan atılmayacağınız herhangi bir bölüm. Mümkünse bilmediğiniz bir dilde hazırlığı olsun. Okulun imkanlarını kullanmak, öğrenciliğin imkanlarını kullanmak, askerlik tecili, vb. için kullanılabilir. Sonrasında okurken bir iş öğrenmek için kursa gitmek ya da işe girip meslek öğrenmek tercih edilebilir. (Bunu yapabilirseniz okulu bitirmek için okula gitmenize gerek yok. Okuldan işinize yarayacakları alın. Kalanıyla ilgilenmeniz şart değil.)
Yurt dışı konusu çok karışık. Herkes yapamayabiliyor. Size faydadan çok zarar da verebilir. Belli başlı ülkeler olsa bir nebze düşünülebilir. Ama bildiğiniz yerde imkanlarınızı kullanmak mantıklı olacaktır.
Diye düşünüyorum. Kolay gelsin. Hayatınızda başarılar.
İyi forumlar
Üniversite okumak mantıklı mı?
23
●882
- 31-08-2022, 16:57:07Antropoloji, hukuk, psikoloji ve ybs arasındayım ama bu meslekler türkiyede garantisi yok yani kendini geliştirsen sonucu 0 çıkabilir. Garanti meslek dediğim iş hemen bulabilecek ybs var oda 2-3 üni. Var.Yosnac adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 31-08-2022, 16:59:33Orta okuldan liseye geçerken üniversite hakkında programlar izliyordum (hatırlarsınız gençbakış)Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
üniversite iş bulmak için değil öğrenmek içindir
okumazsanız belki para kazanırsınız ama kafanız çalışmaz.
okursanız, kafanızı çalıştırırsanız milletin 30 yılda kazandığını 1 yılda kazanabilirsiniz.
üstelik ilkine göre şansınız daha yüksek.
Not: 2 üniversite mezunuyum. - 31-08-2022, 17:02:15İş garantili bir bölümden en iyi ihtimalle 4 yıl sonra mezun olacaksınız. 4 yıl sonra bırakın iş garantisini okuduğunuz okulun o kadar ömrü olacak mı o belli değil. Geçmiş 4 yıla bakarak gelecekte 4 yıl içinde neler olabileceğini düşünürseniz daha mantıklı karar verebilirsinizMisafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 31-08-2022, 17:08:32üniversite iş bulmak için değil öğrenmek içindir. Tartışmalı bir cümle ama doğru.Browland adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bazı noktalar var evet üniversite gidilmeli ama herkes gitmemeli nitelikli adamlar gitmeli sen her ile üniversite açarsan bazıları 3-4 var. Önüne giden girerse sınava olması gerekenden fazla adam alırsan sistem bozuluyor bana göre atıyorum 150 üni var türkiyede ama 10 tanesi gidilir. - 31-08-2022, 17:11:48Girmesi gerçekten sağlam puan isteyen bazı kaliteli okulları müstesna tutuyorum, diğer çoğunluk için konuşmak gerekirse
Diploma için okumayı düşünüyorsanız torpilsiz işe yaramıyor. Bilgi için okuyorsanız yol + derse harcadığınız zamanla Youtube'den eğitim videosı izleseniz en az 5 kat daha fazla bilgi edinirsiniz. - 31-08-2022, 17:20:15Hocam bazı şeyleri deneyimleyerek öğrenilmesi gerekiyor insanın mesela evinden uzakta bir üniversite okumak bile tek başına kalmak bile bir deneyimdir sorumluluktur aslında gelirini giderini kendin hesaplaman bile bir deneyimdir.FiKRAL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Yeni insanlar tanımak yeni hayatlar görmek yeni yollar keşfetmek hatta dışarı çıkıp sokakları etrafı keşfetmek görmek bile insan için bir deneyim belki de kafasında açılacak olan yeni bir yoldur.
O yüzden üniversiteye sadece mezun oldum diploma aldım şimdi hemen işim hazır diye bakmamalı kimse okurken bile ayrıca çabalaman hata üniversiteden çıktıktan sonra daha fazla çabalayarak hayata tutunman gerekiyor.
Bu hayatta neyin garantisi varda üniversiteden çıkınca iş bulmanın garantisi olsun. - 31-08-2022, 17:25:39Hayat tecübesi ve mücadele konusunda sonuna kadar haklısınız hocam katılıyorum ama ne yazık ki eğitim ve adalet sistemi kötü. Üniversiteden mezun olduğu zaman 20 küsür yaşlarına gelmiş ve vasıfsız olan insanları görünce üzülüyorum. Sırf deneyimlemek için okumaktansa iş hayatına atılıp hayatı başka şekilde tecrübe etmek daha mantıklı geliyor.Yosnac adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 31-08-2022, 17:34:02Hocam evet haklısınız ama çabalayan bir şeyler başarmak isteyen insan üniversiteye gitse de işin sonunda başarılı olabilir iş hayatına atılsa da. Benim demek istediğim 20li yaşlar çok ileri yaşlar değil hocam insan kendini keşfetmesi gerekiyor.FiKRAL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hep aynı çevrede kalırsa ve hiç konfor alanından çıkmazsa bu insan kendi istediği işi asla yapamayacaktır. Kendini keşfetmemiş bir insanın başarılı olması çok zordur önce insan ne istediğini bilecek bu da birazcık gözlemlemek ve yeni şeyler görmekle mümkün.
Yoksa para kazanmak kolay hocam bir kafede çalışırsın yine para kazanırsın bir fabrikada çalışırsın yine para kazanırsın.
Ama örneğin hizmet sektörünü çok seven bir insan garsonlukta uçuk paralar kazanırken.
Yazılımdan anlamayan sadece üniversitesinden mezun olmuş bir insan asgari ücretin 1-2bin₺ yukarısına çalışır ve her sabah küfür ederek işe gider gelir.