• 29-08-2022, 20:10:02
    #10
    Yeni işe girdiysen kesinlikle işten çıkış alıp askere gitme, ben istifa usulü çıkış verdim yanlışlık yaptım sen o hataya düşme, askerlik için diye özellikle belirt veya 6 aylık ücretsiz izin verirlerse o şekilde ayrıl. Şunu da unutma ben bilemediğim için şu an işe giriş yapamadım süreyi kaçırdım ve sonradan öğrendim. Askerlik dolayısıyla diye işten ayrıldığında askerden dönünce sanırım ilk 2 hafta içinde mi 1 ay içinde mi ne yanlış söylemeyeyim, işkur doğrudan işçiyi işe alması gerektiğini belirtiyor, sende şirketine bu şekilde belirt insan kaynaklarına. Aksi takdirde cezası mevcut . Ben işime giremedim belki ama süremi geçirdiğim için ısrarcı da olma hakkımı geçirdim. Sen o hataya düşmemelisin. Aklında bulunsun.
  • 29-08-2022, 20:13:27
    #11
    TeknoBlogg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yeni işe girdiysen kesinlikle işten çıkış alıp askere gitme, ben istifa usulü çıkış verdim yanlışlık yaptım sen o hataya düşme, askerlik için diye özellikle belirt veya 6 aylık ücretsiz izin verirlerse o şekilde ayrıl. Şunu da unutma ben bilemediğim için şu an işe giriş yapamadım süreyi kaçırdım ve sonradan öğrendim. Askerlik dolayısıyla diye işten ayrıldığında askerden dönünce sanırım ilk 2 hafta içinde mi 1 ay içinde mi ne yanlış söylemeyeyim, işkur doğrudan işçiyi işe alması gerektiğini belirtiyor, sende şirketine bu şekilde belirt insan kaynaklarına. Aksi takdirde cezası mevcut . Ben işime giremedim belki ama süremi geçirdiğim için ısrarcı da olma hakkımı geçirdim. Sen o hataya düşmemelisin. Aklında bulunsun.

    Hocam işim çok rahat bir iş evimden ayrılmadan hiçbirşey yapmadan 6 yıllık emeğimden kazanıyorum, izin alamam ne yazık ki ya işten ayrılmak zorundayım ya da çözmek zorundayım bu işi gerçekten iğrenç bir durum. Zaten ülke ekonomisi belli zar zor bir düzen yaptık. Tamam askerlik vatan borcu ama oraya gidip patates soyacağız. İnsanların verdiği emeği yok etmek saçma, insanlara bazı şartlarda olanak sağlanmalı. Askere gitmeyelim demiyorum ama askere gideceğiz diye işimizden de olmayalım. Tecil edemiyoruz birşey yapamıyoruz. Sıkıntı durum...
  • 29-08-2022, 20:30:46
    #12
    Danışman
    Merhabalar.
    Üniversite mezunu iseniz yüksek lisans başvurusu yapmanız lazım. Tekrar lisans okumak uzatmaz. Tezsiz yüksek lisans başvuruları halen devam ediyor. Ama acele etmeniz lazım.

    Lise mezunu iseniz üniversiteye yerleşmeniz lazım.

    Bunun dışında lise yada üniversiteden mezun olduğunuzda tecil süresi bitmeden askerlik şubesine gidip 2 yıl isteğe bağlı tecil yapabilirsiniz. Herhangi bir şart atamazlar. Bunu yaptı iseniz eğitimde bir üst basamağa kayıt yaptırmanız gerekiyor. Üniversite mezunu yüksek lisans. Lise mezunu üniversite.

    İyi forumlar
  • 29-08-2022, 20:34:54
    #13
    Fahrettin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar.
    Üniversite mezunu iseniz yüksek lisans başvurusu yapmanız lazım. Tekrar lisans okumak uzatmaz. Tezsiz yüksek lisans başvuruları halen devam ediyor. Ama acele etmeniz lazım.

    Lise mezunu iseniz üniversiteye yerleşmeniz lazım.

    Bunun dışında lise yada üniversiteden mezun olduğunuzda tecil süresi bitmeden askerlik şubesine gidip 2 yıl isteğe bağlı tecil yapabilirsiniz. Herhangi bir şart atamazlar. Bunu yaptı iseniz eğitimde bir üst basamağa kayıt yaptırmanız gerekiyor. Üniversite mezunu yüksek lisans. Lise mezunu üniversite.

    İyi forumlar
    Sade ve güzel anlatımınız için teşekkür ederim. Ne yazık ki bir üniversite bitirmedim. Lise ertlemesi yapıldı sadece tek şansım sanırsam ek tercihler.
  • 29-08-2022, 20:42:51
    #14
    Danışman
    Muhammed63 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sade ve güzel anlatımınız için teşekkür ederim. Ne yazık ki bir üniversite bitirmedim. Lise ertlemesi yapıldı sadece tek şansım sanırsam ek tercihler.
    Bir video vardı. Geçen sene boş kalan kontenjanlar diye. Buna uygun şekilde bir plan yapıp onlardan birine yerleşmeye bakabilirsiniz. Sizin için problem çıkmaması için. Sonraki sene istediğiniz bölümü seçersiniz.

    Hatta tam emin değilim ama ön lisans okuyup sonra lisans okuyabilirsiniz galiba. İkisi de ayrı ayrı tecil şansı veriyor olması lazım. Ek tercihlerde yerleşirsiniz umarım
  • 29-08-2022, 20:52:39
    #15
    Fahrettin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir video vardı. Geçen sene boş kalan kontenjanlar diye. Buna uygun şekilde bir plan yapıp onlardan birine yerleşmeye bakabilirsiniz. Sizin için problem çıkmaması için. Sonraki sene istediğiniz bölümü seçersiniz.

    Hatta tam emin değilim ama ön lisans okuyup sonra lisans okuyabilirsiniz galiba. İkisi de ayrı ayrı tecil şansı veriyor olması lazım. Ek tercihlerde yerleşirsiniz umarım
    Çok teşekkür ederim hocam güzel bilgileriniz için dediklerinizi araştıracağım sağolun..