Nasıl yani? Benim 10 yazı içinden bu yazıyı seçip yarıya kadar okumam özgür irade değil mi?
Bu yorumu yapmam ya da yapmamam benim iradem dahilinde değil mi?
Sadece iki seçeneğiniz var, ya yorum yaparsınız ya da yapmazsınız. Bu olasılıklar dan birini seçmeniz sizi özgür kılmayacaktır sadece sonraki seçim için bir başlangıç. Sizi özgür yapmaz çünkü iki şıktan farklı bir seçeneğiniz yok, farklı bir seçenek eklenebilirse belki özgür irade olabilir.
Örneğin bu yorumu yazdım iki seçenekten birini seçtim. Eee bu beni özgür yapmaz mı? Zaten sizin için belirlenmiş seçenekler ile ilerliyorsunuz bu yoldan sapamazsınız, farklı bir seçenek oluşturamazsınız. Oluşturdum sanarsınız ancak o da seçeneklerden biri oluyor.