enesaydeniz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Nasıl yani? Benim 10 yazı içinden bu yazıyı seçip yarıya kadar okumam özgür irade değil mi?

Bu yorumu yapmam ya da yapmamam benim iradem dahilinde değil mi?
10 yazıyı siz kendi özgür iradeniz ile mi gördünüz? 10 yazının diğerleri ilginizi çekti mi? 10 yazı içinden benim yazıyı okumanızın tek sebebi ilginizi çekmiş olması. İrade hakim değil. İrade burada var denilemez çünkü ben eğer düzgün bir başlık yazmasaydım bu konuya bakmazdınız. İradeden daha çok benim sizi yönetmem devreye giriyor.
tayfunsofuoglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
İnsanın karar vermesini sağlayan etkenler olabilir fakat kişi ne yaparsa özgür iradesi ile yapar.
Hocam özgür iradeye örnek verir misiniz? ne yaparız mesela
Prens55 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Özgür irade vardır ve sınırsızdır. Buraya girmek bunu okumak benim özgür iradem sonucu oldu. Seçimi yapan bendim. Girmeyeblirdim. Herkese sayıp sövebilirim bunu yaparken özgür irademle yaparım. Adamda öldürebilir bu da benim özgür irademdir. Sadece yaptığım her eylemn bir sonucu var. İradem özgür ama sonuçları iradem dışı olur
Özgür iradeye örnek verir misiniz?