Özgür iradenin olmadığını düşünüyorum. Verdiğimiz tüm kararların sınırlı olmasının yanı sıra o anki yer, zaman duygu ve düşüncelere bağlıdır.
Hocam aynı düşünüyoruz. Hayat bu yönden bakınca oldukça tuhaf geliyor gibi hissediyorum.
sadece r10 değil, sanal alemde bir yazı yazarken bir değil on kez düşünün özgür irade ne yazık ki ülkemizde yoktur en basit örneği hükümet hakkında bir tweet atman demek 24 saat geçmeden çevik kuvvet eşliğinde ifade verirsin
Hocam konu bu deÄŸil felsefik bir soruydu
Çaysız şeker içemediğimizi ve özgür irade ile kaderin çay ve şeker olduğunu varsayalım.
İki şey birbirine mecburen karışıyor ve neyin mukadder, neyin (cüzi) irade kaynaklı olduğunu ayrıştıramıyoruz.
Hocam bence Çaysız şeker de bir değişken oluyor, bu yüzden bahsettiğiniz özgür iradenin bu olduğunu varsaymak doğru değil. Kendi tercihimiz olmuyor genelde.