Kaza değerlendirmesi hk?
7
●188
- 21-06-2022, 20:00:49Bugün bi kazaya karıştım ben normal yolumda ilerlerken tali yoldan çıkan traktör geri geri gelerek aracıma vurdu sonra kaçtı ama plakasını almıştım sonra ekipleri aradım geldiler olanı anlattım tutanak tuttular incelemelerde bana bi kusur çıkar mı yaşayan oldu mu? adamda kaçtı gitti tutanağı tek ben imzaladım
- 21-06-2022, 20:03:11Eğer aracınıza çarpıp kaçan kişiyi biliyorsanız aracın plakasını, modelini ve rengini en yakın polis ya da jandarmaya bildirmeniz gerekir. Zabıt tutulduktan sonra en geç beş gün içinde bağlı bulunduğunuz sigorta şirketine hasar bildiriminde bulunmalısınız.
Yapılan şikayetlerde herhangi bir ölüm ya da yaralanma söz konusu değilse genellikle soruşturma açılmaz. Yine de aracınızın hasar gördüğü bölgede herhangi bir kamera kaydı varsa bunları muhakkak temin ederek delil olarak sunmanız da yarar vardır.
Eğer çarpıp kaçan kişiler tespit edilemiyorsa kasko şirketi zararı ödeyecek ya da güvence hesabından zararların karşılanması talep edilir. Ancak zorunlu trafik sigortası bu zararları karşılamaz.
Aracınızı hareket ettirmeden önce muhakkak fotoğrafını çekerek görgü tespit tutanağı düzenleterek hem emniyete hem de sigorta şirketine ulaştırmanız gerekir. Görgü tespit tutanağını tutturamadığınız zamanda bile muhakkak sigorta şirketine en kısa zamanda bunu bildirin. Geç ihbar ederseniz tazminatınızı alamayabilirsiniz.
Aracınıza çarpıp kaçma halinde size güvence hesabından bahsettik. Güvence hesabı, sigorta güvencesi olmayan kişiler için oluşturulan bir hesaptır. Bu hesaptan yararlanabilmek için yaralanma, sakatlanma ya da ölüm gibi durumların oluşması gerekir. Eğer herhangi bir yaralanma, sakatlanma ya da ölüm söz konusu değilse polis veya jandarmaya ve kasko şirketine başvurarak beş gün içinde zararınızın karşılanmasını talep etmelisiniz. - 21-06-2022, 20:07:13Teşekkür ederim anladım hocam. masraf 300-400 tl civarı sigorta ile halletsek benim sigortaya da işleyecek değer mi 300-400 tl için sigortayı bozmaya bi da ki sene sigortayı öderken sigorta masrafları daha yüksek geliyor diye duymuştumemrecanyk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-06-2022, 20:10:25300-400 için uğraşma hocam nazarlık 🧿. Tramere girilir durduk yere değer kaybı dediğin gibi adamı bulabilirsen 500 elden iste zannımca verir sigorta yok diye korkup kaçmıştır köyümüzde ki traktörlerin hiçbirinin sigortası yok çünküsaitoox adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-06-2022, 20:26:03Karşı tarafta sigorta yoksa geçmiş olsun mahkemeye verirsiniz minimum 2 yıl sürüyor o da.. Sigorta yaptırmayın trafikte kazaya karışın sonra kaçın hiçbir şey olmuyor. Haklı olsanız bile sizi güvenceye alacak hiçbir kanun yok.. Mahkeme sonuçlanana kadar beklersiniz. O da bilirkişiye, hakimin zevkine kalmış bir durum... 🍌
- 21-06-2022, 21:02:44maalesef hocam hiçbir görüntülü delil alamadan da kaçırdım gitti ama gören şahitler var, ayıp denen de bir şey var yani durur anlaşırız gerek var mı böyle şeylereOnuraygun adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-06-2022, 21:11:13Hocam benzer bir olay başıma geldi.. Dilimin ucuna çok kelimeler geliyor ama kendimi tutuyorum.. Kaçmak nedir ya insan bi durur döner bakar sağlık durumuna bakar, 1 saniyenin bile hayati önem taşıdığı o anda kaçıp gitmek ...... Kaza yaptığım yerde Yunus Polisler çevirme atmıştı o sırada çarpıştıktan sonra karşı taraf kaçtı.. Normalde şov yapmak için sebepsiz yere durdurup araba arayıp, gbt yapan yunus polislerimiz kaçan arabanın plakasını bile almamıştı.. Allahtan karşı tarafın tamponu plakasıyla birlikte olay yerinde kalmıştı o sıra onunla şikayette bulunduk.saitoox adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle