• 03-06-2022, 19:08:37
    #1
    Arkadaşlar adını sanını iyi biliyorum şirket sermayesi ama nedir tam bilmiyorum. Şimdi bu sermaye ile ilgili internette de araştırma yaptım ama net bilgi bulamadım.

    Şöyle mi?
    Sermayeyi NAKİT olarak şirketimizin banka hesabına yatırıyoruz ve şirket kapanana kadar kullanamıyoruz?
    veya şöyle mi;
    Sermayeyi yatırıyoruz ama kullanabiliyoruz

    bir kaynakta da şirketteki eşyaların vb de değerinin sermaye olarak yansıtılabildiğini gördüm. Bunlardan hangisi doğru?

    Ve bir de örneğin şirket var 10.000 TL Sermaye, şirket var 1 Milyon TL Sermaye, bu sermaye ne işe yarıyor şirketin değerini mi gösteriyor?
  • Kabul Edilen Cevap
    • Merhaba şirket tüzel kişiliğe sahiptir. Dolayısıyla şirket kurulurken şirketin tüzel kişiliğinin.olusmasi için ve sirketin mal işyeri satın alması ve sirketin yatırım yapması gereken paraya sermaye denir ve şirket ortağı tarafından konulur para,menkul gayrimenkul hisse senedi de olabilir. Ödenen sermaye artık tüzel kişiliğe ait olur şirketi tasfiye edene kadar çekmezsiniz çekerseniz vergilerini ve faizini ortak ödemek zorunda iyi günler
  • 03-06-2022, 19:20:41
    #2
    Sondan başlayayım, bazı işlerde belirli sermaye koşulu vardır, o yüzden ödenmiş sermayeyi yüksek gösterirsin ya da sermaye artırımına gidersin. Ortaklı bir şirketin varsa, herkes sermayesi kadar pay sahibi ve sorumluluk sahibi olabileceğinden dolayı ona göre sermaye yatırılır.

    kuruluş aşamasında ya nakit ya da gayrimenkul göstererek yüzde 25'ini taahhüt edersin, iki sene içerisinde de eksik kalan tutarı yatırırsın.

    yabancı çalıştırmak için 100k try sermaye lazım, gmyo için 30m try vsvs.

    diyelim 12.5k yatırdın a.ş. kurdun, kalan sermayeyi de ödemedin, bir şey olmaz sadece batık gözükürsün.

    dilim döndüğünce anlattım

    e: parayı kullanıp kullanmayacağını söylememişim, önden yatırdığım %25 sadece 4-5 saat blokeli kalıyor, evraklarla gidip bankadan blokeyi kaldırıp dilediğin gibi harcayabilirsin.
  • 03-06-2022, 19:26:28
    #3
    iosayin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sondan başlayayım, bazı işlerde belirli sermaye koşulu vardır, o yüzden ödenmiş sermayeyi yüksek gösterirsin ya da sermaye artırımına gidersin. Ortaklı bir şirketin varsa, herkes sermayesi kadar pay sahibi ve sorumluluk sahibi olabileceğinden dolayı ona göre sermaye yatırılır.

    kuruluş aşamasında ya nakit ya da gayrimenkul göstererek yüzde 25'ini taahhüt edersin, iki sene içerisinde de eksik kalan tutarı yatırırsın.

    yabancı çalıştırmak için 100k try sermaye lazım, gmyo için 30m try vsvs.

    diyelim 12.5k yatırdın a.ş. kurdun, kalan sermayeyi de ödemedin, bir şey olmaz sadece batık gözükürsün.

    dilim döndüğünce anlattım

    e: parayı kullanıp kullanmayacağını söylememişim, önden yatırdığım %25 sadece 4-5 saat blokeli kalıyor, evraklarla gidip bankadan blokeyi kaldırıp dilediğin gibi harcayabilirsin.
    Çok teşekkür ederim hocam detaylıca anlatmışsınız sağolun. Yani ben taahhüt ediyorum diyorum ki 10.000 TL sermaye ödeyeceğim, 2.5 Bin TL ödüyorum, kalan 7.5 bin TL'yi de 2 yıl içinde ödüyorum. Ama sermayem ne kadar yüksekse beni o kadar ciddiye alıyorlar gibi bir şey sanırım
  • 03-06-2022, 19:40:49
    #4
    yaziliman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok teşekkür ederim hocam detaylıca anlatmışsınız sağolun. Yani ben taahhüt ediyorum diyorum ki 10.000 TL sermaye ödeyeceğim, 2.5 Bin TL ödüyorum, kalan 7.5 bin TL'yi de 2 yıl içinde ödüyorum. Ama sermayem ne kadar yüksekse beni o kadar ciddiye alıyorlar gibi bir şey sanırım
    evet ama ltd kuracaksan sermaye istemiyorlar artık diye biliyorum, yani %25 yatırmana gerek olmayabilir. Muhasebecin daha iyisini bilir elbette.

    sermaye konusuna gelirsek de, evet ucundan da olsa öyle diyebiliriz. Ayrıca ortaklar sermayesi kadar sorumlu ama bildiğim kadarıyla imza yetkisi olan kişi mal varlığıyla da sorumlu.

    dediğim gibi muhasebecin daha net bilgi sunabilir, yanıltmak istemem dilim döndüğünce tecrübelerimi aktarıyorum.
  • 03-06-2022, 19:43:37
    #5
    @SbMuhasebe; Sinan abi bizi aydınlatabilir misinn
  • 03-06-2022, 22:08:44
    #6
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    Merhaba şirket tüzel kişiliğe sahiptir. Dolayısıyla şirket kurulurken şirketin tüzel kişiliğinin.olusmasi için ve sirketin mal işyeri satın alması ve sirketin yatırım yapması gereken paraya sermaye denir ve şirket ortağı tarafından konulur para,menkul gayrimenkul hisse senedi de olabilir. Ödenen sermaye artık tüzel kişiliğe ait olur şirketi tasfiye edene kadar çekmezsiniz çekerseniz vergilerini ve faizini ortak ödemek zorunda iyi günler