Sondan başlayayım, bazı işlerde belirli sermaye koşulu vardır, o yüzden ödenmiş sermayeyi yüksek gösterirsin ya da sermaye artırımına gidersin. Ortaklı bir şirketin varsa, herkes sermayesi kadar pay sahibi ve sorumluluk sahibi olabileceğinden dolayı ona göre sermaye yatırılır.
kuruluş aşamasında ya nakit ya da gayrimenkul göstererek yüzde 25'ini taahhüt edersin, iki sene içerisinde de eksik kalan tutarı yatırırsın.
yabancı çalıştırmak için 100k try sermaye lazım, gmyo için 30m try vsvs.
diyelim 12.5k yatırdın a.ş. kurdun, kalan sermayeyi de ödemedin, bir şey olmaz sadece batık gözükürsün.
dilim döndüğünce anlattım
e: parayı kullanıp kullanmayacağını söylememişim, önden yatırdığım %25 sadece 4-5 saat blokeli kalıyor, evraklarla gidip bankadan blokeyi kaldırıp dilediğin gibi harcayabilirsin.