Anket Bedelli Askerlik Yaparmıydınız?
Toplam Katılımcı Sayısı: 173
Bedelli Askerlik Yaparmıydınız?
Evet
%78,03 (135 Oy)
Hayır (Parayı başka bir yerde kullanırdım)
%21,97 (38 Oy)
  • 07-05-2022, 19:49:24
    #19
    Haziran’da bedelli başvurusu yapacağım askere giden bütün tanıdıklarım bedelli yap çekilmez dedi.
  • 07-05-2022, 20:54:03
    #20
    Şuan askerdeyim yaklaşık 36 gün oldu. 15 gündğr hastanedeyim. 6 ay nolcak kafasıyla geldim 2.gün bedelliye çevirme hakkım olsa 150.000 tl bile verirdim. Sapasağlam geldim 20 günde ciğerlerim zature oldu hastanede yatıyorum. Komutanlara derdini anlatamıyon 5 gün boyunca revire çıkmak için adeta yalvardım. Acemide son günler olduğu için çıkartmadılar. Heryer aynı olmasada (bizim yer berbat hijyen, yemekler, çök kalk, asfaltta saatlerce oturmalar) çekilecek çile değil mantık yok. En azından acemi birliği için böyle. Yaşınız gençse bir nebze anlarım ama 25 ve üstüyseniz basın parayı...
  • 07-05-2022, 21:32:25
    #21
    ben bedelli yaptım ama 15k yada 18k idi ücreti ve hiç gitme yoktu.o zaman 10 günlük kazancımı verip,askerlikten yırttım diyeyim düz hesap.askere gidip o kadar sorun yaşamaktan,zaman harcamaktan + bu sürede kaybedecegim paralardan dolayı dogru olan buydu ve ben de öyle yaptım.bi arkadaşımında parası vardı,işi vardı ama uzun dönem gitti askere.sebebide evdekilerle hergün kavga etmesi,huzurunun olmaması idi ve askerlik bitipde eve tekrar geldiginde bıraksan yine giderdi.yani herşeyi hesap edip,sana mantıklı geleni yapman gerek.
  • 07-05-2022, 21:37:59
    #22
    dostum kazancına ve neler kaybedeceğine bağlı bir durum boş geziyosan ve asgari ücretle çalışıyosan 6 ay git yok iyi kazanıyorsan ve düzenini bozacak durumda değilsen ver. Eskiden yapılabilir bir miktardı fakat şuanda çok saçma rakamlarda
  • 07-05-2022, 21:49:56
    #23
    Mesele çok başka yerlere gitti artık. Halihazırda işini gücünü zar zor kuran herkes borçlanma yoluna gider.
    Çünkü döndüğünde ne kendi işi kalır, ne maaşlı işi. Zengin olan zaten istisna dışında gitmez.
    İlk bedelliler vatan hainiydi, şimdi bedelli gitmeyen keriz gibi bir durumda.
    Kurbağa yavaş yavaş fokurduyor, yorum bu kadar.
  • 07-05-2022, 21:53:12
    #24
    Diğer arkadaşlarında fikirlerini merak ediyorum. Ayrıca temmuzda gelecek zam ile birlikte bedelli büyük ihtimalle minimum 70 bin tl olacak. Hazirana kadar ödeyenler karlı sayılır.
  • 07-05-2022, 22:50:44
    #25
    KevinSpacey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Diğer arkadaşlarında fikirlerini merak ediyorum. Ayrıca temmuzda gelecek zam ile birlikte bedelli büyük ihtimalle minimum 70 bin tl olacak. Hazirana kadar ödeyenler karlı sayılır.
    Euroya bağladılar hocam, zam diye birşey yok paranız varsa euro olarak bekletin ben o kadar artacağını düşünmüyorum dovize değilde yine eski usül maaşa göre arttıysaydılar enflasyon çok doviz az oranda olduğu için 70k olayı olabilirdi fakat dovizi çıkartacaklarını düşünmüyorum. Şuanda devlet için çok güzel bir gelir kaynağı astronomik rakamlara çıkmasına izin vermezler çoğu kişi yararlansın diye

    Edit: 1 hafta önce yeni yönetmelik yayınlandı. Kur oranına göre hesaplarsanız en fazla 2-5 bin lira arası değişmesi gerekir o tarihe kadar doviz düşerse ben sanmıyorum ama diyelim düştü bedellide düşebilir
  • 08-05-2022, 02:36:52
    #26
    Söylediğiniz şartlarda bedelli yapardım. Bu günün şartlarında düzen kurmak kolay olmuyor.
  • 08-05-2022, 05:26:24
    #27
    roadscrat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Euroya bağladılar hocam, zam diye birşey yok paranız varsa euro olarak bekletin ben o kadar artacağını düşünmüyorum dovize değilde yine eski usül maaşa göre arttıysaydılar enflasyon çok doviz az oranda olduğu için 70k olayı olabilirdi fakat dovizi çıkartacaklarını düşünmüyorum. Şuanda devlet için çok güzel bir gelir kaynağı astronomik rakamlara çıkmasına izin vermezler çoğu kişi yararlansın diye

    Edit: 1 hafta önce yeni yönetmelik yayınlandı. Kur oranına göre hesaplarsanız en fazla 2-5 bin lira arası değişmesi gerekir o tarihe kadar doviz düşerse ben sanmıyorum ama diyelim düştü bedellide düşebilir
    İlgili yönetmeliği gönderebilir misiniz? Dövizle askerlik ile karıştırıyor olabilir misiniz?
    Not: https://www.resmigazete.gov.tr/eskil...20220430-3.htm

    Bedelli askerlik bölümünde döviz kuru ile ilgili bir değişiklik bulunmuyor. Memur maaşına göre zam yapılacaktır ve 70 binleri bulması muhtemel.
    Ayrıca ekleyeyim;
    Normal şartlarda (Askeralma yönergesine göre) yoklama kaçağı/bakaya durumunda olan yükümlüler bedelli askerlikten yararlanamamaktadır.
    d) Kanunun 20 nci maddesinin birinci ve altıncı fıkraları kapsamında ertelemesi yapılanlardan, erteleme başlangıç tarihi yoklama kaçağı veya bakaya kaldıktan sonra olanlar bedelli askerlikten yararlandırılmaz.”
    Askeralma yönergesinin 19. bölümü 1. maddesinde de yazıyor olması lazım.
    Ancak son değişiklik ile (yaklaşık bir ay önceki) kanunun aksine belli şartları karşılayan kişiler bedelli askerlikten yararlanabiliyor. Yoklama kaçağı olan kişinin bedelli başvurularını aldık
    Yoklama kaçağı/bakaya durumunda olup bedelli yapamayacağını düşünen varsa askerlik şubesine gidip sorsunlar, yararlanma şansları var.