Merhabalar bildiğiniz üzere marketlerde çoğu şeyde kdv oranı %1 oldu
Benim her ay 1300tl kdv bulmam gerekiyor eşe dosta söyleyip 4 5 aydır buluyordum ancak kdv düşünce 100tl de 0.50krş kdvler çıkmaya başladı
İş böyle olunca devlete para vermek zorunda kalıyorum, siz şahıs şirketi olanlar nasıl yapıyorsunuz kdvyi nasıl ödüyorsunuz biraz taktik falan verirmisiniz ? Esnaftan rica ettim ona rağmen çıkmıyor fazla
Şahıs şirketleri bakabilirmi ?
18
●710
- 03-03-2022, 12:47:24Ben KDV'yi şu şekilde ödüyorum ihtiyaçlarım için yaptığım alımların KDV'sini satışlarımın KDV'sinden düştükten sonra kalan tutarı ödemekte kendimi zorunlu hissetmiyorum ve öyle ödüyorum
En güzel yöntem "İş böyle olunca devlete para vermek zorunda kalıyorum" bakış açınızı değiştirmeniz.
Selamlar. - 03-03-2022, 12:51:36Naylon mu kesiyor yoksa fişleri başkalarından alıp giriyormu sizin adınızaPeace adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 03-03-2022, 12:52:21Merhaba hocam bu konuyu yazsak bitmez forum patlar. 31 yıllık emekli muhasebeciyim. Eşten dosttan gelen fişleri mümkünse işlemeyin. En basit kısmını yazayım fişin içinde 1 tane çikolata olur. İnceleme olursa maliye o fişin tamamını iptal eder. Keseceği cezayı ödeyemezsiniz. Örnek veriyorum siz varsınız 1 tanede sgk lı elemanınız var diyelim. Ama gittiniz 40 kg patates aldınız olmaz. Veya 3 tane turkcell hattınız var. Ama eşinizin 13 tane cep telefınunu size fatura ettirdiniz olmaz. Kısacası sadece faturayı buldum işledimle kurtardım zannedip 3 5 yıl sonra inceleme olur geri dönük başınız ağırır. Örnek işyeri topkapı da. Siz sürekli kadıköy den fişler alnışsınız bim den akşam 21 22 saatlerinde buna bile itiraz ediyor maliye. Ama inceleme olursa bu dediğim.
Genel bilgi olarak yazdım. Takdir sizin özetle önrrim her ay o bahsettiğiniz 1.300 tl yi ödemenizdir. Sonuçta o para zaten devletin. Yani örnek siz 8000 + kdv 9.000 + kdv diyorsunuz müşteriye. Burada 8 k veya 9 k sizin. Diğeri zaten müşteriden kdv olarak emanet tahsil ediyorsunuz. Dediğim gibi kobu uzar.... bol şans - 03-03-2022, 12:54:31Merhaba ben esnaf kuryeyim ve benim gelirim ne ki o parayı ödüyeyim o zaman işin anlamı kalmıyor açıkçası dediğiniz gibi olmuyor maalesefselcuksofta adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 03-03-2022, 12:56:52Benim muhasebecim çoğu şeyi gider olarak göstermiyor, ilerleyen zamanlarda "başınıza bela olmasın" diyor. Acaba "işle mi uğraşmak istemiyor?" diye bi'çok kez eşe dosta sordum ancak en doğrusunu yapıyor dediler.
Daha sonrasında muhasebecisi fiş toplayan bir arkadaşım vardı, yanlış hatırlamıyorsam yaklaşık 3 yıl sonra inceleme yedi, bi'ton ceza geldi.
XXX₺ ödemeyeyim derken, XX.XXX₺ ödemek zorunda kalmayın.

