• 03-03-2022, 12:20:53
    #1
    Merhaba arkadaşlar küçük bir yerleşim yerinde yaşıyorum kendi avukatımız aile avukatımız ona soramıyorum. Benim bir sorum var, belki daha önce tecrübe etmişsinizdir. Mirastan mal kaçırmayla alakalı. Ortada saçma sapan bir olay var mal kaçırma haricinde

    Dedem vefat edince maddi değeri çok büyük şehrin merkezinde bir arazi kalmıştı. Veraset intikali yapılsın diye amcama paralarını verdik işlemleri o yürütüyordu. Yaklaşık 7 yıldır babamın tapu kayıtlarında çıkmıyordu ve amcam yaptırdım diyordu. İlgilenmedik çünkü satmayacağımız bir yerdi. Babanneme %25'i kalıyordu ve o kendi payını amcama vereceğini söyleyip duruyordu. Arazi üzerinde 3 kardeş ve 1 annenin hakkı mevcuttu. Nasıl bir katakulli yapıldıysa geri kalan %75'ide ortada yok. Hepsi amcama kalmış. Bunu nasıl mümkün olabiliyor? Diğer kardeşlerinde bu konuyla alakalı bir bilgisi yok. %25'i saklı payı onu verebiliyor ancak tamamını nasıl verebilir? Başına gelen var mı varsa tecrübelerini paylaşabilir mi?
  • 03-03-2022, 12:26:47
    #2
    Benim tahminim, hak sahipleri tarafından vekalet verildiyse amcana, hepsini kendi üstüne almış olabilir. (Tahminim)

    Ve şunuda ekliyim, diyorsun ki %25 görünüyor, %75'i görünmüyor. Bu %75lik payda kısmını, hipotek ettirip kredi v.s almış olabilir mi? Bunlar tamamen benim düşüncelerim.
  • 03-03-2022, 12:28:42
    #3
    Araziyle ilgilenmemişsiniz o da vergilerini ödeyip üstüne mi almış acaba ? Ya da babanız imza mı verdi amcanıza ?

    Konudan bağımsız kesinlikle ailemden birisine vekalet vermezdim. Hem bu kadar katakulli yaşayacağım bir de vekalet mi?
  • 03-03-2022, 12:31:08
    #4
    ArtStoreUqur adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Araziyle ilgilenmemişsiniz o da vergilerini ödeyip üstüne mi almış acaba ? Ya da babanız imza mı verdi amcanıza ?

    Konudan bağımsız kesinlikle ailemden birisine vekalet vermezdim. Hem bu kadar katakulli yaşayacağım bir de vekalet mi?
    Kesinlikle imza veya vekalet söz konusu değil, şuan bunun tespiti için birşeyde yapmayacağız babannem sağ olduğu için
  • 03-03-2022, 12:35:29
    #5
    AliCanCekmez adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benim tahminim, hak sahipleri tarafından vekalet verildiyse amcana, hepsini kendi üstüne almış olabilir. (Tahminim)

    Ve şunuda ekliyim, diyorsun ki %25 görünüyor, %75'i görünmüyor. Bu %75lik payda kısmını, hipotek ettirip kredi v.s almış olabilir mi? Bunlar tamamen benim düşüncelerim.
    Hocam görünmüyor değil %75'ide ona ait
  • 03-03-2022, 12:37:49
    #6
    muratkinq60 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam görünmüyor değil %75'ide ona ait
    %75'İ de ona aitse, e diyorsun avukatta aileden birisi, belki bir tezgah yapıp, evrakta sahtecilik olabilir. (Baban vekalet vermediyse). Bu yüzden, yapılacak şeyler belli, babannem sağ diyorsunuz, bekleyeceksiniz. İleride herhangi bir durum olduğunda, mahkemeye başvuru yapıp, gerekli incelemeleri yaptırırsınız ve evraklarda imzalama v.s birşey de söz konusu ise, imza sürgülerini de incelettirirsiniz ortaya çıkar herşey.
  • 03-03-2022, 12:40:13
    #7
    AliCanCekmez adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    %75'İ de ona aitse, e diyorsun avukatta aileden birisi, belki bir tezgah yapıp, evrakta sahtecilik olabilir. (Baban vekalet vermediyse). Bu yüzden, yapılacak şeyler belli, babannem sağ diyorsunuz, bekleyeceksiniz. İleride herhangi bir durum olduğunda, mahkemeye başvuru yapıp, gerekli incelemeleri yaptırırsınız ve evraklarda imzalama v.s birşey de söz konusu ise, imza sürgülerini de incelettirirsiniz ortaya çıkar herşey.
    Bizde öyle yapmayı planlıyoruz şuan dava açsak kazansakta yine daha sağlam geri döndürülemeyecek şekilde mal kaçırabilirler.

    Bizim şaşırdığımız geri kalan %75'lik dilin 3 kardeş arasında pay edilmesinden kalan hakta ortada yok.

    Bilgi ve öneriler için teşekkürler
  • 03-03-2022, 12:40:32
    #8
    Hocam tanıdığın eşin dostun varsa herşey olur hiçbir kuruma güven yok malesef herkes bir şekilde yolunu buluyor.
  • 03-03-2022, 12:42:46
    #9
    ismoz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam tanıdığın eşin dostun varsa herşey olur hiçbir kuruma güven yok malesef herkes bir şekilde yolunu buluyor.
    Valla bu kulaklar, gözler. Adli Tıp kurumundaki ölüm raporlarını bile, intihar, cinayet bilmem ney olarak düzenleyip, milleti patates edip milyonlarca dolar para alan kurumlar gördü bu ülkede hiç bir şeye şaşırmıyıcaksın ama safta olmayacaksın.