• 28-02-2022, 23:08:30
    #10
    Rusya Çin'e batı ambargosu kalkana kadar bağımlı kaldığını söyleyebiliriz tabii batı Çin'e rusya ile ticaret yaptığı için çok sert yaptırım kararı almaz ise zira çin rusyadan doğalgaz alma olayına dünden razı üstüne tahıl ürünlerinide. (çin ukraynadan tahıl üretimi için toprak kiraladı bunu bir çok ülkeyle yapıyor ihtiyaçlarını gidermek için ) Bunun yanında önümüzde iran örneği var kuzey kore örneği var bu iki ülke batı tarafından dışlanmalarına rağmen bir şekilde senelerdir ayakta duruyorlar.

    Rusya kendi kendine yetebilen bir ülkemi bu sorunun cevabına bakalım 2020 yılı verilerine göre ithalat ürünleri
    • %30 – Makine, ekipman ve aparatları
      İthal ettiği ülkeler: Çin (%37), Almanya (%11), İtalya (%6).
    • %14 – Kimya sanayi ürünleri
      İthal ettiği ülkeler: Almanya (%16), Çin (%9), Fransa (%8).
    • %11 – Transport
      İthal ettiği ülkeler: Japonya (%16), Almanya (%14), Güney Kore (%11).
    • %7 – Metaller ve bunlardan üretilen ürünler
      İthal ettiği ülkeler: Çin (%25), Ukrayna (%10), Almanya (%10)
    • %6 – Plastik ve kauçuk
      İthal ettiği ülkeler: Çin (%18), Almanya (%14), Beyaz Rusya (%6).
    • %5 – Tekstil
      İthal ettiği ülkeler: Çin(%35), Bangladeş (%8), Beyaz Rusya (%6).
    • %5 – Tarım ürünleri
      İthal ettiği ülkeler: Ekvador (%11), Türkiye (%10), Çin (%9).
    • %4 – Yiyecek, içecek ve tütün
      İthal ettiği ülkeler: Almanya (%9), Beyaz Rusya (%8), İtalya (%8).
    • %3 – Alet ve cihazlar, saatler
      İthal ettiği ülkeler: Çin (%18), Almanya (%17), ABD (%15)
    • %3 – Hayvansal ürünler
      İthal ettiği ülkeler: Beyaz Rusya (%39), Brezilya (%7), Şili (%7).
    Görüldüğü üzere rusya için olmazsa olmaz olan batı ülkeleri değil tersine çin en büyük tedarikçisi oluyor ithalat ürünlerine baktığımızda kritik derecede olmazsa olmaz bir kalemi yok bana göre rusya dış işleri bakanının dediği gibi rusya yaptırımlara zaten alışkın bu olaylar kendileri için can sıkıcı olduğu kesinlikle doğru ama dayanma konusunda uzun bir zamanı var bence
  • 28-02-2022, 23:10:16
    #11
    Rusya'ya en buyuk zarar dislanmaktan geliyor. abd ve avrupada bunu cok iyi biliyor. kur uzerinden vuramiyorlar bu yuzden diger ulkeler hatta dunya ile olan iliskilerini kesiyorlar. Turkiye'ninde Rusya Ile cok yakin ticareti olmasa ayni gun Rusya ile iliskiler kesilirdi ama gaz vb. seylerde ticaretimiz var. Rusya'nin cok fazla dayanacagini sanmam dunya artik eski donemdeki gibi degil. Eskiden direk ulkenin isgal edilme durumuna karsi halk birlesip savasiyordu lakin suan guclu bir devlet kucuk bir devleti isgal etmeye calisiyor halkta buna karsi ve halk dunyadan soyutlanmaya cok fazla dayanamaz. Rusya, Kuzey Kore gibi direk kapali ve cok baskici bir hukumeti olsaydi halk sesini cikarmazdi lakin Rusya'da suanki dunya duzenine bagimli sekilde yasiyor. Rusya Ukrayna'yi isgal edebilir ama bir sure sonra dunyadan soyutlanmayi kaldiramayan halk kendi hukumetine bile darbe yapmaya kalkisabilir. Ve bunun sonucunda abd ve ab'nin istedigi olur. Bati yanlisi bir baskan secilir Rusya'da bir degisimin icine girer. Ne kadar iyi olur veya ne kadar kotu olur bilemem. Bu yazdilarim sacmaliktan ibaret bile olabilir
  • 28-02-2022, 23:10:44
    #12
    🔥%100 WP Optimizasyon🔥
    WebToPay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bugunku muzakere den ne cikti?
    Ne olursa olsun karizmayi fena cizdirdiler.Ruslara avrupa diz cokturuyor.Putin daha da en buyuk benim diyemez heralde.
    wam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Rusya'nın tüm gücüyle saldırdığını mı düşünüyorsunuz? Bu yaptırımlarda Rusya kadar yaptırım kararı alan ülkeler de zararlı çıkar.
    Rusya Tüm gücüyle saldırdıgı an atom bombası kullanması gerekir. O da yemez...
    Rusya, bir haftadır hezimet içinde Ukraynayı eline geçiremedi. Karizma yerlerde. Görmemek için gündemi takip etmemek lazım..
    Agzının payını aldı. Karizma yerlerde desem nafile çöp kkonteynırında
    Çeçenler gövde gösterisi ile gitti ama tıpış tıpış geri döndüler

    Eğer süreç uzuyorsa bir savaşta, bir taraf güçlü oldugunu düşünüyorsa ASABİLEŞİR. Rusyanın asabileştigi gibi..
  • 28-02-2022, 23:14:49
    #13
    Daha fazla dayanamaz. Son kozu nükleerle korku salmaya çalışıyor ama yemezler.. Fena karizması çizildi
  • 28-02-2022, 23:23:05
    #14
    TahsinCetinkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Rusya Tüm gücüyle saldırdıgı an atom bombası kullanması gerekir. O da yemez...
    Rusya, bir haftadır hezimet içinde Ukraynayı eline geçiremedi. Karizma yerlerde. Görmemek için gündemi takip etmemek lazım..
    Agzının payını aldı. Karizma yerlerde desem nafile çöp kkonteynırında
    Çeçenler gövde gösterisi ile gitti ama tıpış tıpış geri döndüler

    Eğer süreç uzuyorsa bir savaşta, bir taraf güçlü oldugunu düşünüyorsa ASABİLEŞİR. Rusyanın asabileştigi gibi..
    Hocam rusya tüm gücü ile saldırmadığı doğru zira ukrayna sınırı dışında bulunan askerlerinin yarısı ile işgale başladı diyebiliriz. Rusya bugün itibari ile ilhak ettiği kırım ile kendisine kara bağlantısı sağlamış oldu Kiev'e çok yaklaştılar esasen rusya sivil yerleşim bölgelerini vurmaktan imtina ettiğini söyleyebiliriz yoksa 1000 küsür askeri hedefi vurabilen bir ülke sivil yerleşim yerlerini gözeterek çok daha fazla zalimlik yapabilirdi. Lakin rusyanın amacı ukrayna ordusunu safdışı edip kieve girip hükümeti değiştirmek ve kendisinin dediklerini yapan bir yönetimi başa getirmek.

    Rusyanın 140-150 bin asker ile ukraynanın tamamını ele geçirme gibi bir hedefinin olduğunu düşünmüyorum açıkcası ukranyanın doğusunu hedefliyor olabilirler rusya kievi ele geçiremez ve kent savaşları başlar ise bataklığa girmiş sayılır.
  • 28-02-2022, 23:23:59
    #15
    TahsinCetinkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Rusya Tüm gücüyle saldırdıgı an atom bombası kullanması gerekir. O da yemez...
    Rusya, bir haftadır hezimet içinde Ukraynayı eline geçiremedi. Karizma yerlerde. Görmemek için gündemi takip etmemek lazım..
    Agzının payını aldı. Karizma yerlerde desem nafile çöp kkonteynırında
    Çeçenler gövde gösterisi ile gitti ama tıpış tıpış geri döndüler

    Eğer süreç uzuyorsa bir savaşta, bir taraf güçlü oldugunu düşünüyorsa ASABİLEŞİR. Rusyanın asabileştigi gibi..
    Zangırdadım Hocam
  • 28-02-2022, 23:28:36
    #16
    TahsinCetinkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dünyanın sözde süper gücü Rusya, bir hafta olmasına karşılık hala istedigini alamamış görünüyor.
    İlahi Tahsin, bilek güreşi mi bu?
  • 28-02-2022, 23:32:56
    #17
    🔥%100 WP Optimizasyon🔥
    wam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Zangırdadım Hocam
    lancewood adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İlahi Tahsin, bilek güreşi mi bu?
    Hocam, yenemez demiyorum. Güçleri karşılaştırıldıgında Ukrayna'nın esamesi okunmuyor lakin Rusya halk direnişiyle karşılaştı. usya bile bu kadar beklemiyordu.
  • 01-03-2022, 03:56:17
    #18
    rusyayı abartmamak lazım.sscb nasıl parçalandı ise rusyanın dayanması da çok uzun sürmez.şuan 1,5 trilyon dolar varlığı donduruldu.ayrıca bundan sonra ki süreçte de gelirleri de azalacak ve halk çok daha fakirleşecek.putin sarayında keyfini sürse de bir süre sonra kendi halkı içten içe onu bitirecektir..