• 26-02-2022, 11:56:13
    #10
    cartel24 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sistemim kendisi otomatik kapatıyor, zaten müşteri kapandı diye bana ulaşınca ödemesi olduğunu biliyor çünkü uyarı çıkıyor kendisine
    Bizzat uyarısı yapılmış site sahibini zor durumdan ötürü mağdur etmek ne derecedir? İncitmemek lazım ama diğer tarafta emek sahibi inciniyor... Bu daha ağır basıyor sanırım...
  • 26-02-2022, 11:57:33
    #11
    oxopage adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bizzat uyarısı yapılmış site sahibini zor durumdan ötürü mağdur etmek ne derecedir? İncitmemek lazım ama diğer tarafta emek sahibi inciniyor... Bu daha ağır basıyor sanırım...
    Benim verdiğim hizmet üyelik üzerine dönmekte, yani uyarı üyenin kendisine veriliyor başkası göremiyor
  • 26-02-2022, 11:57:45
    #12
    EmreKRMN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İş öncesi; %50 alırım. İş bitiminde siteyi canlıya çeker iyice müşteriye kontrol etmesini isterim. Kontroller bittikten sonra eksikler nelerse canlı üzerinde çözerim ve müşteriye tekrar sunarım. Müşteri "okey" dediği an ücretin kalan kısmını göndermesini talep eder, gönderdikten hemen sonra da kuruluma geçerim. Sorunsuz bir ticaret ortaya çıkmış olur
    Evet bu doğru mantık ve yapılması gereken budur. Ancak istisna durumlar oluştuğunda direkt mağdur etmek mi gerekir?
  • 26-02-2022, 11:58:57
    #13
    bostanci96 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    300-500 tl vermekten kaçıyorsa zaten o kapıları kendi kapatmış demektir.
    Fazla iyi niyetten suistimal doğar.
    Evet bu yaklaşım da mantıklı.
  • 26-02-2022, 12:00:37
    #14
    oxopage adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet bu doğru mantık ve yapılması gereken budur. Ancak istisna durumlar oluştuğunda direkt mağdur etmek mi gerekir?
    Eğer ödemeyi alamadıysanız ve sürekli sizi sallıyorsa, sizden kaçıyorsa; müşterinin sitesine de öyle ahım şahım mağduriyet vermeden gerekli mağduriyet verilir
  • 26-02-2022, 12:01:59
    #15
    oguzhanx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    barındırma istisna olmak üzere ne olursa olsun sitenin erişimini kesemezsiniz. Bu ticari faaliyetin engellenmesi demek oluyor ki, buna hakkınız yok.
    Bir istisna kalmadı. Elektrik faturası gibi düşünürsek. Günü geçtiğinde hizmet kesilir.
    Alıntı
    u ticari faaliyetin engellenmesi demek oluyor
    Yapılan Hizmetin bedeli de ödenmediğinde bir hizmet silsilesi engellenmiş olmuyor mu?
  • 26-02-2022, 12:05:11
    #16
    EmreKRMN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğer ödemeyi alamadıysanız ve sürekli sizi sallıyorsa, sizden kaçıyorsa; müşterinin sitesine de öyle ahım şahım mağduriyet vermeden gerekli mağduriyet verilir
    Siteyi bakım moduna almak doğru yaklaşım mıdır? Ayrıca mail hesaplarına kısıtlama getirmek ne derece etik davranıştır?
  • 26-02-2022, 12:07:17
    #17
    oxopage adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Siteyi bakım moduna almak doğru yaklaşım mıdır? Ayrıca mail hesaplarına kısıtlama getirmek ne derece etik davranıştır?
    Siteyi komple bakım moduna almak sorun yaratabilir. Şöyle düşünün bir siteniz var; günlük 5k ziyaretçi geliyor ve sizde bakıma alıyorsunuz.
    Mail hesaplarına kısıtlama getirmeniz mantıklı bana göre.
  • 26-02-2022, 12:13:58
    #18


    Konuyla ilgili örneklere bakarken böyle bir görsele denk geldim. Tüm suç webcilerin...

    Hocam sitenin günlük ortalama 10 Bin TL ciro yaptığını düşünelim, sizin de 2000 TL alacağınız olduğunu. Bu durumda site erişimini engellemenin ki buna hakkınız yok, barındırma, domain vs. müşteri adınaysa ki öyle olduğunu var sayıyoruz. Müşteri beni zarara uğrattı, zarrarımı karşılamalı demekte fazlasıyla haklıdır. Kiracı kirasını ödemedi diye çıkartamıyorsunuz, hukuki süreçler bulunmakta. Burada söz konusu olan şeyin abonelikli bir hizmet olmadığını düşünerek yazıyorum.