• 23-12-2021, 23:31:56
    #1
    Merhabalar,
    Son 1-2 haftada ehliyet alan var mı?
    Ehliyet harcını ödedim PTT'ten takip kodu hala gelmedi, ilk ehliyeti alırken ertesi günü kargolanmıştı.
    Geçici Ehliyet namına bir A4 verdiler fakat ülkemizde bir polis A derken, diğeri aynı şeye B diyebiliyor. (Çok araştırdım geçiciyle sürebiliyosun veya süremiyosun diye fakat net bir bilgi yok. Arkadaşa demişler sürücü kursu süremiyosun, ben sordum sürebiliyosun dediler.)

    Önceki ehliyetimi de deldiler geçerliliği de yok...
    Arkadaşlarla Uludağ'a çıkma düşüncem var çıkarken Jandarma var zirveye varmadan sıkıntı yapar diye çıkmak istemiyorum fakat araya hafta sonu girerse zor gibi duruyor.
    Pazartesi hallettim bu işlemleri.
  • 23-12-2021, 23:37:23
    #2
    Sadece ehliyetin gelse dahi araç kiralayamıyorsun bir de cezalar birazdaha sıkı, daha ehliyetin yeni olduğundan. Bunun haricinde geçici belge ile araç kullanabiliyorsun diye söylediler 2 kere çevirdiler beni bir sorun olmadı.
  • 23-12-2021, 23:39:00
    #3
    yengec35 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sadece ehliyetin gelse dahi araç kiralayamıyorsun bir de cezalar birazdaha sıkı, daha ehliyetin yeni olduğundan. Bunun haricinde geçici belge ile araç kullanabiliyorsun diye söylediler 2 kere çevirdiler beni bir sorun olmadı.
    Kendi aracım var kiralamayacağım, sadece geçiciyle sürebiliyor muyum onu öğrenmek istedim, çevirmede sorun yaratmadılarsa problem yok demektir...
  • 23-12-2021, 23:40:07
    #4
    geçici ile araç sürebilirsin kim diyorsa süremezsin diye hayatında çevirmeye girmemiş sanırım
  • 23-12-2021, 23:41:37
    #5
    Kei adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    geçici ile araç sürebilirsin kim diyorsa süremezsin diye hayatında çevirmeye girmemiş sanırım
    Çevirmeye girmedim bende, hiç girmek nasip olmasın boşverin.
  • 23-12-2021, 23:44:57
    #6
    Geçici ile araç süremiyorsun diyenlere sormak lazım geçiçi ehliyet neye yarıyor ?? hangi amaçla veriyorlar ??
  • 24-12-2021, 00:21:22
    #7
    Üyeliği durduruldu
    Ben aldım hocam A4 kağıt verdiler geçici belge dediğiniz gibi e-devlet üzerinden ehliyet kontrolü yaptığımda geçici belgem tanımlanmış gözüküyordu ve herhangi bir sorun yaşamadım onun amacı o zaten onlar belki ehliyet sertifikası ile karıştırmış olabilirler çünkü geçici belge amacı bu.
  • 25-12-2021, 18:53:49
    #8
    Geçici ehliyetle çıkılır adı üstünde geçici Sorun yok yani.
  • 25-12-2021, 19:00:46
    #9
    Salı başvurdum. Bugün (cumartesi) geldi.
    Geçici ehliyetin altında tarih yazıyor 1 ay süreyle geçerlidir.
    Polislerin keyfine göre değil yani resmi evrağın altında geçerlilik süresi yazıyor

    İstediğin yere gidebilirsin sorun olmaz. Normal ehliyetle birebir aynı resmiyeti taşır.