Hocam adam tamamen bir funnel oluşturmuş. Funnel siteler arasında ilerlerken verdiğin bilgiler neticesinde seni funnelde süzüyor.
Videolar kayıt, ücretsiz diye bir kere iletişim bilgini verdikten sonra yüzlerce kez tekrarlanmış pazarlama maili ve mesajına denk geliyorsun.
Mükemmel bir retargeting çalışması var adamın. O funnel o kadar muazzam satış yapıyor ki. Önceden hazırlanmış mükemmel sanki sana özel yazılmış mailler kaldığın funnel derecesine göre geliyor.
Giriyorsun facebook grupları müthiş. 3. olmasa 5. de satıyor kısacası adam.
Satış mailleri her şey aklının alabildiği her şeyi otomasyona çevirmiş bir daha dönüp yüzüne bile bakmıyor. Zaman harcamıyor yani onlara çoook önceden bu senaryoları hazırlamış adam şuan güncel olarak girip bakmıyor dahi her şey otomasyon dolarının ne kadar arttığına bakıyor sadece. Sosyal medya gönderileri dahil o adam komple bir otomasyon.
Yani olay şu neden markalara mentorluk yapsın ki? Mentorluk yapabileceğine inandırdığı insanlara satış yapmak varken...
Ve yine bu kadar insana bu alanda mentorluk yaptığını kanıtlayabilen, kapıya lüks aracıyla gelip birde macbookunu masaya koyan bir adama ne gözle bakılır. Tabii ki Profesyonel(!) Oooo bu adam bunlara sahipse aldığı parayı hak ediyordur değil mi ama

Firmadan bir kaç on bin dolar istediğinde firma neden vermesin ki işi de ver çalışanları/başkası yapsın.
Eski danışman müdürüm geliyor aklıma

Ondan önceki müdüre üç kuruş verilirken on binlerce lira verilen beyaz yakalı her konuda ama her konuda bilgi sahibi olduğunu zanneden.
Herif binlerce dolarlık takımıyla gelip şu kadar dolara şu şirketlere danışmanlık verip kişisel gelişim maili ile fikirlerimizi hobilerimizi falan sorarak ilk iş gününü tamamladı(!) Onca ayların sonunda siber güvenlikten sosyal medyaya her şeyi çok iyi bilen bu müdürümün ve aslında tüm şirketin maillerini yönettiğimden bir haber. Ve asla okunmayan bu mailleri gördüm. Patrona şu yapıldı bu yapıldı şekilli raporlar. İnsanlar şirketlere kendilerini pazarlıyorlar. Bir halt bilmeden profesyonelmişcesine...
Ve ne oldu biliyor musun bütün yönetim kurulunu tek tek harcadı kendi adamlarını getirdi profesyonel bu adam ya denip şakk şak şaakk sesleri için. Ve ne oldu biliyor musun şirket %60-70 e yakın değer kaybetti, en son üretilen gıda lojistiği için kullanılan araç demirbaşlarını ellerinden çıkarıyorlardı
Son olarak kendime yıllardır sorarım. İnsanların neye ihtiyacı var? Eğer bunu bulabilirsem onu yapacağım ki kazandırsın.
Ve yıllar sonra ulaştığım cevap şu: İnsanların paraya ihtiyacı var. Ve bu insanlar sana size bize para kazanabileceğimizi söylüyorlar ücretli bir şekilde

Yani ihtiyacımız olan şeyi karşılayabileceklerini sandığımız için o muhteşem fiyatın üzerinde de bir çizik olup altına çok daha uygun bir fiyat yazılınca işte diyoruz 50 dolar ne ki neye vermiyorum bu aylık maaşı alınca atayım abi 50 dolarcık bir sürü firma var danışmanlık verip bende kazanabilirim eğer bunu alırsam. Ama o iş öyle değil...
Sana para kazandırdığını bir işi çok az emek harcayarak kolaylıkla yapabileceğini söyleyen, tecrübe edinmeden seni uzman yapacağını söyleyen diğer geçmişteki her şeye bak. Hepsinin farklı yolları ve farklı hedef kitleleri var. Ama tek sonuç var para mı lazım, o zaman size para kazandırabiliriz.