• 02-12-2021, 23:26:44
    #10
    neto adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kredi çek döviz al. O dövizi de bankaya at hesabı unut. Her ay krediyi normal gelirinden öde. Yani bir nebze borçlan. Ancak o şekilde para birikir veya araba filan satın alarak.

    Yatırımının boşa gitmesini istemiyorsan bu şekilde mantıklı olur

    1 saat sonra kimin atanacağını bilmeden, yarın ne olacağını kestiremedin, kredi çekip borçlanmak tamamen mantıksız.
    Hele bi öğrenci arkadaşımıza düzgün tavsiyeler verelim hocam.
  • 02-12-2021, 23:30:01
    #11
    BloodRighter adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar, ne kadar para kazanırsam kazanayım asla para biriktiremiyorum.
    Üniversite öğrencisiyim herhangi bir yerde çalışmıyorum. Youtube kanalım var, yazılımla uğraşıyorum ve kendi şirketim var.
    Ama ne kadar çok çalışırsam çalışayım ne kadar para kazanırsam kazanayım asla para biriktiremiyorum. Bu durumdan kurtulamıyorum. Siz benim yerimde olsaydınız ne yapardınız? Ya da bir tavsiyeniz var mı?
    Para biriktirmek için nasıl bir yol izlenmeli?
    ben direk gelen paranın adını koyuyorum şunu alayım bunu alayım diye tenekelerce yağ da alsanız zarar etmezsiniz
  • 02-12-2021, 23:30:30
    #12
    Tartaros adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1 saat sonra kimin atanacağını bilmeden, yarın ne olacağını kestiremedin, kredi çekip borçlanmak tamamen mantıksız.
    Hele bi öğrenci arkadaşımıza düzgün tavsiyeler verelim hocam.
    Kendi şirketim var demiş öğrencilikle alakası yok bence. Ve siz olsanız ne yaparsınız demiş. Şahsen ben kredi kartına borçlanıp bir miktar döviz aldım şuanda da xxx kar yapıyor. Kim gelirse gelsin bu saatten sonra döviz eski yerine düşmez. Türk Lirasıyla birikim yaparsa o zaman parası erir gider.
  • 02-12-2021, 23:45:40
    #13
    Neredeyse 20 yillik is hayatimin belki de son 2-3 yilinda para biriktirmeye basladim ve bu gercekten cok aci bir tecrube. Genelde konustugum insanlar da ayni hatayi yapiyordu (bana gore bunlar cok ciddi hatalar)

    Ve ne zaman ki su 2 illettten kurtuldum, para biriktirmeye basladim: Kredi karti kullanimi / Bankamatik Karti ile odeme yapma.

    1- Kredi karti kullanmayi birakin.
    Sahsen yillarca kredi kartlari ile bogustum. Her ne kadar ben kendimi kontrol edebiliyorum diyenler olduysa da -ki ben de oyle diyordum- aslinda oyle olmadigini gordum. Biraktim ve kurtuldum.

    2- Butce planlamasi yapip, hercama tutarlari belirleyip, planlamaya sadik kalin ve kucuk de olsa birikim hedefleri belirleyin, her ay kucuk rakamlar da olsa kendinize hedefler koyun.
    Bu gercekten yapmasi cok zor fakat insanin biriktirmesine inanilmaz fayda sagliyor, bu konuda istikrarli olmak cok muhim.

    3- Nakit kulllanin. Harcamalari Bankamatik Kart ile degil, (Mumkunse yaninizda bile tasimayin) ay icinde hazirladiginiz butce planina gore, birkac seferde cekim yapip, buna gore her zaman cebinizdeki nakiti kullanin. Veya mumkunse tum meblagi cekin.

    Bunlari uygularsaniz, farki goreceksiniz.
  • 02-12-2021, 23:50:05
    #14
    sene1983 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Neredeyse 20 yillik is hayatimin belki de son 2-3 yilinda para biriktirmeye basladim ve bu gercekten cok aci bir tecrube. Genelde konustugum insanlar da ayni hatayi yapiyordu (bana gore bunlar cok ciddi hatalar)

    Ve ne zaman ki su 2 illettten kurtuldum, para biriktirmeye basladim: Kredi karti kullanimi / Bankamatik Karti ile odeme yapma.

    1- Kredi karti kullanmayi birakin.
    Sahsen yillarca kredi kartlari ile bogustum. Her ne kadar ben kendimi kontrol edebiliyorum diyenler olduysa da -ki ben de oyle diyordum- aslinda oyle olmadigini gordum. Biraktim ve kurtuldum.

    2- Butce planlamasi yapip, hercama tutarlari belirleyip, planlamaya sadik kalin ve kucuk de olsa birikim hedefleri belirleyin, her ay kucuk rakamlar da olsa kendinize hedefler koyun.
    Bu gercekten yapmasi cok zor fakat insanin biriktirmesine inanilmaz fayda sagliyor, bu konuda istikrarli olmak cok muhim.

    3- Nakit kulllanin. Harcamalari Bankamatik Kart ile degil, (Mumkunse yaninizda bile tasimayin) ay icinde hazirladiginiz butce planina gore, birkac seferde cekim yapip, buna gore her zaman cebinizdeki nakiti kullanin. Veya mumkunse tum meblagi cekin.

    Bunlari uygularsaniz, farki goreceksiniz.
    Cevabınız için teşekkür ederim. Vakit ayırdığınız için de ayrıca müteşekkirim. Sanırım en sonunda kafama sıkıp gideceğim.
  • 02-12-2021, 23:52:56
    #15
    para biriktiremiyorsan 2 seçenek var
    a) gelirin yetersiz Çözüm: daha çok para kazanmak
    b) Ağa değilsin, paşa değilsin, ağa paşa gibi para harcıyorsun çözüm: ayağını yorganına göre uzatacaksın
  • 03-12-2021, 01:06:16
    #16
    Hocam yatınıza az yakıt alın, klübe gittiğinizde 3 şişe viski yerine 1 şişe alın. Nusrette yemek yediğiniz arkadaşlara hesabı ortak ödeyeceğinizi söyleyin. Gucci, prada, balenciaga gibi markaları azaltın. Aracınızın altın kaplama yerlerini geri verip orjinal taktırın. Bunları zaten yaşamıyorsunuzdur diye tahmine diyorum. Eğer hayatınızı bu tarz müsriflikler olmadan normal sosyal yaşam ve hayat kalitesi ile devam ettiriyorsanız kısacak bir durumunuz yok zaten gayet normal yaşıyosunuz. Ancak ben yediğimden, içtiğimden, normal sosyal hayatımdan nasıl kısabilirim diye bakıyorsanız 30 yaşında bir abi tavsiyesi olsun, yapmayın. Aynı dönemleri tekrar yaşamıycaksınız. Kazanın, hayatınızı normal yaşayın. Kazancınız artarsa ayırın artmassa artacak kadar kazanmıyorsunuz demek oluyor. Umarım yanlış bir şey yazmamışımdır.
  • 03-12-2021, 15:39:20
    #17
    Kategori Moderatörü
    BloodRighter adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar, ne kadar para kazanırsam kazanayım asla para biriktiremiyorum.
    Üniversite öğrencisiyim herhangi bir yerde çalışmıyorum. Youtube kanalım var, yazılımla uğraşıyorum ve kendi şirketim var.
    Ama ne kadar çok çalışırsam çalışayım ne kadar para kazanırsam kazanayım asla para biriktiremiyorum. Bu durumdan kurtulamıyorum. Siz benim yerimde olsaydınız ne yapardınız? Ya da bir tavsiyeniz var mı?
    Para biriktirmek için nasıl bir yol izlenmeli?
    Şirket varsa muhasebe de vardır. Şirket dışı harcamalarınızı defter.net ile kendiniz tutabilirsiniz. Olabildiğince kuruş kuruş sıkı tutun, ay sonlarında neyi nereye harcadığınızı raporlarda görebilirsiniz. Bu sayede gereğinden fazla harcama yaptığınız şeyleri tespit edebilir kontrol altına alabilirsiniz.

    Gelen parayı harcadıktan sonra kalandan tasarruf yerine direkt tasarruf için ayırıp kalanı harcamayı deneyebilirsiniz.

    Tasarruflarınızı bankanızın birikim hesaplarında tutabilirsiniz. Bazı bankalar %15'e kadar yıllık faiz ödeyebiliyor. 200K koyunca 2021 asgari ücreti kadar aylık geliriniz olur.
    Tabi malum kur dalgaları ve enflasyon sebebiyle yağ, şeker, un, peçete falan alsanız bankada tutmaktan daha kârlı oluyor. Bu söylemi hoş bulmayanlar olabilir ancak zaten sürekli almanız gereken ve uzun süre bozulmayacak ihtiyaçlarınızı alabiliyorsanız toptan ya da birden fazla almayı deneyebilirsiniz. Bu yöntem şimdi olmasa da ileride kazanç sağlayacaktır.

    Borsa ve kripto konularında eğitimler alabilir yatırımlar yapabilirsiniz. (Bilmeden girmenizi önermem, ytd)

    Pasif gelir kaynakları yaratmak için yatırımlar yapabilirsiniz. Örn. tasarım bilmeden tasarım işleri satabileceğiniz platformlar var. Buradan bir tasarımcıya bir miktar ödeme yaparak platformlar için içerik üretmesini sağlayabilirsiniz. 1 kez satışa koyup ömür boyu gelirine sahip olabilirsiniz. Bu örnek çoğaltılabilir. Yazılımcıysanız hazır scriptler yaparak sürekli gelir elde edebilirsiniz.

    Taksitli bir şeyler alabilirsiniz. Mecburen ödemek zorunda kalacağınız için istemeseniz de yatırım yapmış olacaksınız.
    Tabi bu son model telefon al demek değil İleride piyasası, değeri olabilecek yatırımlar olarak düşünebilirsiniz.

    Gelir ve yatırım kaynağınızı birden fazla yaptığınızda zaten kendiliğinden birikmeye başlayacaktır.
  • 03-12-2021, 18:04:20
    #18
    Hocam para biriktirmenin en güzel yolu yatırım yapmaktır bol bol instagram hesabı alıp veya kripto para satın alabilirsiniz yada dolara vs bağlayın