• 02-12-2021, 17:59:57
    #1
    Konu Kilit +
  • 02-12-2021, 18:01:01
    #2
    Mal sizin olduğu sürece istediğiniz fiyata satarsınız hocam. Almak isteyen alır almak istemeyen almaz. Bunun dini bir açısı olduğunu düşünmüyorum.
  • 02-12-2021, 18:04:37
    #3
    Dinimizde kar haddi yok.

    10 liraya alıp 100000'e bile satabilirsin istersen.
  • 02-12-2021, 18:05:09
    #4
  • 02-12-2021, 18:05:19
    #5
    k3Rem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,müslümanlığa göre örnek veriyorum 1 TL'ye mal edilen bir ürünü 50 TL'ye satmak günah veya haram mı,yani edilen kar oranının bir önemi var mı,hatırladığım kadarıyla bir yerde %25'in üzerinde kar hoş değil diye görmüştüm ama bizim ülkeye gelince %400'den aşağı karla satılan ürün yok :d
    1e üretip 50 ye satmak haram da değil günahda değil.
    ama şöyle birşey günaha girebilir.
    bir kasabada ekmek üreten tek fırınsınızdır.insanlar mecburiyetten sizden almak zorundadır.
    sizde bunu bilerek 1 ekmeği 3 tl yerine 20 tl ye satarsanız bu günaha girebilir.
  • 02-12-2021, 18:05:57
    #6
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    https://kurul.diyanet.gov.tr/Cevap-A...addi-var-midir

    "İslam dini, alım satım akitlerinde kesin bir kâr haddi koymamış, bunu piyasa şartlarına bırakmıştır."
  • 02-12-2021, 18:06:19
    #7
    Dinen bilmiyorum ama etik değil
  • 02-12-2021, 18:07:18
    #8
    hk0nline adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dinen bilmiyorum ama etik değil
    Şahsen ben %20 üzerine çıkmıyorum genelde çıkınca o paranın bereketini hiç göremiyorum çünkü.

    İçimde rahat etmiyor açıkcası.
  • 02-12-2021, 18:08:07
    #9
    Peace adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şahsen ben %20 üzerine çıkmıyorum genelde çıkınca o paranın bereketini hiç göremiyorum çünkü.

    İçimde rahat etmiyor açıkcası.
    Fırsatçılık hoş birşey değil hocam en iyisini yapıyorsunuz keşke herkes sizin gibi olsa