• 27-11-2021, 16:44:30
    #10
    Dj B@mBaM adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam siz bu konuyu neden açtınız? Tüyo (bu kelimeyi kullanmak istemezdim) aldığınız zaten birisi varmış.
    E yazdım konuda neden açtığımı?
  • 27-11-2021, 16:52:56
    #11
    4 yıl üzeri bizim borsada idim adam akıllı para kazanamadım o sağlam şirketlerden üstelik 1 yıldır turkcell de idim aselsan tupraş da bunlardan sadece bazıları öyle sağlam olmayanlardan değil yani.
    bu süreçte son 1 yıldır şaştım kaldığım durumlar var

    1. 2020 öncesinde döviz artsa idi borsa düşerdi.
    2. sağlam şirketler asla ve asla 1 ayda %10 artmazdı.
    3. sen mal sattıkça o mal ertesi gün yükselirdi (1 yıldır yükselmediği halde)

    Şimdi 2020 sonrasına bakalım tam tersi oluyor
    1. döviz arttıkça borsamız ve şirketler yükseliyor çoğu şirketin döviz borcu var ve yüksek neden artıyor ?
    2. sağlam şirketler ha bire artıyor şişe cam, tupraş vb


    Şimdi gelelim sonuç ve senaryoya millet baktı ki borsada para kazanlmıyor! Gerçekten de kazanılmıyordu zira tahta yapıcılar o hisseyi kaldırtmıyordu, çoğu millet kripto paraya kayarak, borsadan kazanmadığı paraları anlık kazanılıyordu. Hali ile 7 den 70 e herkes kripto para borsalarına kaydılar. Siz bakmayın borsanın yükseldiğine hele ki halka arzlara giren şirketlerin çoğunluğunun borcu yüksek. 4 büyük takımlrdan bahsetmeyeyim başka ülkelerde olsaydılar direk TMSF el koyarlardı bu borçlarından dolayı.

    Senaryoya gelecek olursam bana göre tahta yapıcılar da borsadan çıktı, hali ile arz talebe dönüştü borsa mal aldıkça yükselmeye başladılar. Ve tahta yapıcıların çoğunluğu kripto para borsalarında oynuyorlar şuanda.

    Şu anki aklım olsa kesinlikle borsaya girmezdim zira şişen şirketlerin sayısı çok fazla ne zaman girerdim seçim haberi çıkar çıkmaz ancak yine girmezdim gibi zira borsadan yıllarca kazanmadığımızı günlük kripto paralardan kazanıyoruz çok şükür diyelim.
  • 27-11-2021, 16:54:16
    #12
    Peace adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    E yazdım konuda neden açtığımı?
    Zaten yardımcı olan birisi varmış diye dedim Borsa benim için maalesef gecem ve gündüzüm oldu hafta sonları piyasalar kapalı diye canım sıkılıyor o derece. İyi bir şey mi? Asla. Bağımlılık yapıyor. Yeni başlayan birisi olduğunuz için çok kaptırmayın kendinizi bence dayak yiye yiye tecrübe edindim ama yıllarımı aldı.
    Borsada tavsiye vermek yasak o yüzden bu konuları da buradan konuÅŸmasak herkes için daha iyi olabilir 😁 pm atabilirsiniz isterseniz.
  • 27-11-2021, 16:54:47
    #13
    Her ay 200 lot petkim alıyorum. Al-sata girmeden birikim yapmak amacım.
  • 27-11-2021, 16:56:57
    #14
    Dj B@mBaM adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Zaten yardımcı olan birisi varmış diye dedim Borsa benim için maalesef gecem ve gündüzüm oldu hafta sonları piyasalar kapalı diye canım sıkılıyor o derece. İyi bir şey mi? Asla. Bağımlılık yapıyor. Yeni başlayan birisi olduğunuz için çok kaptırmayın kendinizi bence dayak yiye yiye tecrübe edindim ama yıllarımı aldı.
    Borsada tavsiye vermek yasak o yüzden bu konuları da buradan konuÅŸmasak herkes için daha iyi olabilir 😁 pm atabilirsiniz isterseniz.
    1 halkadan gelip 2.halkadan da geçerse çok daha iyi olur diye düşündüm üstad Valla ben işi gücü bıraktım bir yerden borsa bir yerden dolar bir yerden haberleri takip ediyorum telefonda 2 tane uygulama var alarm sistemleri kuruyorum telefon sessizdeydi artık telefonu sessize almıyorum duyamam kaçırırım bir şeyi diye. Çünkü gerçekten aşırı bağımlılık yaptı ve bundan keyif almaya başladım

    Özelden ulaşıyorum.
  • 27-11-2021, 17:07:30
    #15
    F.Gungor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Her ay 200 lot petkim alıyorum. Al-sata girmeden birikim yapmak amacım.
    İşte gerçek borsa yatırımı bu.
    Yeni giren ya da girecek olan arkadaşlara küçük bilgilendirme olsun; borsa kısa vade al-sat için güzel gözükse de aslında sizi psikolojik olarak zora sokar, stres yaparsınız anlık düşüşlerde zararına satar sonra üzülürsünüz. Borsadan hisse almayı, ilerde değerinin artacağını düşündüğünüz bir yerde boş arsa almış gibi düşünün ve çok fazla takip etmeden orta ya da uzun vade bekleyin.