• 08-11-2021, 20:45:45
    #10
    cuvelious adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    gelirimin bir devamlılığı olsa da keşke şirket açsam. ben 1 ay hiç para kazanmadıysam ve vermem gereken tutarlar varsa ben bu ücretleri nasıl vereceğim ?
    Hocam ekstrem ücretler çıkmaz zaten, hiç bir satışınız olmasa o ay cebinizden 400-500tl maksimum para çıkar. Zaten şahıs şirketini kapatmakta kolay aynı gün kapatabilirsiniz, basit bir işlem. Baktınız işler iyi gitmiyor kapatırsınız.

    İleri de vergi borcu vs. olsa onu nasıl ödeyeceksiniz asıl sorun orada. Bir ton borç çıkarırlar, yapılandırma vs uğraşırsınız. Değmez dediğim kısım bu.
  • 08-11-2021, 20:46:34
    #11
    API
    Üyeliği durduruldu
    cuvelious adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben bu olayı anlamıyorum. kimisi diyor ki sikayet edilmediğin sürece bir şey olmaz. kimisi de diyor ki hemen vergini vermeye başla maliyenin radarına girmişsindir. amacım asla vergi kaçırmak değil paşa paşa öderim ama net bir şey yok ortada.
    Hocam sen vergi ödemek istiyorsan o zaman aç şirketini öde ben istemiyorm mesela açmıcam yasal zorunluluk bu radarına girsen de girmesen de yapman gereken bir şey kaçırmak değilse amacın aç zaten
  • 08-11-2021, 20:47:35
    #12
    API
    Üyeliği durduruldu
    krsadlacin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ekstrem ücretler çıkmaz zaten, hiç bir satışınız olmasa o ay cebinizden 400-500tl maksimum para çıkar. Zaten şahıs şirketini kapatmakta kolay aynı gün kapatabilirsiniz, basit bir işlem. Baktınız işler iyi gitmiyor kapatırsınız.

    İleri de vergi borcu vs. olsa onu nasıl ödeyeceksiniz asıl sorun orada. Bir ton borç çıkarırlar, yapılandırma vs uğraşırsınız. Değmez dediğim kısım bu.
    Nasıl 400 500tl para çıkar? 3 ay da bir ödenen stopaj, aylık muhasebe minimum 900tl kanuna göre. Stopaj zaten 400 500tl olur ev kirasından dolayı
  • 08-11-2021, 20:48:29
    #13
    krsadlacin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ekstrem ücretler çıkmaz zaten, hiç bir satışınız olmasa o ay cebinizden 400-500tl maksimum para çıkar. Zaten şahıs şirketini kapatmakta kolay aynı gün kapatabilirsiniz, basit bir işlem. Baktınız işler iyi gitmiyor kapatırsınız.

    İleri de vergi borcu vs. olsa onu nasıl ödeyeceksiniz asıl sorun orada. Bir ton borç çıkarırlar, yapılandırma vs uğraşırsınız. Değmez dediğim kısım bu.

    1 ay işler kötü gitti kapattım diyelim. 1 ayda iyi gitti baktım iyi gitmeye devam ediyor. şirketi tekrar açmaya karar verdim o nasıl olacak ?. ben her seferinde böyle paralar veremem ki. cebime o kadar gireceği belli bile değil. Belli olsa direk şirketimi açarım
  • 08-11-2021, 20:52:35
    #14
    cuvelious adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1 ay işler kötü gitti kapattım diyelim. 1 ayda iyi gitti baktım iyi gitmeye devam ediyor. şirketi tekrar açmaya karar verdim o nasıl olacak ?. ben her seferinde böyle paralar veremem ki. cebime o kadar gireceği belli bile değil. Belli olsa direk şirketimi açarım
    Size şöyle bir tavsiye vereyim hocam, eğer işinizi dijitalde devam ettirmeyi düşünüyorsanız yaptığınız gmail işine ek işler yapın. Örneğin smm sitesi, adsense gelirli siteler, admob gelirli uygulamalar, kendinize birkaç site kurun ayrıca makale işine bakın vs. bu alanda yatırımlarınızı yapın dijital alanda kendinize birkaç gelir kapısı oluşturun ardından şirketinizi kurun. Ve bu alanda geliştirin kendinizi seo işlerine bakın, yazılım işiyle uğraşın demek istediğimi anlamışsınızdır.

    Ama diyorsanız ben dijital alanda ilerlemek istemiyorum tek yaptığım iş dijitalde gmail işi. Ve bu işte şirket kurmanıza yetecek kadar size gelir sağlamıyorsa yapmayın. Aldığınız risk, verdiğiniz emek kazandığınız paraya değmiyor demek ki.
  • 08-11-2021, 22:37:13
    #15
    Şu anda 2019 senesi civarlarını denetliyorlar. Usulsüzlere cezaları yapıştırıyorlar.
    Önümüzdeki sene 2020 yi yapsalar, ondan sonraki sene 2021 i yaparlar.
    Yani 3 seneye patlarsınız bence.
  • 09-11-2021, 09:38:35
    #16
    Hiç bir şey olmazsa bile mail sattığınız biri sırf canı sıkıldı diye şikayette edebilir
  • 09-11-2021, 14:12:05
    #17
    Üyeliği durduruldu
    cuvelious adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben bu olayı anlamıyorum. kimisi diyor ki sikayet edilmediğin sürece bir şey olmaz. kimisi de diyor ki hemen vergini vermeye başla maliyenin radarına girmişsindir. amacım asla vergi kaçırmak değil paşa paşa öderim ama net bir şey yok ortada.
    Sen vergini ver yinede riske girme. Olması gereken gelir sağlayan herkesin miktar farketmeksizin vergisini ödemesi. Başkasının hesabına günde 50-100 bin girer birşey olmaz sana 500 tl gelir maaliye tepene biner ne parası bu diye.O yüzden riske girme veya bekle ocaktan itibaren freelancer vergisi olacak gelirin %15ini tek vereceksin şirket kurmadan bide oraları araştır.