• 02-09-2021, 01:43:38
    #1
    Üniversite sınavına hazırlanıyorum fakat hala aklımda bir meslek yok. Rotasız gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez sözünden de esinlenerek kafamda meslek seçmek istiyorum fakat bir türlü seçemiyorum. Her gün farklı bir meslek mantıklı geliyor, bugün mantıklı gelen yarın saçma geliyor. Öğretmen/Subay/Doktor/Avukat arasında gelip gidiyorum sonra hepsini bırakıp girişimci olma isteği çıkıyor içimden. Hedefim olmadığı için verimli çalışamıyorum.

    Sizler mesleğinizi nasıl seçtiniz? Lütfen deneyimlerinizi paylaşabilir misiniz? İyi geceler.
  • 02-09-2021, 01:47:27
    #2
    Ben girişimci olacağım diyerek olmaz hocam, önce sevidiğiniz ve beğenerek yapacağınız bir meslek seçin daha sonra girişimci olmanız daha iyi olabilir çünkü girişimcilik için bolca para ve zaman gerekir ve kuracağınız yada ortak olacağınız iş hemen gelir getirmeyebilir, o arada ne yapacaksını buralar cok önemli tabii, bir de sırf meslek seçmek için de seçmemek lazım.
    • EfeReis06
    EfeReis06 bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 02-09-2021, 01:55:25
    #3
    İnternette meslek testleri oluyor. Onları deneyebilirsin belki aklında bir fikir oluşur.
  • 02-09-2021, 01:56:10
    #4
    bende kararsızım hocam. ybs yada bilgisayarla alakalı bölüm seçecektim, puan yetmeyince 2 yıllık pazarlama bölümünü seçtim. duruma göre ya ybs okumayı yada halkla ilişkiler ve reklamcılık okumayı düşünüyorum fakat iki dere bir aradayım
  • 02-09-2021, 01:56:45
    #5
    iş sağlığı ve güvenliği okudum ıspartada, okurkende motokurye olarak çalışıyordum saati 4tlydi ilk girdiğimde, yaz tatiline girdiğimizde iş sağlığı ve güvenliği uzmanlarıyla tanıştım ve büyük bir havalimanında çalıştım. Dikkatsizlik sonucu ağır yaralananlar ve maalesefki ölümler oldu, birtanesini çok iyi hatırlıyorum işçi yüksekten düştü ne bareti ne halatı vardı, hemen yerdeyken kafasına baret falan taktı isg uzmanları. O gün dedim kendi kendime yasin bu iş sana göre değil. Şuan ise Google Adwords sektöründeyim. Hayatın bizi nereye atacağı hiç bir zaman belli olmuyor hocam, akışına bırakın Lisede birisi deseydiki "sen ileride ads uzmanı olucaksın" ads neymiş derdim...
  • 02-09-2021, 03:26:06
    #6
    Reveloper
    Çok zevk aldığın bir işi yapman lazım. Sabah lanet olsun diye kalkmayacaksın. Stresini işini daha iyi yaparak atacaksın.

    ve meslek danışırken çalışana değil. Çalıştırana mutlaka sor deneyimini