• 30-08-2021, 09:37:09
    #1
    Merhaba, varsa aramızda bankacı arkadaşlar soruyu cevaplarlarsa sevinirim. Sigortam var yatıyor ben ek olarak bireysel emeklilik sistemine dahil olmak istiyorum. Bunun avantajı nedir?
  • 30-08-2021, 09:45:19
    #2
    Bireysel emeklilik sistemi uzun vade de sürpriz olarak tasarruf ve kazanç sağlama aracıdır. Şahsen banka personeliyim ve bankaya girdiğimde otomatik bes sistemine dahil edildim, çıkma hakkım vardı ancak bunu kullanmadım. Her sene belli oranda aldığım Sam ile birlikte otomatik besteki kesinti tutarı mı da arttırdım şu anda aylık olarak 500 lira civarında kesinti sağlanıyor.

    İlk 3 sene devlet katkısı unutun 3 seneden sonra devlet katkısının yüzde 15'ine sahip oluyorsunuz Sizin burada odaklanmanız gereken paranızın fonlarda işlenmesiyle elde edilen ek gelir olmalı.
    Öyle ki bu gelir devlet katkısının yanında ek gelir oluyor.

    Özetle birçok kişinin altın vesair şeylere yatırım yapsan daha mantıklı dediği fikirler yerine bu tarz küçük birikimlerle birkaç sene sonra sürpriz bir gelire sahip olabilirsiniz. Açıkçası ben bireysel emeklilik sistemini tamamen kumbara fonu olarak görüyorum. Evet yıllık 150 lira civarında kesinti var Ancak yatırdığınız rakamlar bir süre sonra bu işletim bedelini fazlasıyla karşılar nitelikte olacaktır.

    Hepsinden de önemlisi ana paranız hiçbir şekilde kaybetme riskine girmiyor.
  • 30-08-2021, 09:49:13
    #3
    Bu yatırdığımız paralar nerelerde değerlendiriliyor?
  • 30-08-2021, 09:53:54
    #4
    prowebci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu yatırdığımız paralar nerelerde değerlendiriliyor?
    Bir çok fon var altın fonu gümüş fonu devlet tahvilleri vesair vesair. Tabii agresif fonlar da var ki çok yğksek kazandırırken kaybettirebilir. İşin güzel tarafı hiçbir şekilde anaparaya müdahale edilmiyor sadece kazancınızı riske giriyor
  • 30-08-2021, 09:59:05
    #5
    Webekir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bireysel emeklilik sistemi uzun vade de sürpriz olarak tasarruf ve kazanç sağlama aracıdır. Şahsen banka personeliyim ve bankaya girdiğimde otomatik bes sistemine dahil edildim, çıkma hakkım vardı ancak bunu kullanmadım. Her sene belli oranda aldığım Sam ile birlikte otomatik besteki kesinti tutarı mı da arttırdım şu anda aylık olarak 500 lira civarında kesinti sağlanıyor.

    İlk 3 sene devlet katkısı unutun 3 seneden sonra devlet katkısının yüzde 15'ine sahip oluyorsunuz Sizin burada odaklanmanız gereken paranızın fonlarda işlenmesiyle elde edilen ek gelir olmalı.
    Öyle ki bu gelir devlet katkısının yanında ek gelir oluyor.

    Özetle birçok kişinin altın vesair şeylere yatırım yapsan daha mantıklı dediği fikirler yerine bu tarz küçük birikimlerle birkaç sene sonra sürpriz bir gelire sahip olabilirsiniz. Açıkçası ben bireysel emeklilik sistemini tamamen kumbara fonu olarak görüyorum. Evet yıllık 150 lira civarında kesinti var Ancak yatırdığınız rakamlar bir süre sonra bu işletim bedelini fazlasıyla karşılar nitelikte olacaktır.

    Hepsinden de önemlisi ana paranız hiçbir şekilde kaybetme riskine girmiyor.
    Cevabınız için çok teşekkürler. Bir gelir dışında ne haklarımız oluyor peki? Ayrıca hangi bankayı tercih etmeliyim.Yüklü şekilde garanti ve işbankası ile çalışıyorum.
  • 30-08-2021, 10:12:05
    #6
    Üyeliği durduruldu
    Ben de 12 senedir sistemin içindeyim. Hatırı sayılır bir birikimim var ALLAH'ıma çok şükür.
  • 30-08-2021, 10:14:58
    #7
    Neredeyse 3 yildir garanti bes sistemindeyim, ayda 1000₺ ile basladim, otomatik artiyor 1262₺’ye cikti.

    34.106₺ ben odedim ve devlet katkisi/devlet katkisi getirisi/yatirim getirisi falan derken 50.000₺ olarak gozukuyor BES birikimim. 10 sene sonra odemeyi birakirsam devlet katkisi dahil parayi cekebiliyorum. Hic ellemezsem 2056 yilinda yani 56 yasimdayken emekli olabiliyorum. 10 sene sonra ellersem bu parayi tahminimce 250.000₺ degerinde bir birikimim olcak. Emekliligime kadar devam edersem biriktirmeye 2.5 milyon ₺ birikimim olacak.

    Su an sirketim var, sgk primimi kendim oduyorum ve en dusukten yatiriyoruz biz. 65 yasimda emekli olsam 1500₺ emekli maasindan 20 sene daha yasasam 360.000₺ param olacak. Su anki hesapla diyorum bunu. Illa degisir ama ayni oranda bes birikimim de degisir cunkh dolar uzerinden oduyorum. Her ay 150 dolar seklinde.

    para biriktirmek icin cok iyi. Devlet katkisi da var. paraniz enflasyona da yenilmiyor. Garanti bu parayi faiz/borsa/altin vs. sizin adiniza degerlendiriyor.

    %26’lik bir yatirim getirisi soz konusu benim neredeyse 3 yillik bes birikimimde.
  • 30-08-2021, 10:32:41
    #8
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    range adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Neredeyse 3 yildir garanti bes sistemindeyim, ayda 1000₺ ile basladim, otomatik artiyor 1262₺’ye cikti.

    34.106₺ ben odedim ve devlet katkisi/devlet katkisi getirisi/yatirim getirisi falan derken 50.000₺ olarak gozukuyor BES birikimim. 10 sene sonra odemeyi birakirsam devlet katkisi dahil parayi cekebiliyorum. Hic ellemezsem 2056 yilinda yani 56 yasimdayken emekli olabiliyorum. 10 sene sonra ellersem bu parayi tahminimce 250.000₺ degerinde bir birikimim olcak. Emekliligime kadar devam edersem biriktirmeye 2.5 milyon ₺ birikimim olacak.

    Su an sirketim var, sgk primimi kendim oduyorum ve en dusukten yatiriyoruz biz. 65 yasimda emekli olsam 1500₺ emekli maasindan 20 sene daha yasasam 360.000₺ param olacak. Su anki hesapla diyorum bunu. Illa degisir ama ayni oranda bes birikimim de degisir cunkh dolar uzerinden oduyorum. Her ay 150 dolar seklinde.

    para biriktirmek icin cok iyi. Devlet katkisi da var. paraniz enflasyona da yenilmiyor. Garanti bu parayi faiz/borsa/altin vs. sizin adiniza degerlendiriyor.

    %26’lik bir yatirim getirisi soz konusu benim neredeyse 3 yillik bes birikimimde.
    3 yılda %26 kardaysanız gidin atlayın hocam. 3 yılda %75 kar yapmayan biri bu ülkede fakirleşiyor demektir.

    Her ay 150 dolar diye yazmuşsınız. Her ay 150 doları banka hesabınızda tutsaydınız paranızı en az 2 ye katlamıştınız bile.

    Bes tamamen saçmalıktır, paranızı enflasyon karşısında eritmekten başka bir şey değildir.
  • 30-08-2021, 10:39:37
    #9
    wm_xfreex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3 yılda %26 kardaysanız gidin atlayın hocam. 3 yılda %75 kar yapmayan biri bu ülkede fakirleşiyor demektir.

    Her ay 150 dolar diye yazmuşsınız. Her ay 150 doları banka hesabınızda tutsaydınız paranızı en az 2 ye katlamıştınız bile.

    Bes tamamen saçmalıktır, paranızı enflasyon karşısında eritmekten başka bir şey değildir.
    tam olarak 30 aydir 150 dolar oduyorum. 150x30x8,35 37.575₺’ye denk geliyor. Bu para dolar olarak birikseydi degeri bu kadar olacakti.

    su an devlet katkisi, yatirimlarin getirisi vs. 50.000₺ birikim var hocam.

    Sterlin ve euro uzerinden aldigim odemelerime hic dokunmam, hatta vade bittikce faize atarim ama kac bin euroya 1 euro 2 euro faiz veriyorlar.

    bes’in mantikli olmasinin sebebi 100e 25 devlet katki veriyor. 150 dolar benden 37,5 dolar devletten. Kisaca ayda sadece dolar getirisi 37,5 dolar + paranizin faizi/hisse/altin alim geliri vs. derken 4500 dolar oluyor 6000 dolar.