• 17-08-2021, 19:37:50
    #1
    hayırlı akşamlar dilerim. 2 senedir çalışmakta olduğum bi firmadan bi anda istifa etme kararı aldım sebep işin daha yorucu gelmesi iş stresinin artması ve buna benzer sebepler depocuydum. İstifa kağıdımı imzaladım muhasebeye verdim ve işten ayrıldım. İçerde kullanmadığım 15 günlük izin hakkım var ve ben bunun parasını muhasebeden istedim o da patronla konuşuyum ibanına gönderirim dedi. Daha sonra benimle beraber bi kişi daha istifa etmişti o aramış şirketi onunda alacağı varmış patron bi anda işten istifa ettiğiniz için bu parayı size veremem demiş ve avukatla konuştuğunu haklı olduğunu söylemiş. Bu durumda ne yapmam gerekiyor cidden 15 günlük izin parasını alamamam durumunda iş verenmi haklı oluyor avukat varsa bu konu hakkında ne yapacağımı söyleyebilir mi teşekkürler şimdiden.
  • 17-08-2021, 19:44:31
    #2
    İstifa imzalamamış olsaydınız izinlerin kullandırılmaması nedeniyle haklı fesih imkanından yararlanırdınız...
  • 17-08-2021, 19:46:07
    #3
    Webekir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İstifa imzalamamış olsaydınız izinlerin kullandırılmaması nedeniyle haklı fesih imkanından yararlanırdınız...
    Yani hocam araştırdım ve muhasebeci tanıdığıma sordum alabilirsin dedi bi de avukata danışmak istedim eğer avukatta beni haklı bulursa dava açarım
  • 17-08-2021, 19:50:02
    #4
    Avukatlık Kanunu 163. Madde gereği ücretsiz danışmanlık yasaktır
  • 17-08-2021, 19:52:15
    #5
    Avukat değilim ama imzaladığiniz kağıtta tüm alacaklarını aldım her hangi bir alacagim kalmadı yazıyorsa o iş zor hocam
    Ama bir avukata sorun isterseniz
  • 17-08-2021, 19:53:10
    #6
    bilgisayarji adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Avukat değilim ama imzaladığiniz kağıtta tüm alacaklarını aldım her hangi bir alacagim kalmadı yazıyorsa o iş zor hocam
    Ama bir avukata sorun isterseniz
    Yok hocam sadece depoculuk görevimden istifa ediyorum diye yazı yazıp çıktım
  • 17-08-2021, 19:53:38
    #7
    crimlaw adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Avukatlık Kanunu 163. Madde gereği ücretsiz danışmanlık yasaktır
    Bilmiyordum hocam
  • 17-08-2021, 19:55:03
    #8
    Karolinax adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yok hocam sadece depoculuk görevimden istifa ediyorum diye yazı yazıp çıktım
    Ozaman sıkıntı yok hocam son kanunlarla mahkemeler işçiden yana tavır sergiliyor tüketici mahkemeleri ücretsiz hatları var danışın mahkemenizi oranın yardımı ile açarsanız daha az masraf ödersiniz hemde net bilgi alırsınız
  • 17-08-2021, 22:05:04
    #9
    bilgisayarji adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Avukat değilim ama imzaladığiniz kağıtta tüm alacaklarını aldım her hangi bir alacagim kalmadı yazıyorsa o iş zor hocam
    Ama bir avukata sorun isterseniz
    İstifa beyanı bir irade beyanıdır ve istifa kağıdında sadece işten istifa ettiğini, istifa tarihini yazar çalışan. Sizin bahsettiğiniz konu ibranamedir ki o bambaşka bir husus, işten çıktıktan 1 ay sonra yapılması gerekir yasal olarak. Yani şuan soru/konu dışı bir kelime.

    Soru sahibine gelecek olursam, iş ilişkiniz ne şekilde bitmiş olursa olsun yıllık izin hakkı kazanılmış, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Son ücretinizle birlikte bordronuzda da belirtilmek sureti ile yasal olarak işyerince izin bakiye bedelinin nakden ödenmesi gerekir. Yada önce yıllık izine ayırır sizi işveren (tüm haklarınız ve ücretiniz işler) izin bitişi çıkışınızı yapar. Fakat burada da işçinin yazılı onayı gereklidir, kabul ederseniz öyle olur.