• 29-06-2021, 21:33:14
    #1
    Arkadaşlar merhaba diyelim ki merkez bankası X TL bastı ve bu parayı piyasaya sürecek. Bunu dengeleri bozmadan nasıl gerçekleştirmesi gerekir?
  • 29-06-2021, 21:34:59
    #2
    SEO Expert
    birçok yolu var, bankalara düşük faizle veya sıfır faizle sermaye sağlanır, bankalar da kredi olarak sunar müşterilerine.
  • 29-06-2021, 21:35:36
    #3
    Şunu biliyorum bir mala karşılık para basabiliyor öyle kafasına göre değil. çok daha iyi bilen birisi açıklayacaktır elbette bu söylediğim kadar basit değildir tabi
  • 29-06-2021, 21:36:09
    #4
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar merhaba diyelim ki merkez bankası X TL bastı ve bu parayı piyasaya sürecek. Bunu dengeleri bozmadan nasıl gerçekleştirmesi gerekir?
    hasarlı paraları toplar yeni paraları verir bankalar düzeyinde zaten bankalardan da halka dağılır. dolaşımda olan para hep aynidir zaten hergün para basılır ama eskinin yerine yenisi ile değişsin diye dolaşımda olan tutar hiç değişmez.
  • 29-06-2021, 21:37:10
    #5
    Rothstein adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    birçok yolu var, bankalara düşük faizle veya sıfır faizle sermaye sağlanır, bankalar da kredi olarak sunar müşterilerine.
    bankalara niye para versin hocam sonuçta onlarda işletme durum açıkladığım gibi.
  • 29-06-2021, 21:39:10
    #6
    SEO Expert
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bankalara niye para versin hocam sonuçta onlarda işletme durum açıkladığım gibi.
    amerikan ve avrupa piyasasına göre söyledim. tr piyasası konusunda hiçbir bilgim yok açıkçası.

    başka yolu da fed'in yaptığı gibi mesela, piyasadaki toksik varlıklar toplanır, hem piyasa biraz iyileşir, temizlenir, hem de piyasaya para girmiş olur
  • 29-06-2021, 21:39:47
    #7
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hasarlı paraları toplar yeni paraları verir bankalar düzeyinde zaten bankalardan da halka dağılır. dolaşımda olan para hep aynidir zaten hergün para basılır ama eskinin yerine yenisi ile değişsin diye dolaşımda olan tutar hiç değişmez.
    Mantıken nüfus çoğaldıkça ve para değersizleştikçe dolaşımda olan tutar artar.
    Örnek: bir sakız 10 kuruşken ayrı 1000 lirayken ayrı. Bu durumda dolaşımda olan tutar aynı kalırsa %50lik kesimde para kalmaz
  • 29-06-2021, 21:40:14
    #8
    Arkadaşlar ciddi olarak cevapladığına göre sıra bende. Valla T.C mb için konuşuyorsak denge kısmını hesaplayacaklarını pek zannetmiyorum hocam hatta piyasaya ne şekilde sürerek dengeleri daha iyi sarsarız diye düşünme ihtimalleri daha yüksek :d
  • 29-06-2021, 21:41:01
    #9
    SEO Expert
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hasarlı paraları toplar yeni paraları verir bankalar düzeyinde zaten bankalardan da halka dağılır. dolaşımda olan para hep aynidir zaten hergün para basılır ama eskinin yerine yenisi ile değişsin diye dolaşımda olan tutar hiç değişmez.
    alakası bile yok, belki sadece iskandinav ülkelerinde bu durum geçerli.