Arkadaşlar merhaba diyelim ki merkez bankası X TL bastı ve bu parayı piyasaya sürecek. Bunu dengeleri bozmadan nasıl gerçekleştirmesi gerekir?
hasarlı paraları toplar yeni paraları verir bankalar düzeyinde zaten bankalardan da halka dağılır. dolaşımda olan para hep aynidir zaten hergün para basılır ama eskinin yerine yenisi ile değişsin diye dolaşımda olan tutar hiç değişmez.