hasarlı paraları toplar yeni paraları verir bankalar düzeyinde zaten bankalardan da halka dağılır. dolaşımda olan para hep aynidir zaten hergün para basılır ama eskinin yerine yenisi ile değişsin diye dolaşımda olan tutar hiç değişmez.
Mantıken nüfus çoğaldıkça ve para değersizleştikçe dolaşımda olan tutar artar.
Örnek: bir sakız 10 kuruşken ayrı 1000 lirayken ayrı. Bu durumda dolaşımda olan tutar aynı kalırsa %50lik kesimde para kalmaz