• 14-06-2021, 12:23:43
    #55
    dev
    Kurumsal Üye
    caylakgirisimci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hala ibadet diyorsun.
    Bizde hutbe Türkçe, kuran meali var, dualar türkçe, hocaların bayram sohbetleri Türkçe. Sadece namaz arapça. Peki hristiyanların ibadeti ne bunu kavramak gerek, benim bilgime göre onların ibadeti dille değil, dille olanı ise bizdekinden daha karışık, dediğim gibi kiliseye gitmek de camiye gitmek de dinin fıkhını öğretmez.
    Hala hutbe diyorsun. Sana en basit ornegini verdim. Sen dogdugun zaman kulagina arapca seyler soylemiyorlar mi? Ha iste burada cocuklar vaftiz edilirken kendi dillerince vaftiz ediliyor. Sen hala bana yok hutbe yok ibadet kendince bir sey anlatmaya calisiyorsun.
  • 14-06-2021, 12:25:38
    #56
    Noroc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hala hutbe diyorsun. Sana en basit ornegini verdim. Sen dogdugun zaman kulagina arapca seyler soylemiyorlar mi? Ha iste burada cocuklar vaftiz edilirken kendi dillerince vaftiz ediliyor. Sen hala bana yok hutbe yok ibadet kendince bir sey anlatmaya calisiyorsun.
    Biz ezanın yada şehadetin Türkçede ne anlama geldiğini bilmeden mi söylüyoruz?
    Onların arasında yaşıyorsan İngilizcen benden iyidir, speaking of tongues nedir bi aratıp bana da anlatır mısın?
  • 14-06-2021, 12:29:30
    #57
    dev
    Kurumsal Üye
    caylakgirisimci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Biz ezanın yada şehadetin Türkçede ne anlama geldiğini bilmeden mi söylüyoruz?
    Onların arasında yaşıyorsan İngilizcen benden iyidir, speaking of tongues nedir bi aratıp bana da anlatır mısın?
    Bak caylak arkadasim. Konuyu farkli yerlere uzatmanin anlami yok. Sen arapca ibadet ediyorsun. Bu kadar. Ortodoks kiliselerinde ise yerel dil ile ibadet ediliyor. Yasadim ve tecrube ettim. Sen de tecrube ettiysen sorun yok.
  • 14-06-2021, 12:30:19
    #58
    Noroc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bak caylak arkadasim. Konuyu farkli yerlere uzatmanin anlami yok. Sen arapca ibadet ediyorsun. Bu kadar. Ortodoks kiliselerinde ise yerel dil ile ibadet ediliyor. Yasadim ve tecrube ettim. Sen de tecrube ettiysen sorun yok.
    Bak şimdi de sen benim sorumu görmezden geldin
  • 14-06-2021, 15:36:44
    #59
    fâni editör.
    Browland adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Woow, ne tarih bilmez kişiler varmış. Irk nedir din nedir dahi bilinmiyor...

    Yahudilik: Hz. Yakup (israil) oğulları ailesine ait 12 soydan biri olan yahuda ailesinin devamıdır. Esseniler gibi diğer aile boyları zamanla silinmişler, yahuda soyu Musevilik dininin yayıcısı ve yöneticisi olmuştur. Yahudiler olmadan Musevilik dini varlığını sürdüremezdi.

    İslam dinine Arap dini demek saygısızlık değil, aksine Arap ırkını yüceltmedir. Nasıl ki, yahudiler için neredeyse özelleşmiş ve onlarla özdeşleşmiş Musevilik varsa, Araplar için de İslam dini var diyebiliriz.

    Asıl saygısızlık Türk inancı varken ve övünülmesi gerekirken, sonradan ortaya çıkan Arap dini olan İslam nedeniyle aşağılanmasıdır.

    Aslı saygısızlık kendi inancını savunup Arap dinine Arap dini diyen kandaşlarımızı aşağılama gafletine düşen sizin gibi insanların sözleridir.

    Kısaca Hz. İsa Yahuda soyundan gelen ve kendi dinini kuran bir yahudidir.

    Ve evet İslam Arap dinidir.

    Sizin İslam dini inancınıza göre değerlendirmeniz gerçeği değiştirmiyor.
    Yav gardaşım bir Türk islama inanıyorsa niye aşağılanmış oluyor 😁
  • 14-06-2021, 15:42:11
    #60
    NymO adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yav gardaşım bir Türk islama inanıyorsa niye aşağılanmış oluyor 😁
    O yargıya nereden vardınız anlamadım. Bir Türk her hangi bir dine inanıyorsa aşağılanmaz bilakis inandığı dini yüceltir. Türk aşağılanacak bir ırk değildir gözümde.... İsteyen istediğine inanır, ister tek tanrıya, ister puta tapar beni zerre alakadar etmez. Ben konuyu tarihsel olarak ele aldım... dinsel değil... iyi forumlar.
  • 14-06-2021, 16:33:18
    #61
    İslam arap dini değil yav olur mu Türk dinidir.
  • 14-06-2021, 16:42:15
    #62
    Browland adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O yargıya nereden vardınız anlamadım. Bir Türk her hangi bir dine inanıyorsa aşağılanmaz bilakis inandığı dini yüceltir. Türk aşağılanacak bir ırk değildir gözümde.... İsteyen istediğine inanır, ister tek tanrıya, ister puta tapar beni zerre alakadar etmez. Ben konuyu tarihsel olarak ele aldım... dinsel değil... iyi forumlar.
    Peki İslam Arap Dini İse Hristiyanlık Dinide Roma İmparatorluğu Dini diyebiliriz hocam öyleyse ? Demi
  • 14-06-2021, 16:57:35
    #63
    cihansvlgn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki İslam Arap Dini İse Hristiyanlık Dinide Roma İmparatorluğu Dini diyebiliriz hocam öyleyse ? Demi
    Roma İmparatorluğu çok milletli bir yapıdır. Bizim burada bahsettiğimiz ülkeler veya imparatorluklar değil uluslardır. (Türkler, çinlilier, araplar, persler v.b.) Hristiyanlığın çıkış yeri ve anlatanlar yahudi kökenlidir. İncili okudunuz mu bilmem ama temelde tek incil diye bir kitap yok, Hz. İsa'nın ölümünden çok sonraları 12 havarisi tarafından kaleme alınmıştır. Ortada 12 incil varken iznik konsülü ile bu sayı resmi olarak 4 e düşürülmüştür. Buna rağmen Hristiyanlığın asıl yayıcısı olarak Mersin Tarsus lu Aziz Paul gösterilebilir. Kendisi İsa'dan çok sonra yaşamıştır.

    Dinlerin günümüze göre şekillendirmek yanlıştır, çıkış zamanı baz alınır. Hristiyanlık yahudi baskılarına karşı ortaya çıkmış bir dindir, Musevilik dinin güncellenmiş hali diyebiliriz. Musevilikte olduğu gibi kesin çizgileri yoktur. Hiristiyanlığın çıkış tarihine bakarsak orada Musevi daha doğrusu Yahudi baskılarına karşı bir mücadele var.

    Temelde Hristiyanlık ta israiloğulları soyuna ait bir dindir (roma değil yani) sonradan farklı milletlerin dini benimsemeleri sizi yanıltmasın.