önlisans mezunuyum askerliği daha önce bir kez tecil ettirdim fakat 21 haziranda tecilim bitiyor. 26-27 haziranda üniversite sınavına gireceğim. herhangi bir lisans bölümüne kayıt olarak askerliği ertelemek istiyorum. ancak merak ettiğim iki şey var.
1-tecilim bittikten 3 ay sonra üniversite kaydı yapabiliyorum bu süre içerisinde kaçak durumuna düşer miyim?
2-açıköğretimden bölüm yazsam askerliği 4 yıl tecil edebilir miyim?
Askerlik erteleme hakkında yardım
4
●92
- 13-06-2021, 16:56:47öğrenim düzeyin arttıköa tecil hakkın doğuyor yani önlisanstan lisansa geçince (aöf de dahil ) tecil hakkın olacaktır
arada 3 ay gibi bir boşluk var anladığım kadarıyla bu süre içinde yoklamanı olmazsın yoklama kaçağı durumuna düşebilirsin daha sonra üniversiteye kayıt yapıp öğrenci belgenle şubeye gidip tecilini yaparsın,bunun ufak bi para cezası oluyor yoklama kaçırdığın için - 13-06-2021, 17:10:52bu konuda kolaylık sağlıyorlar sonuç belgenle şubeye gidiyorsun hallediyorlar yani üniversiteyi kazandığına dair,ben askerlik yoklamamı bilerek kaçırdım sonra bir celp attırmıştm ileriye en kötü bunu yapar yoklama olması gereken tarihte gitmeyince sistem seni zaten o celpte alamıyor bir şekilde 3-4 ay erteletmiş oluyorsun sonra gider üni kaydı yapar sonrası halledilirBiproje adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 13-06-2021, 17:11:34lazio adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüledoğru mudur yanlış mıdır bilmiyorum ancak bir kez yoklama kaçağı olduktan sonra ne bedelli ne de erteleme hakkımız kalmıyor diye biliyorum.Biproje adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
üniversiteye veya herhangi bir işe girerken de askerlikle ilişiği yoktur belgesi istiyorlar.