• 10-06-2021, 18:28:42
    #1
    Arkadaşlar birçok bankada hesabım var, ama sadece 4 tanesini aktif kullanıyorum.
    Enpara, Garanti, Ziraat, Papara.
    Enpara'yı ödeme alırken,
    Paparayı eskiden binance için kullanıyordum,
    Garantiyi artık kullanmıyorum çünkü durduk yere para gidebiliyor,
    Ziraati ise markette kullanıyorum.

    Şimdi, para biriktirmek istiyorum ama bu parayı nereye koyacağımı bilemedim.
    -Geçen gün garantiye koydum, koyduğumun ertesi günü 14 lira para kesmiş hisselerle ilgili bir mevzu için, ilerde kesip kesmeyeceği meçhul yani 3-5 3-5 böyle keserse birgün girdiğimde para bitmiş olabilir diye garantiyi saldım.
    -Paparaya açıkcası bu tarz bi konuda güvenemiyorum, çok kaliteliler, kartları falan var, birçok güzel özellikleri var ama arkalarında bir banka olmadığı için tırsmıyor değilim uzun süre para tutmak için.
    -Ziraat dediğim gibi market alışverişi kartım, hem kredi hem düz halini kullanıyorum, parayı oraya koyarsam kazara içinden alışveriş yapmak istemiyorum.
    -Enpara ise tam aradığım ilaç ama ne yazıkki enparada 1'den fazla vadesiz hesap açılmıyor, birikim hesabı açmak istemiyorum çünkü faiz istemiyorum. Altın dolar hesabına ise sıcak bakıyorum fakat sırf birikim olacak diye en yüksek zamanlarında paso altın dolar almak istemiyorum... Düşünce alırım o ayrı.

    Bunların haricinde akbank ve vakıf hesaplarım da var ama onları senelerdir dokunmadım bile, hatta akbankı kapatmış bile olabilirim.


    Şimdi sorum şu, harcamadan para biriktereceğim bir hesap açacağım yer arıyorum, sizce nerede nasıl birikim yapmalıyım?
    Azar azar atacağım, örneğin her kazandığım paranın ufak bir kısmını atacağım, damlata damlata biriktireceğim bir hesap.

    Qnb ve kuveyttürk çok önerilmiş, şimdi mesela ben enpara müşterisiyim ya, pat diye qnb'de de hesabım açılıyor mu bankaya gitmeden?
    V.s
    Teşekkürler.
  • 10-06-2021, 18:31:03
    #2
    Takipteyim
  • 10-06-2021, 18:33:17
    #3
    Ben harcama işini enparadan birikimi de diğer bankalardan yapıyorum. Bence harcama için enpara daha iyi. Geçen ziraat kart ile temassız geçtim kredi kartinfan (banka kartı ve kredi kartı arkalı önlü) geçmiş saçma sapan işler. Harcama kartı olwrak enpara en iyisi bence
  • 10-06-2021, 18:35:31
    #4
    İşbank
  • 10-06-2021, 18:36:22
    #5
    caylakgirisimci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar birçok bankada hesabım var, ama sadece 4 tanesini aktif kullanıyorum.
    Enpara, Garanti, Ziraat, Papara.
    Enpara'yı ödeme alırken,
    Paparayı eskiden binance için kullanıyordum,
    Garantiyi artık kullanmıyorum çünkü durduk yere para gidebiliyor,
    Ziraati ise markette kullanıyorum.

    Şimdi, para biriktirmek istiyorum ama bu parayı nereye koyacağımı bilemedim.
    -Geçen gün garantiye koydum, koyduğumun ertesi günü 14 lira para kesmiş hisselerle ilgili bir mevzu için, ilerde kesip kesmeyeceği meçhul yani 3-5 3-5 böyle keserse birgün girdiğimde para bitmiş olabilir diye garantiyi saldım.
    -Paparaya açıkcası bu tarz bi konuda güvenemiyorum, çok kaliteliler, kartları falan var, birçok güzel özellikleri var ama arkalarında bir banka olmadığı için tırsmıyor değilim uzun süre para tutmak için.
    -Ziraat dediğim gibi market alışverişi kartım, hem kredi hem düz halini kullanıyorum, parayı oraya koyarsam kazara içinden alışveriş yapmak istemiyorum.
    -Enpara ise tam aradığım ilaç ama ne yazıkki enparada 1'den fazla vadesiz hesap açılmıyor, birikim hesabı açmak istemiyorum çünkü faiz istemiyorum. Altın dolar hesabına ise sıcak bakıyorum fakat sırf birikim olacak diye en yüksek zamanlarında paso altın dolar almak istemiyorum... Düşünce alırım o ayrı.

    Bunların haricinde akbank ve vakıf hesaplarım da var ama onları senelerdir dokunmadım bile, hatta akbankı kapatmış bile olabilirim.


    Şimdi sorum şu, harcamadan para biriktereceğim bir hesap açacağım yer arıyorum, sizce nerede nasıl birikim yapmalıyım?
    Azar azar atacağım, örneğin her kazandığım paranın ufak bir kısmını atacağım, damlata damlata biriktireceğim bir hesap.

    Qnb ve kuveyttürk çok önerilmiş, şimdi mesela ben enpara müşterisiyim ya, pat diye qnb'de de hesabım açılıyor mu bankaya gitmeden?
    V.s
    Teşekkürler.
    Son sorunuza yanıt vereyim. Artık çoğu banka şubeye gitmeden telefonla hesap açabiliyor. Yakın bir zaman da Yapı Kredi hesabı açmıştım mesela. Diğer birikim olayı konusunda da şunu diyebilirim. Tabi ki banka tavsiyesinde bulunmadan genel olarak her bankada bulunan bes sistemine dahil olabilirsiniz. Minimum 3 yıl durduktan sonra %25 devlet katkısı oluyor. Amaç toplu para yatırmak işte. Ne kadar yatıracağınıza da siz karar verebiliyorsunuz. Bir çalışansanız genel de bankalar bes sistemini otomatik olarak aktif edebiliyor.
  • 10-06-2021, 18:46:35
    #6
    serhat67 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Son sorunuza yanıt vereyim. Artık çoğu banka şubeye gitmeden telefonla hesap açabiliyor. Yakın bir zaman da Yapı Kredi hesabı açmıştım mesela. Diğer birikim olayı konusunda da şunu diyebilirim. Tabi ki banka tavsiyesinde bulunmadan genel olarak her bankada bulunan bes sistemine dahil olabilirsiniz. Minimum 3 yıl durduktan sonra %25 devlet katkısı oluyor. Amaç toplu para yatırmak işte. Ne kadar yatıracağınıza da siz karar verebiliyorsunuz. Bir çalışansanız genel de bankalar bes sistemini otomatik olarak aktif edebiliyor.
    Teşekkür ederim ama öyle olmaz, bu birikimi harcamayacağım ama senelerce de üstüne yatmayacağım, biraz artınca o parayla iş yapacağım. Dolayısıyla param benim olmalı, her an her dakika ulaşabilmeliyim
  • 10-06-2021, 18:49:37
    #7
    nmnkra adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben harcama işini enparadan birikimi de diğer bankalardan yapıyorum. Bence harcama için enpara daha iyi. Geçen ziraat kart ile temassız geçtim kredi kartinfan (banka kartı ve kredi kartı arkalı önlü) geçmiş saçma sapan işler. Harcama kartı olwrak enpara en iyisi bence
    arkalı önlü kartlarda temassız sadece kredi kartından çekiyor hocam parayı
  • 10-06-2021, 18:58:34
    #8
    Uzun zamandan beridir enpara kullanıyorum.
  • 10-06-2021, 19:02:16
    #9
    Ozkan1151 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    arkalı önlü kartlarda temassız sadece kredi kartından çekiyor hocam parayı
    İşte bu biraz sıkıntı.