Son sorunuza yanıt vereyim. Artık çoğu banka şubeye gitmeden telefonla hesap açabiliyor. Yakın bir zaman da Yapı Kredi hesabı açmıştım mesela. Diğer birikim olayı konusunda da şunu diyebilirim. Tabi ki banka tavsiyesinde bulunmadan genel olarak her bankada bulunan bes sistemine dahil olabilirsiniz. Minimum 3 yıl durduktan sonra %25 devlet katkısı oluyor. Amaç toplu para yatırmak işte. Ne kadar yatıracağınıza da siz karar verebiliyorsunuz. Bir çalışansanız genel de bankalar bes sistemini otomatik olarak aktif edebiliyor.
Teşekkür ederim ama öyle olmaz, bu birikimi harcamayacağım ama senelerce de üstüne yatmayacağım, biraz artınca o parayla iş yapacağım. Dolayısıyla param benim olmalı, her an her dakika ulaşabilmeliyim