• 18-05-2021, 03:24:07
    #1
    Merhaba arkadaşlar, son zamanlarda yoğun olarak talep edilen "Bir tanıdığım şu işi yapıyor ürünlerini komisyon ekleyerek satmak istiyorum", "Bizim amcaoğlu şunu üretiyor siteleri var ama ben bunu daha iyi satarım, stok tutmadan nasıl yapabiliriz?" şeklinde sürekli sorular alıyorum. Ama benim bazı oturtamadığım taşlar var haliyle işin içinde çıkamadım yardımlarınızı talep ediyorum, konu altında tartışalım.

    Şimdi öncelikle bir arkadaşım gıda üreticisi olan bir akrabasının ürünlerini E-Ticaret sitesi üzerinden satmak istiyor. Kuzeni ile anlaşmış herhangi bir stok tutmayacak kargolamayı kendi akrabası yapacak. Bu da bir internet sitesi kuracak ve +10 TL +5 TL gibi ürünlerin üzerine rakamlar koyarak satışını yapacak. Şimdi benim anlamadığım stoksuz yapıyor ama bir sanal pos, bir fatura kesmesi gerekmez mi? bunun için bir firma kuracak haliyle bu kurulan firma müşteriye kesecek, üretici firmada buna kesecek... Yazarken bile zorlandım Stoksuz bir satış yapmakta haliyle zor olacak.

    Bu stoklu yapmaya kalksa kargo anlaşması üretici firma (fabrika) anlaşması kadar uygun da olmayacak haliyle... Nasıl yapılabilir? Sektör ağırlıklı gıda organik ürünler ama her ürün için bir firma ile anlaşacak. Bir pazaryeri gibi birden fazla firma aynı ürünler olmayacak. Örneğin; Peynir için bir firma, bal için bir firma şeklinde yapılacak.

    İzlemesi gereken yol nasıl olmalı? E-Ticaret sitesini kendi firma kurarak yapması mı? Yoksa o firmaya bir internet sitesi oluşturup bilgilerini kullanıp satış üzerinden kar alması mı daha uygun ki bana bu yöntem daha uygun geliyor Ama bir yandan da marka oluşturmak istiyor, farklı firmalar da olacağı için kendi ambalajları olsun vs vs bir de gıda da iade süreci gibi durumlar da var, netice de insan sağlığını ilgilendiren ürünler bunun için bir firma kurup komisyon anlaşması yapıp sadece satışını üstlenip geri kalan ürün zehirlenmeleri gibi durumlarda üretici sorumludur gibi bir protokol mü olmalı ?

    İnanılmaz kafam karıştı, içinden çıkamadım pek... Hatta yazarken bile umarım açıklayıcı olmuştur o kafa karışıklığıyla yazdım, üzgünüm

    Şimdiden değerli fikirlere ve vakit ayırıp cevap veren tüm dostlara teşekkür ederim
  • 18-05-2021, 04:01:55
    #2
    Hocam yazıyı okudum birkaç fikir canlandı yazayım 😊.
    Ürünü aldığı firma ya ait bir site açarsa evet dahada kolay oluyor süreç fakat farkı markalarda olacak dediniz o halde mecburen kendi firmasını kuracak ha şahış şirketide olur sorun olmaz.
    Ürünü aldığı yer buna fatura kesecek buda müşteriye fatura kesecek diyeceksin 2 si de KDV öder evet ama site sahibi ürünü aldığı faturayı gider gösterirse cirodan düşmüş olur haliyle KDV de düşmüş olur.
    E fatura ile fatura kesmekte çok zor değil ben bile öğrendim basit yani 😂.
    Ürünlerde kendi ismim yazacak derse tedarikçi ye kendi ambalajlarını verecek.
  • 18-05-2021, 04:08:16
    #3
    bymuratmis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam yazıyı okudum birkaç fikir canlandı yazayım 😊.
    Ürünü aldığı firma ya ait bir site açarsa evet dahada kolay oluyor süreç fakat farkı markalarda olacak dediniz o halde mecburen kendi firmasını kuracak ha şahış şirketide olur sorun olmaz.
    Ürünü aldığı yer buna fatura kesecek buda müşteriye fatura kesecek diyeceksin 2 si de KDV öder evet ama site sahibi ürünü aldığı faturayı gider gösterirse cirodan düşmüş olur haliyle KDV de düşmüş olur.
    E fatura ile fatura kesmekte çok zor değil ben bile öğrendim basit yani 😂.
    Ürünlerde kendi ismim yazacak derse tedarikçi ye kendi ambalajlarını verecek.

    Evet şimdi bu ihtimali değerlendirdiğimizde çok mu fatura oluyor. Ambalaj işi biraz karıştırıyor galiba işi ) Ambalaj işi olmasa her firma kendi ambalajıyla gönderse ama diğer firmalarında internet siteleri ambalaj üzerinde var onu kaybetmek istemiyor Mecbur ambalajlama olacak ki birde burada güven meselesi giriyor devreye tabi adam isterse kendi ambalajına koyup da gönderebilir. Stok tutsa gıda ürünleri bunlar oradaki muhafaza gibi edecek bir yere masraf etmesi gerekiyor haliyle...

    Yani başka ihtimal de geldi aklıma da o daha karışık firma arttıkça maliyette artacak ayrı ayrı tüm firmalara web sitesi yapsa herşey firmalara ait yönetimini yapsa hangi biriyle uğraşacak bu sefer

    Direk düşündüğüm gibi yazıyorum anlam karmaşası olursa çok özür dilerim şimdiden teşekkürler cevap için bu arada
  • 18-05-2021, 04:14:39
    #4
    Yok hocam ya olurmu öyle 10 firmaya 10 site 😂 tek site olsun bütün yatırımını müşterisini ismini ordan duyursun yani bana mantıksız geldi 😊.

    Adam kendi ambalajın koyar diyorsun ama bu tür işlerin anlaşmaları var hocam tazminatlı falan anlaşma dışına çıkamazlar.
    Bunları geçtim bu tür ürün satıpta ya ben kendi ambalajımı koyim ismim bilinsin diye düşünen çok az toptancı tedarikçi vardır.
    Bunlar genelde ürün satma peşindeler zaten bakmıyorlar markaya isime.
    Benim Bi tereyağı aldığım yer var adamlar şefaf amabalajlarla gönderiyorlar hatta paketli halde direk kargo poşetine koyuyorlar ne isim ne cisim hiçbişey yok 😊
  • 18-05-2021, 04:21:27
    #5
    Elinize sağlık
  • 18-05-2021, 04:34:01
    #6
    bymuratmis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yok hocam ya olurmu öyle 10 firmaya 10 site 😂 tek site olsun bütün yatırımını müşterisini ismini ordan duyursun yani bana mantıksız geldi 😊.

    Adam kendi ambalajın koyar diyorsun ama bu tür işlerin anlaşmaları var hocam tazminatlı falan anlaşma dışına çıkamazlar.
    Bunları geçtim bu tür ürün satıpta ya ben kendi ambalajımı koyim ismim bilinsin diye düşünen çok az toptancı tedarikçi vardır.
    Bunlar genelde ürün satma peşindeler zaten bakmıyorlar markaya isime.
    Benim Bi tereyağı aldığım yer var adamlar şefaf amabalajlarla gönderiyorlar hatta paketli halde direk kargo poşetine koyuyorlar ne isim ne cisim hiçbişey yok 😊

    Şeffaf kargoda mantıklıymış aslında Bunların gireceği gıdada paketleme iş görüyor gibi enteresan paketlemeler var, artık akrabasıyla oturup kurumsal bir sözleşme imzalayacaklar. Her halükarda bir firma kurmak zorunda, komisyonerlik anlaşması gibi birşey yapacak sanırım firmayla da üretilen ürünlerin sağlık veya testlerinden sorumlu olmadığını sadece satışını komisyon aracılığı ile 3.taraf tüketicilere ulaştırmakla hükümlü olduğuna dair gibi birşey yapacak.

    Bakalım bir kaç fikir daha bekliyorum Acaba bu işin hesap dönüş prosedürü nasıl firmalar aylık mı istiyor yoksa 3 ayda bir ödeme ve fatura şeklinde mi oluyor baya çetrefilli ama herkes uzmanı olduğu alanda güç birleştirirse güzel birşeyler olur gibi )
  • 18-05-2021, 08:38:01
    #7
    YOProje adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaşlar, son zamanlarda yoğun olarak talep edilen "Bir tanıdığım şu işi yapıyor ürünlerini komisyon ekleyerek satmak istiyorum", "Bizim amcaoğlu şunu üretiyor siteleri var ama ben bunu daha iyi satarım, stok tutmadan nasıl yapabiliriz?" şeklinde sürekli sorular alıyorum. Ama benim bazı oturtamadığım taşlar var haliyle işin içinde çıkamadım yardımlarınızı talep ediyorum, konu altında tartışalım.

    Şimdi öncelikle bir arkadaşım gıda üreticisi olan bir akrabasının ürünlerini E-Ticaret sitesi üzerinden satmak istiyor. Kuzeni ile anlaşmış herhangi bir stok tutmayacak kargolamayı kendi akrabası yapacak. Bu da bir internet sitesi kuracak ve +10 TL +5 TL gibi ürünlerin üzerine rakamlar koyarak satışını yapacak. Şimdi benim anlamadığım stoksuz yapıyor ama bir sanal pos, bir fatura kesmesi gerekmez mi? bunun için bir firma kuracak haliyle bu kurulan firma müşteriye kesecek, üretici firmada buna kesecek... Yazarken bile zorlandım Stoksuz bir satış yapmakta haliyle zor olacak.

    Bu stoklu yapmaya kalksa kargo anlaşması üretici firma (fabrika) anlaşması kadar uygun da olmayacak haliyle... Nasıl yapılabilir? Sektör ağırlıklı gıda organik ürünler ama her ürün için bir firma ile anlaşacak. Bir pazaryeri gibi birden fazla firma aynı ürünler olmayacak. Örneğin; Peynir için bir firma, bal için bir firma şeklinde yapılacak.

    İzlemesi gereken yol nasıl olmalı? E-Ticaret sitesini kendi firma kurarak yapması mı? Yoksa o firmaya bir internet sitesi oluşturup bilgilerini kullanıp satış üzerinden kar alması mı daha uygun ki bana bu yöntem daha uygun geliyor Ama bir yandan da marka oluşturmak istiyor, farklı firmalar da olacağı için kendi ambalajları olsun vs vs bir de gıda da iade süreci gibi durumlar da var, netice de insan sağlığını ilgilendiren ürünler bunun için bir firma kurup komisyon anlaşması yapıp sadece satışını üstlenip geri kalan ürün zehirlenmeleri gibi durumlarda üretici sorumludur gibi bir protokol mü olmalı ?

    İnanılmaz kafam karıştı, içinden çıkamadım pek... Hatta yazarken bile umarım açıklayıcı olmuştur o kafa karışıklığıyla yazdım, üzgünüm

    Şimdiden değerli fikirlere ve vakit ayırıp cevap veren tüm dostlara teşekkür ederim
    Merhabalar arkadaşlar Ben yaklaşık 2 senedir E-Ticaret ve Dropshipping ile uğraşıyorum. Udemyde ve Devletin bazı eğitim kurumlarında Bitirme sertifikam Mevcut. Bu açıdan Forum Üyelerine Uygun Fiyata Yardımcı olmak isterim özellikle uzmanlığım (Gittigidiyor, N11). Neler yapabilirim ;
    -Online pazar yerlerinde mağazanızı açabilirim.
    -Seoya uygun ürün girişlerinizi yapabilirim
    -E-Ticaret ve Dropshipping ile Sormak istediğiniz Her soruyu cevaplıyabilirim.
    -Şirket kurmak içinn neler gerekli bunları söyleyebilirim
    -E-ticarete hangi ürünle başlıyabilceğinizi ( ürün analizinizi yapabilirim )
    -Kurduğunuz Mağaza için hangi entegre firması uygun olduğunu ve nasıl kullanıldığını anlatabilirim.
    Daha buna benzer bir çok şey arkadaşlar düşündüğünüz gibi yüksek fiyatlra yapmıyorum gayet uygun fiyatlara yapıyorum iyi forumlar
  • 27-03-2024, 01:47:03
    #8
    Günümüzde bence kesinlikle online varlığı güçlendirmek için pazaryerlerinde aktif olmak gerekiyor. Bu noktada E-Ticaret Danışmanlığı almanızı öneririm, sizlere yardımcı olacak ajanslar atacağınız adımları hızlandıracaktır.