Merhabalar, bir şiiri neye göre ve nasıl bir eleştiri yapılıyor?
Şiiri aşağıya bırakıyorum
vurma kazmayı
ferhâaad
he'nin iki gözü iki çesme
âaahhh
dağın içinde ne var ki
güm güm öter
ya senin içinde ne var
ferhâaad
ejderha bakışlı he'nin
iki gözü iki çeşme
ve ayaklar altında yamyassı
kasrında şirin de böyle ağlıyor
ferhâaad
-Asaf Halet Çelebi
Bir Şiir Nasıl Eleştirilir?
9
●62
- 04-05-2021, 23:29:44Elbette bu çok doğru bir şey lakin kardeşime böyle bir ödev verilmişebilge adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Öğretmene, "Öğretmenim böyle bir şey olamaz o yüzden ödevi yapmadım" da diyemeyiz
- 04-05-2021, 23:31:24Şiirin ahengi, şairin dili kullanış şekli yani üslubu... vb. yönlerden eleştirilebilir. Eleştiri olumlu-olumsuz tüm yönlerin ortaya konması şeklinde olur. Bunu yapabilmek için de yüksek bir şiir kültürü yani şiirle ilgili bilgi - birikim şart.NeMerak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 04-05-2021, 23:54:19starshake adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleKonuya şiir eklenmiştir. Yardımcı olursanız çok memnun olurum.ebilge adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 04-05-2021, 23:55:48Yazım biçimi, kafiye ve redif yapısı, üslup, yazılan döneme göre durumu, içeriksel durumu olumlu-olumsuz şekilde eleştirebilr kardeşiniz.
Eleştirinin sadece olumsuz olmadığını unutmayın. - 05-05-2021, 00:04:02Üyeliği durdurulduArkadaş öyle bir şiir vermişler ki. Biraz araştırdım. Bununla ilgili https://hayefjournal.org/Content/fil...ar/101/169.pdf makale yazmışlar. Yani sıradan bir şiir kesinlikle değil. Harflere bile tek tek anlam vermiş. Bu makaleden bir şeyler çıkarmaya bakın.
Ferhat işte işsiz güçsüz, sigortasız dolaşıyor. Şirin de zengin koca bekliyor? Şansına parasız pulsuz elinde kazma ile dolaşan bir meczup çıkıyor. Zaten ailede bu olaya pek sıcak bakmıyor. Ferhat oldum olası gösteriş meraklı bir tip. Ben şu dağı deleyim de fenomen olayım diyor. İlk fenomen o oluyor. Sonra bu hikayeyi yutturuyorlar
- 05-05-2021, 00:04:03https://hayefjournal.org/Content/fil...ar/101/169.pdfNeMerak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
https://nurullahulutas.wordpress.com...avvufi-tema-2/
Bu makaleler yardımcı olacaktır.
Öğretmene, "Öğretmenim böyle bir şey olamaz o yüzden ödevi yapmadım" da diyemeyiz