• 04-05-2021, 23:26:48
    #1
    Merhabalar, bir şiiri neye göre ve nasıl bir eleştiri yapılıyor?

    Şiiri aşağıya bırakıyorum

    vurma kazmayı
    ferhâaad

    he'nin iki gözü iki çesme
    âaahhh

    dağın içinde ne var ki
    güm güm öter
    ya senin içinde ne var
    ferhâaad

    ejderha bakışlı he'nin
    iki gözü iki çeşme
    ve ayaklar altında yamyassı

    kasrında şirin de böyle ağlıyor
    ferhâaad

    -Asaf Halet Çelebi
  • 04-05-2021, 23:27:39
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Bence bir şiir eleştirilemez. İnsanın duygularını kim eleştirebilir.
  • 04-05-2021, 23:29:44
    #3
    ebilge adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence bir şiir eleştirilemez. İnsanın duygularını kim eleştirebilir.
    Elbette bu çok doğru bir şey lakin kardeşime böyle bir ödev verilmiş Öğretmene, "Öğretmenim böyle bir şey olamaz o yüzden ödevi yapmadım" da diyemeyiz
  • 04-05-2021, 23:31:24
    #4
    NeMerak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar, bir şiiri neye göre ve nasıl bir eleştiri yapılıyor?
    Şiirin ahengi, şairin dili kullanış şekli yani üslubu... vb. yönlerden eleştirilebilir. Eleştiri olumlu-olumsuz tüm yönlerin ortaya konması şeklinde olur. Bunu yapabilmek için de yüksek bir şiir kültürü yani şiirle ilgili bilgi - birikim şart.
  • 04-05-2021, 23:52:48
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Şiiri buraya ekleyin. Biz burada ne şiir ne şair bırakırız? Eleştiri bizim işimiz
  • 04-05-2021, 23:54:19
    #6
    starshake adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şiirin ahengi, şairin dili kullanış şekli yani üslubu... vb. yönlerden eleştirilebilir. Eleştiri olumlu-olumsuz tüm yönlerin ortaya konması şeklinde olur. Bunu yapabilmek için de yüksek bir şiir kültürü yani şiirle ilgili bilgi - birikim şart.
    ebilge adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şiiri buraya ekleyin. Biz burada ne şiir ne şair bırakırız? Eleştiri bizim işimiz
    Konuya şiir eklenmiştir. Yardımcı olursanız çok memnun olurum.
  • 04-05-2021, 23:55:48
    #7
    Yazım biçimi, kafiye ve redif yapısı, üslup, yazılan döneme göre durumu, içeriksel durumu olumlu-olumsuz şekilde eleştirebilr kardeşiniz.
    Eleştirinin sadece olumsuz olmadığını unutmayın.
  • 05-05-2021, 00:04:02
    #8
    Üyeliği durduruldu
    Arkadaş öyle bir şiir vermişler ki. Biraz araştırdım. Bununla ilgili https://hayefjournal.org/Content/fil...ar/101/169.pdf makale yazmışlar. Yani sıradan bir şiir kesinlikle değil. Harflere bile tek tek anlam vermiş. Bu makaleden bir şeyler çıkarmaya bakın.

    Ferhat işte işsiz güçsüz, sigortasız dolaşıyor. Şirin de zengin koca bekliyor? Şansına parasız pulsuz elinde kazma ile dolaşan bir meczup çıkıyor. Zaten ailede bu olaya pek sıcak bakmıyor. Ferhat oldum olası gösteriş meraklı bir tip. Ben şu dağı deleyim de fenomen olayım diyor. İlk fenomen o oluyor. Sonra bu hikayeyi yutturuyorlar
  • 05-05-2021, 00:04:03
    #9
    NeMerak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konuya şiir eklenmiştir. Yardımcı olursanız çok memnun olurum.
    https://hayefjournal.org/Content/fil...ar/101/169.pdf
    https://nurullahulutas.wordpress.com...avvufi-tema-2/

    Bu makaleler yardımcı olacaktır.