• 27-03-2021, 00:51:10
    #1
    Arkadaşlar özel bir hastanede güvenlik görevlisiyim. Şirket değişikliğine gidildi ve yeni şirkete geçiyoruz 5 gün sonra. Bize denildi ki, bizimle devam etmek istemiyorsanız haklarınızı alıp çıkabilirsiniz.

    Ben şimdi çıkmaya karar verdim, 3.5 yıldır çalışmaktayım burada. Merak ettiğim konu ne kadar tazminat alacağım değil, onu hesaplattırıcam zaten.

    Merak ettiğim konu, işi bıraktıktan ne kadar süre sonra tazminatımı benim hesabıma yatırırlar? Bu işlerden anlayan hukukcular varsa etiketler misiniz? Yada başına gelen varsa açıklayabilir mi?
  • Kabul Edilen Cevap
    • 1 Beğeni
      Ne zaman ödeyeceklerine dair hukuki bir bilgim yok fakat şunu biliyorum size ek bir bilgi olsun, çıkarken size taksitle ödeyeceklerine dair imza attırabilirler, çıkarken imzalayacağınız evrakı çok dikkatli okuyun, çünkü kanun, işçi kabul etmedikçe taksitle yatırılamaz der. Maalesef bu açığı bir çok işyeri kullanıyor, böyle bir şey teklif edilebilir yada size telif dahi edilmeden imzaladığınız kağıttaki madde de yazabilir. Size formalite denilirse de mutlaka evrakın sizin için düzenlenmesini o maddenin kaldırılmasını talep edin. Zaten siz imzalamasanız dahi tazminatınızı yatırmak zorundalar, şirket muhasebecilerinin bunu imzalamazsan paranı yatıramayız demelerine asla itibar etmeyin, çünkü öyle bir madde yok iş kanununda
  • 27-03-2021, 00:53:19
    #2
    ensygmr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar özel bir hastanede güvenlik görevlisiyim. Şirket değişikliğine gidildi ve yeni şirkete geçiyoruz 5 gün sonra. Bize denildi ki, bizimle devam etmek istemiyorsanız haklarınızı alıp çıkabilirsiniz.

    Ben şimdi çıkmaya karar verdim, 3.5 yıldır çalışmaktayım burada. Merak ettiğim konu ne kadar tazminat alacağım değil, onu hesaplattırıcam zaten.

    Merak ettiğim konu, işi bıraktıktan ne kadar süre sonra tazminatımı benim hesabıma yatırırlar? Bu işlerden anlayan hukukcular varsa etiketler misiniz? Yada başına gelen varsa açıklayabilir mi?
    Merhaba,

    Bu iş veren şirketin politikasına bağlı olarak değişiklik gösterir. Ertesi gün de verebilir bir hafta sonra da verebilir ama 14 günden fazla süreceğini zannetmiyorum. 14 günü geçecek olsa dahi şirket size bunu imza atarken kesinlikle belirtir.
  • 27-03-2021, 00:54:15
    #3
    Kanunda belli bir süre sınırlaması koyulmamış. Doğru olanı anında ödemektir ama olmazsa işveren ile kendiniz anlaşıp bir süre belirlersiniz. Ona göre öderler. Alttan almayın yeter.
  • 27-03-2021, 00:54:17
    #4
    Asgari tutardan ödediler ise 12 Bin TL filan alırsınız. Size taksit sunma hakkına sahipler. Tabi bunun için sıkıntıları olmaları lazım. Peşin de verebilirler. Süre için net bir fikrim yok.
  • 27-03-2021, 00:55:56
    #5
    Bekleme süresi tamamen kuruma bağlı olarak değişebilir. Kimisi hemen alıyor, kimisine de vereceğiz deyip bekletiyorlar, daha sonra dava açılıyor, o da birkaç ay sürebiliyor.
  • 27-03-2021, 00:57:54
    #6
    Şirketler devir edildiğinde 45 gün içinde yatar büyük ihrimalle.
  • 27-03-2021, 01:00:49
    #7
    "Bize denildi ki, bizimle devam etmek istemiyorsanız haklarınızı alıp çıkabilirsiniz."
    Çıkış imzasını atarken iyi okuyun.. Kelime oyunu olmasın.
  • 27-03-2021, 01:01:13
    #8
    Üyeliği durduruldu
    tazminatın kaç gün içinde verileceği imza attığınız yerde yazması lazım.
  • 27-03-2021, 01:02:29
    #9
    ben 4 ay sonra noterden ihtar çekince yatırmıştı iş yeri
    • ensygmr
    ensygmr bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.