• 22-02-2021, 17:35:21
    #46
    Üyeliği durduruldu
    Valla bizde girdik evlilik planına ama nasıl çıkacaz işin içinden hiç bilmiyorum 5 keşke borcum yok şuan ama bu halde bile napcam bilmiyorum
  • 22-02-2021, 17:55:38
    #47
    İSLAM - KANAAT - SADE HAYAT

    Eşyaya ve dünyaya tapmamak kısacası

    (Dünyaya meyledenin emeli uzun olur, sonunu getiremez, bitmez tükenmez ihtiyaca düşer; öyle bir meşgale kaplar ki mihnetinden kendini kurtaramaz.) [Deylemi]
  • 22-02-2021, 17:57:23
    #48
    En az 3 çocuk olması gerektiğini de hatırlatmak isterim.
  • 22-02-2021, 18:00:16
    #49
    AvrupaGelinlik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gelinliği alın düğünü boşverin. Sade bir nikahla sonuçlandırın
    Cok yakında iletişime geçeceğim sizinle mersinde tanıdık vardır umarım
  • 22-02-2021, 20:33:51
    #50
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Eğer imkanlar sizi zora sokacaksa, gösterişli bir düğün yapıp tek günlük bir mutluluktansa, sonuna kadar huzurunuz olsun sonrasında geçimsizlik, stres, kavga, gürültü sizleri daha kötü yerlere sürükleyebilir.

    Eğer bu kararı verirseniz biz kime gösteriş yapacağız canım, biz birbirimizi seviyoruz ya o yeter diyebilirsiniz.
  • 22-02-2021, 20:37:31
    #51
    hocam yanlış anlamayın lafım ortaya, Bu ekonomik şartlar da insanlar niye evlilik peşinde ?

    kredi çekiyorlar yok düğün o bu gelenek şey derken borç 250-300 bin tl oluyor sonra günde 12-14 saat çalışıp ömür boyu borçları ödüyorlar

    sade bir nikah, aile içi yeter yani gösteriş olacak diye binlerce lira harcanmasına çok karşıyım.

    gelen para ya da eldeki para ile geleceğe yatırım daha mantıklı, 2-3 saat sürecek bir düğün için binlerce lira harcanması aşırı saçma geliyor.
  • 22-02-2021, 21:56:41
    #52
    Valla yakın zamanda evlenicek olan biriyim yani anlamadığım bir şekilde herşey halloluyor borçsuz harçsız şuanda
  • 22-02-2021, 21:59:16
    #53
    Aslında tam evlenilecek zaman. Altın desen düştü. Düğün salonu tutmak gibi bir dert de yok
    Gelinliği de @AvrupaGelinlik; 'den indirimli alırsınız )

    Konya'da bu virüs belası olmadan önce düğün pilavı dökmek en az 10.000 TL den başlıyordu kişi sayısına göre 100.000 TL'e kadar çıkardı. Şimdi ise akıllı arkadaşlarım elleriniz hızlı tutup evlendiler
    Ek olarak yuva kurmak istiyorsanız bekarken birikim yapmak gerekiyor.
    Hayatında biri varsa her iki tarafta çalışmalı. Yuvayı kurarken erkek tarafına yüklenmek kadar saçma bir durum yok.
    Kız tarafı mutfak, perde halı gibi kalemleri alabilir veya daha fazlasını bunu aranızda çözüp yapmanız lazım. Yuva kurmak kolay her iki aile de birbirini anlar ve çocukların çıkarlarını düşünürse emin olun herşey çok hızlı ve güzel ilerler.
    Beyaz eşyaya verdiğin paraya acıma fakat mobilya perde halı gibi kalemlere çok para harcama. Evimin en pahalı odası salondur ve en az kullandığım alan orasıdır hala düşünüyorum nede bu kadar masraf yaptık diye.
  • 22-02-2021, 23:12:06
    #54
    Yeni evlendim hiç birikimim yoktu orta düzeyde bir memurum 11k beyaz eşyalara verdim 50 k kredi çektim 6kya nişan yaptım toplam 67kya çözdüm