herkese iyi forumlar arkadaşlar,
trendyol'da satıcı olarak şuan en muzdarip olduğum konu hakediş olayıdır, ne alacağımız var ne vereceğimiz var inanın içinden çıkamıyoruz,
bu aralar siparişlerde çoğalınca inanın 5k eksik yatırsalar farkına varmam o duruma geldim anlayacağınız, istiyorumki ne alacağımı hesaplayabileyim ama yazılımsal olarak otomatikmen,
kendim PHP alanında fena değilim trendyol api ile tüm siparişlerimi veritabanıma çekerek fatura basma, işleme alma, barkod çıkarma, teslimat kontrolü gibi tüm işlemleri kendi yazdığım panelden yönetmekteyim,
kısaca tüm sipariş bilgileri satış fiyatı, indirim tutarı, iade gelmişmi, gidiş kargo ücreti, geliş kargo ücreti, teslim tarihi komisyon oranı gibi herşey veritabanıma kayıtlı ben bunları kullanarak her hafta hakedişimi kendim hesaplamak istiyorum,
adamlar panelde ödeme ve fatura alanını öyle bir yapmışlarki kafa karışıklığına sebep olsun diye 200 liraya sattığım bir ürünü 150 lira kampanya yaptığında ve o ürün iade geldiğinde önce senden bi 200 lira kesiyorlar,
sonra sen bunu 150 ye sattın diyerek indirim iptal adı altında 50 lira geri veriyorlar, sonra bunun komsiyonu 200 lira üzerinden şu kadardı diyerek komisyon ücretini kesiyorlar sonra indirim iptalin komisyonunu geri yatırıyorlar,
sonra şu kadar gidiş kargo ücreti vardı diyerek kargoyu daha sonra geliş kargo ücreti bu kadar diyerek yine kargoyu kesip ve senin kafanı allak bullak ederek eline 20de verseler 50 lira alacıklıyız da deseler hiç sesini çıkaramıyorsun,
pazartesi gün bir sonraki alacağım kısmındaki tutar perşembe gününe kadar yeminle yarı yarıya eriyor ve öyle kalakalıyoruz,
biz bu işin içinden nasıl çıkarız, bu konuda bana bir yol gösterin eminim r10'da bu konudan muzdarip daha çok arkadaşımız vardır, nasıl bir yol izleyerek veritabanı işlemlerim ile alacaklarımı hesaplayabilirim herşey kayıt aldında çünki ancak bunu otomatik yapmalıyım öyle oturup şu sipariş iade gelmemiş bu kadar kazanç bu iade gelmiş bukadar zarar gibi kalem kağıtlık değil,
fikir, yorum ve yol gösterecek arkadaşları bekliyorum..
Trendyol hakediş hesaplama?
7
●274
- 18-02-2021, 22:58:51
- 18-02-2021, 23:01:50https://entegrasyonpro.nesatilir.com bu site güzel aslında iadeler vs nasıl bilmiyorum bende yeni kullanmaya başladım ama entegre olduktan sonra kiro kar vs hesaplıyor alış fiyatı kdv vs giriyosun ürüne satış yapıldıgı zaman otomatikmen kar ve ciro hesaplıyor. Ama iadelerde nasıl oluyor bilmiyorum
Edit: iadeleride hesaplıyormuş

- 18-02-2021, 23:06:38işte ben yine başkalarının eline bırakmak istemiyorum, herşey veritabanımda kayıtlı hesap kitap yaparak bunu ortaya çıkarmak istiyorum.masterthone adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 20-02-2021, 11:38:20Yani tek tek manuel işlem yapıyorsunuz sanırım hocam, bende kargo ücretleri hariç tüm bilgileri veritabanına kaydettiriyorum, sonraki süreçte de sanırım fatura çıktığında Excel dosyasını veritabanına yükletmem gerekecek içinden sipariş numaralarına göre eşleşme yaparak kargo ücretleri iade kargo ücretlerini komisyon kesintilerini yazdırmam gerekecek sanırım, peki herşeyi yazdınız 1 siparişin gideri şu diyerek not alarak sizin hakedişinizin tam olarak ne zaman yatacağını hesaplıyor musunuz.Knipex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 24-06-2025, 23:54:53Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Merhaba; excel tablosu yada hazırlanmış bir program linki mevcut mu? işin içinden çıkamıyoruz bir türlüByMezarkabul adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 25-06-2025, 09:05:09Ben bu trendyo'un hiçbir departmanına güvenmiyorum altyapısına hiç güvenmiyorum.. çağrı merkezindeki elemanlar seçili sanki .. yetkileri yok papağan gibi aynı şeyi tekrarlıyorlar bilgisizler ticaretten anlamıyorlar. dün ne oldu peki? bir baktık bizden belge talep ediyor. bebek ve cocuk giyim mağazasıyız, stoğumuza lc waikiki ve yoyoso marka bizde hiç olmamış ( ki marka satmıyoruz) ürünler eklenmiş hem de bizden yetki belgesi istiyor. çağrı merkezindeki kıza " ya farketmesek ya satılsa bizden ceza keseceksiniz, tedarik edemedik diye puanımızı düşüreceksiniz" diyoruz. herzamanki gibi söyledikleri tek şey "haklısınız"... çıldırmamak elde değil...! bu sözleşmeler de tek taraflı zaten biz hata yaptık mı cezasını affetmiyor ama koca trendyol stoklarımızın hergün ırzına geçiyor bazen coğaltıyor bazen siliyor kafasına göre bazen satmadığımız ürün ekliyor mağazaya ama tek bir cezası yok..! işte rekabet olmayınca böyle oluyor. sen futbola sponsor olacağına önce sistemine yatırım yap satıcına destek ol..! kusura bakmayın alakasız bir yerde içimi döktüm ..!
