• 16-02-2021, 14:05:19
    #64
    Ortak belirlenen ve herkesin aynı ödediği aidat zorunludur ve kiracı tarafından ödenmemesi ev sahibini bağlar. Aidatın miktarının yüksekliği, yöneticinin başka birisi olması, aidatların uygun ve faturasız harcanması gibi konular ayrı şikayet ve dava konusu olur ancak. Uygunsuz durumlar varsa şikayet edin.

    O yüzden seçim yapılacak toplantılarda bulunun, ben misal yönetime tüm yetkiler verilirken borçlanma hariç ibaresini ekletmiştim. Biz de aylık aidatlar banka hesabına yatıyor, makbuzunuz dekontunuz oluyor yani.

    Komşuların ve yöneticilerin iyi olması çok önemli gerçekten. Yoksa kafa ağrıtıyor bu problemler. Biz de aylık aidat 100 TL. Çoğu site yönetimi bunu ciddi gelir kapısı olarak görüyor, kira gibi aidat ödeyenler var maalesef.
  • 16-02-2021, 14:05:34
    #65
    Bizim binada da ısrarla ödemeyen bir kaç kişi vardı. Sonra avukata verildi icralık oldular ve ödemeleri gerekenden fazlasını ödediler. Hemde toplu bir şekilde. Şimdi aylık ödüyorlar.
  • 16-02-2021, 16:18:25
    #66
    Ben 5 yıl ödemeyip sonunda iyi bir haciz yiyenleri gördüm.
  • 16-02-2021, 19:19:25
    #67
    SEOPro adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evi aldıktan bugüne kadar ortalama olarak 1 yıl geçti sorunsuzca aidatı ödüyordum ancak bu aydan itibaren ödememe kararı aldım. Yönetici ile bir arkadaş ile görüştüm icralık olursun dediler ayrıca tutulan avukatın da ücretini sen ödersin denildi.

    Mevzuata baktığımda bina aidatının ödenmesi zorunlu. Ancak ortada benim imzaladığım bir yönetici sözleşmesi yok. Yani ortada atılan bir imza yok.

    Benim bildiğim alınan kararlarda tüm bina sakinlerinden yönetici şudur kapıcı şudur diye imza atılması gerekmiyor mu?
    Aidatı vermeme durumunda ne gibi sorunlar ortaya çıkabilir?
    Yöneticinin dedikleri doğru, bizim yönetici ile arkadaş gibiyiz. Ben binaya adım atarken kendisine de belirttim bina için ne gerekiyorsa huzurumuz kaçmasın herşeyi sağla, fakat bana 1 tl bir harcarsan onun faturasını veya makbuzunu panoya asmak zorundasın whatsapp gruubu da var çatımı onarılacak adam başında saat saat foto çekip bilgilendiriyor fatura resimleri giderler vs. Sende böyle bir kural ortaya koy kirvem yok çekerse binayı topla attır yöneticilikten
  • 16-02-2021, 21:15:21
    #68
    hocam aidatı çok geliyorsa oturma o binada. kimse seni orada zorla tutmuyor.
  • 16-02-2021, 22:34:10
    #69
    SEOPro adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evi aldıktan bugüne kadar ortalama olarak 1 yıl geçti sorunsuzca aidatı ödüyordum ancak bu aydan itibaren ödememe kararı aldım. Yönetici ile bir arkadaş ile görüştüm icralık olursun dediler ayrıca tutulan avukatın da ücretini sen ödersin denildi.

    Mevzuata baktığımda bina aidatının ödenmesi zorunlu. Ancak ortada benim imzaladığım bir yönetici sözleşmesi yok. Yani ortada atılan bir imza yok.

    Benim bildiğim alınan kararlarda tüm bina sakinlerinden yönetici şudur kapıcı şudur diye imza atılması gerekmiyor mu?
    Aidatı vermeme durumunda ne gibi sorunlar ortaya çıkabilir?
    merhaba, icra ile alınır (diğer ücretler vs ile)
  • 16-02-2021, 22:39:36
    #70
    Bina yöneticisiyim bende
    Her şeyin makbuzunu veya fişini alır dosyalarım. Toplantılarda dosyaları makbuzları harcamaları ve kalan paranın hesabını gösteririm. İsteyen inceleyebilir derim. Şimdiye kadar sıkıntı çıkmadı. Ama 10 dairelik bina.