• 12-02-2021, 16:48:02
    #10
    Emsar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sslerle birlikte numaranın yaptıklarını yazarsanız birşey olacağını düşünmüyorum dolandırmış sizi sonuçta utanmadan cıkıpta numaramı nasil paylaşırsın ulan diyip size dava acacağını sanmıyorum
    O kadar yanlış bir düşünce yapısı ki! Yapsın bakalım. Adam hem öyle dolandırmış hem bir de böyle dolandırır.

    https://www.r10.net/webmaster-genel-...kat-etsin.html

    @SEOPro; anlatsın istersen biraz.

    Siz şikayetim varda neden şablon getirildi sanıyorsunuz? Konularda d0landırıcı, şerefs1z gibi kelimelerin yazılması (bakın, yazamadım) neden sansürlendi sanıyorsunuz? Dolandırıcının özlük haklarını korumak için değil hukuki anlamda forumu zor durumda bırakmamak için.

    Bir kişi yasalar önünde hüküm giymediği sürece ona d0landırıcı şeklinde sıfat kullanmak ona hakaret etmek, şeref ve onur saygınlığına saldırmak olarak geçer kanunda. Hatta ve hatta esasında Seyyit'e bile forumda d0landırıcı yazmak suç. Seyyit dediğimiz varlık, dolandırıcılıktan hakim karşısına çıkıp bu suçtan hüküm giyse bile ona o dosyada hüküm giydiğinden bahsedebiliriz. Açıkça d0landırıcı diye yaftalanamaz (kanun böyle diyor maalesef).

    Haberlere bakarsanız cinayeti itiraf eden birine bile pis katil, cani demezler. "Katil zanlısı" derler. Çünkü sadece o dosyaya göre katildir. Adama katil sıfatını yükleyemezler.

    Yine bu yüzden haberlerde bir hırsızlık suçundan bahsederken Ali Çelik değil A. Ç. şeklinde isimler açık yazılmaz.

    Konu sahibine tavsiyem böyle şeyler yapmayın. Yukarıda verdiğim linkteki konuyu okuyun, hakkınızı yasal yollarla arayın.
  • 12-02-2021, 16:52:30
    #11
    Platin üye
    Looker adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O kadar yanlış bir düşünce yapısı ki! Yapsın bakalım. Adam hem öyle dolandırmış hem bir de böyle dolandırır.

    https://www.r10.net/webmaster-genel-...kat-etsin.html

    @SEOPro; anlatsın istersen biraz.

    Siz şikayetim varda neden şablon getirildi sanıyorsunuz? Konularda d0landırıcı, şerefs1z gibi kelimelerin yazılması (bakın, yazamadım) neden sansürlendi sanıyorsunuz? Dolandırıcının özlük haklarını korumak için değil hukuki anlamda forumu zor durumda bırakmamak için.

    Bir kişi yasalar önünde hüküm giymediği sürece ona d0landırıcı şeklinde sıfat kullanmak ona hakaret etmek, şeref ve onur saygınlığına saldırmak olarak geçer kanunda. Hatta ve hatta esasında Seyyit'e bile forumda d0landırıcı yazmak suç. Seyyit dediğimiz varlık, dolandırıcılıktan hakim karşısına çıkıp bu suçtan hüküm giyse bile ona o dosyada hüküm giydiğinden bahsedebiliriz. Açıkça d0landırıcı diye yaftalanamaz (kanun böyle diyor maalesef).

    Haberlere bakarsanız cinayeti itiraf eden birine bile pis katil, cani demezler. "Katil zanlısı" derler. Çünkü sadece o dosyaya göre katildir. Adama katil sıfatını yükleyemezler.

    Yine bu yüzden haberlerde bir hırsızlık suçundan bahsederken Ali Çelik değil A. Ç. şeklinde isimler açık yazılmaz.

    Konu sahibine tavsiyem böyle şeyler yapmayın. Yukarıda verdiğim linkteki konuyu okuyun, hakkınızı yasal yollarla arayın.
    tamam hocam kızmayın bu kadar ben düşüncemi söyledim sadece ister yapar ister yapmaz arkadaş ona kalmış birşey
  • 12-02-2021, 16:54:25
    #12
    Emsar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    tamam hocam kızmayın bu kadar ben düşüncemi söyledim sadece ister yapar ister yapmaz arkadaş ona kalmış birşey
    Yok est. ne kızması Sadece ne yaptığını bilmeden suça yönlendirmeyin diye detaylı yazdım. Link de bıraktım okursanız işin sonu o radeye varıyor. İfşayla uğraşmak yerine savcılığa bir dilekçe versin, bak adamı nasıl öpüyorlar.
  • 12-02-2021, 16:55:37
    #13
    Üyeliği durduruldu
    Looker adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O kadar yanlış bir düşünce yapısı ki! Yapsın bakalım. Adam hem öyle dolandırmış hem bir de böyle dolandırır.

    https://www.r10.net/webmaster-genel-...kat-etsin.html

    @SEOPro; anlatsın istersen biraz.

    Siz şikayetim varda neden şablon getirildi sanıyorsunuz? Konularda d0landırıcı, şerefs1z gibi kelimelerin yazılması (bakın, yazamadım) neden sansürlendi sanıyorsunuz? Dolandırıcının özlük haklarını korumak için değil hukuki anlamda forumu zor durumda bırakmamak için.

    Bir kişi yasalar önünde hüküm giymediği sürece ona d0landırıcı şeklinde sıfat kullanmak ona hakaret etmek, şeref ve onur saygınlığına saldırmak olarak geçer kanunda. Hatta ve hatta esasında Seyyit'e bile forumda d0landırıcı yazmak suç. Seyyit dediğimiz varlık, dolandırıcılıktan hakim karşısına çıkıp bu suçtan hüküm giyse bile ona o dosyada hüküm giydiğinden bahsedebiliriz. Açıkça d0landırıcı diye yaftalanamaz (kanun böyle diyor maalesef).

    Haberlere bakarsanız cinayeti itiraf eden birine bile pis katil, cani demezler. "Katil zanlısı" derler. Çünkü sadece o dosyaya göre katildir. Adama katil sıfatını yükleyemezler.

    Yine bu yüzden haberlerde bir hırsızlık suçundan bahsederken Ali Çelik değil A. Ç. şeklinde isimler açık yazılmaz.

    Konu sahibine tavsiyem böyle şeyler yapmayın. Yukarıda verdiğim linkteki konuyu okuyun, hakkınızı yasal yollarla arayın.
    Anladım. Burada önemli olan kişiye sıfat yapistirmamak.

    Ornek:

    Ahmet bilmemneoglu paramı aldı işi teslim etmedi. 200 tl mağdur edilsin.

    Yazmak ve bunu kanıtlamak. Suç değildir. Ama ahmet e hırsız veya d.landirici demek suç
  • 12-02-2021, 16:58:24
    #14
    Beyyusuf adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anladım. Burada önemli olan kişiye sıfat yapistirmamak.

    Ornek:

    Ahmet bilmemneoglu paramı aldı işi teslim etmedi. 200 tl mağdur edilsin.

    Yazmak ve bunu kanıtlamak. Suç değildir. Ama ahmet e hırsız veya d.landirici demek suç
    Ahmet'in adını soyadını, telefon numarasını ve yaşamış olduğun mağduriyetini herhangi bir mahkeme kararı olmadan paylaşırsan da Ahmet sana hakaretten değilse bile kişisel verilerinin paylaşılmasından + iftiradan dava açabilir. Önce savcılığa suç duyurusunda bulunup mahkeme sonucu kazanıp hüküm giydirirsen bu şekilde paylaşman sorun teşkil etmez. Ama 2 yıl falan mahkemeyi beklemen gerekir.

    Yani hocam istiyorsan yap dediğim gibi genelde dolandırıcıların %80'i çocuk olduğu için bunları bilmez. Ama bilen biriyse linkteki olay gibi şeyler yaşayabilirsin.
  • 12-02-2021, 17:26:27
    #15
    Üyeliği durduruldu
    Looker adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ahmet'in adını soyadını, telefon numarasını ve yaşamış olduğun mağduriyetini herhangi bir mahkeme kararı olmadan paylaşırsan da Ahmet sana hakaretten değilse bile kişisel verilerinin paylaşılmasından + iftiradan dava açabilir. Önce savcılığa suç duyurusunda bulunup mahkeme sonucu kazanıp hüküm giydirirsen bu şekilde paylaşman sorun teşkil etmez. Ama 2 yıl falan mahkemeyi beklemen gerekir.

    Yani hocam istiyorsan yap dediğim gibi genelde dolandırıcıların %80'i çocuk olduğu için bunları bilmez. Ama bilen biriyse linkteki olay gibi şeyler yaşayabilirsin.
    Telefon numarasını sansurleyerek kullanabilirim.
    Senin abarttigin kadar da değil.


    *************

    Bu konuda bilişim hukuk uzmanı var mı forumda?
    Yorumdan ziyade bilgi verebilecek birini etiket misiniz
  • 13-02-2021, 17:05:08
    #16
    Beyyusuf adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Telefon numarasını sansurleyerek kullanabilirim.
    Senin abarttigin kadar da değil.


    *************

    Bu konuda bilişim hukuk uzmanı var mı forumda?
    Yorumdan ziyade bilgi verebilecek birini etiket misiniz
    Benim abarttığımı veya kendime göre yorumladığımı nereden biliyorsun? Hayatında kaç defa böyle bir ceza davasına katıldın?

    Buyur o zaman forumda avukat olduğunu bildiğim üstadları etiketleyip soralım, benim abartmam mı yoksa hukukun işleyişi mi bu şekilde? Vakitleri varsa yoruma yazarlar. (Etiketlemeden rahatsız olan üstadlar PM ile bildirirse kaldırabilirim.)

    @MaRkS;
    @Brkucnc;
    @AvukatArif;
    @Regex;
    @Single;
    @sitenianlat;
    @avburak;
    @avcanbektekin;
    @avyusufkaraman;
    @prisonbreak;

    Tekrar ediyorum dolandırıcıların %80'inin çocuk olması veya yasa bilmemesi, benim abarttığımı ya da işleyişin bu şekilde olmadığını göstermez.