Merhaba
Almanyada bir müşterim var iş yaptım. Parayı alacağım fakat proforma fatura istiyor. Bilişim bilgisayar web sitesi vb. Firma olunması gerekiyormuş. Proforma fatura için firma olmak istemiyorum ödemeyi faturasız olarakda parayı alamıyorum. Bilgisi olup bu sorunları aşmış birisi varsa yardımcı olabilir mi?
Yurtdışından ödeme alma
7
●108
- 11-02-2021, 15:02:53
- Kabul Edilen Cevap
- 0 Beğeni
-
- 11-02-2021, 15:07:05Bu cevap, moderatörlerimiz tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.Proforma faturanın herhangi bir resmiyeti yoktur. Word veya excel dosyasıyla oluşturup gönderebilirsiniz.aydoganweb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Örnek olarak whmcs ya da wisecp gibi otomasyonların oluşturduğu sistem faturaları proforma faturadır.
Temel amacı yapılacak işin veya verilecek hizmetin kalem kalem bilgilendirilmesi ve detaylandırılması, ödeme yapılabilmesi için şirketlerin muhasebeye sunulmasıdır.
Ancak ödemeyi aldıktan sonra fatura kesmeniz gerekir. - 11-02-2021, 15:10:59Yardımınız için teşekkür ederim. Müşterinin bana söylediği proforma fatura ile ödemeyi aldıktan sonra kdv ödenmiyormuş. Ama benim asıl sorunum proforma bile olsa müşteriye bir fatura oluşturamıyorum. Sizin dediğiniz gibi oluştursam bile kaşe imza gerekiyor bunu da ben karşılayamıyorum. Bu yüzden de ödemeyi alamıyorum ne yazık ki.Bekir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 11-02-2021, 15:26:59Müşteriniz size iş yaptırmış ve ödeme yapacak, doğal olarak sizden fatura istiyor. Yasal boyut olarak da hizmet vererek yurtdışından ödeme alacağınız için şirketinizin olması ve kişiye fatura kesmek zorundasınız.aydoganweb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 11-02-2021, 15:47:10Normalde böyle oluyor evet. Fakat benim şirketim yok bu iş içinde şirket açacak halim yok. Forumda daha önce böyle birşey başına gelip komisyon vs şeklinde işini çözdürmüş biri var mı yok mu veya sorunu şirket açmadan açabilir miyim diye düşündüğüm için konu açtım.Berkayyildirim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 11-02-2021, 15:50:04Üyeliği durdurulduonline invoice oluşturup göndersen olmuyor mu pdf tarzı, ben böyle çok yapıyordum kabul etmeyen çıkmadı.
- 11-02-2021, 15:52:25Kaşe imza olayını nasıl yapıyordunuz hocam vergi no da istiyor.Blitzkrieg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 11-02-2021, 15:57:32Üyeliği durdurulduKaşe imza hiç talep edilmedi, çalıştığın firmaya özel bi istek olabilir ona birşey diyemem ama benim invoice gönderdiğim firmalarda EU kayıtlı gerçek şirketler.aydoganweb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Şurdan oluşturuyorum gerektiğinde https://invoice-generator.com/