• 01-12-2020, 11:47:44
    #10
    Şuan herkesin kafası çok karışmış durumda keşke yetkililer tarafından net bir açıklama yapılsa. Bu gidişata göre birçok kişi bırakacak bu işleri.
  • 01-12-2020, 11:55:44
    #11
    Şu an bu kadar ufak rakamlardan şikayet olmadığı sürece başın ağrımaz, ( eğer işlem sayısı fazla değilse ) fakat ileride işler büyür maliyenin radarına takılırsan ya da bir şikayet olursa geriye dönük tüm aldığın bu ödemelerin açıklamasını tek tek isterler.
  • 01-12-2020, 11:58:26
    #12
    MedyaSEPET adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ödemelerde açıklama olmaması gerekmektedir.
    Herkes başta telden çalıyor.
    Açıklama boş kalmasın diyenler çok var.
  • 01-12-2020, 11:58:31
    #13
    sunucuoptimizasyon.com
    MedyaSEPET adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ödemelerde açıklama olmaması gerekmektedir.
    Kim diyor onu?

    Vergi müfettişleri oraya bakmıyor bile, incelemeye girdiğinizde sizin önünüze tüm banka hareketlerinizin dökümünü fırlatıyorlar. Kimden ödeme gelmiş, ne kadar gelmiş, hangi tarihte gelmiş sadece bu veriler var. Açıklama kısmına borç yazdırdığınızda ya da boş bıraktığınızda bu bir kanıt değil dikkate alınmıyor. Tek tek bu para trafiğini izah etmeniz isteniyor.
  • 01-12-2020, 12:01:35
    #14
    Hesabınıza giren tutarların açıklaması boş ise yasal olarak borç ödemesi olarak geçer.
  • 01-12-2020, 12:07:04
    #15
    phpkoder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hesabınıza giren tutarların açıklaması boş ise yasal olarak borç ödemesi olarak geçer.
    Yanlış bilgi hocam, Yukarıda Elazığlı168 nickli arkadaş açıklamayı yapmış.

    Ne yazık ki, onun söylediği gibi işliyor. Faturalandırılmamış her paranın hesabını soruyorlar.
  • 01-12-2020, 12:08:17
    #16
    legrand adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yanlış bilgi hocam, Yukarıda Elazığlı168 nickli arkadaş açıklamayı yapmış.

    Ne yazık ki, onun söylediği gibi işliyor. Faturalandırılmamış her paranın hesabını soruyorlar.
    Bizzat başıma gelmiş bir şey olarak söyledim bunu atıyorum siz x kişiye para yolladınız bunu bir şeyin karşılığı yolladınız ya açıklama kısmı boş siz gidip dava açıyorsunuz diyorsunuz ki atıyorum bu işimi yapmadı paramı iade istiyorum dava da haksız oluyorsunuz nedeni ise şu " açıklama kısmı boş olduğu için karşı taraf borç ödemesi aldım " deyip geçebiliyor.

    Vergi olayı için ise bilemem türkiye burası kaşının üstünde gözün var deyip vergi alırlar
  • 01-12-2020, 12:13:11
    #17
    Bugün maliyeye sordum. Süreklilik arz eden gelirler vergiye tâbi olmak zorunda dediler.
  • 01-12-2020, 12:34:00
    #18
    phpkoder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bizzat başıma gelmiş bir şey olarak söyledim bunu atıyorum siz x kişiye para yolladınız bunu bir şeyin karşılığı yolladınız ya açıklama kısmı boş siz gidip dava açıyorsunuz diyorsunuz ki atıyorum bu işimi yapmadı paramı iade istiyorum dava da haksız oluyorsunuz nedeni ise şu " açıklama kısmı boş olduğu için karşı taraf borç ödemesi aldım " deyip geçebiliyor.

    Vergi olayı için ise bilemem türkiye burası kaşının üstünde gözün var deyip vergi alırlar
    Söylediğiniz de haklı olabilirsiniz. Bir şey diyemem.
    Ama vergi konusunda, boş yazmasının veya borç yazmasının pek bir önemi yok. Listeyi önünüze koyup tek tek hesap soruyorlar.
    Biri borç olsun veya ellisi borç olsun. Bir önemi kalmıyor aslında. Önünüze 4-5 yıllık banka dökümanlarını koyuyorlar.Hangi birini açıklayacaksınız ki..


    Özellikle 340k vergi cezası konusundan sonra, herkes vergi vermek için yarışır oldu.🙂 Aslında herkesi ceza yeme korkusu sardı. Özellikle bu yıl adsense ve youtubeden para kazananlar daha fazla incelenmeye başlandı. Ceza yiyenlerin çoğuda adsenseden kazananlar.

    Eğer adsenseden veya web işlerin para kazanıyorsanız. Gidip bir şahıs şirketi açın. İyi bir muhasebeci ile anlaşın.Derdinizi anlatın, size yol yordam gösterir.. Şirket, KDV, vergi gibi konularıda gözünüzde çok büyütmeyin. İşlerinizi resmi yaptığınız sürece sorun yaşamazsınız..