Anket Araba lüks mü ihtiyaç mı ?
Toplam Katılımcı Sayısı: 279
Araba lüks mü ihtiyaç mı ?
Lüks
%8,60 (24 Oy)
İhtiyaç
%91,40 (255 Oy)
  • 24-11-2020, 20:47:55
    #19
    Dünya'da ihtiyaç, Türkiye'de lüks.
  • 24-11-2020, 20:50:12
    #20
    Şimdi benim 88 model 1.6 Fiyatı 10 15 binTL olan her işimi gören bir arabam var. Ayrıyetten 3.5 V motor lüks bir aracımda var. Şu an lüksmü deyim ihtiyaçmı deyim şaşırdım 2 aracım ilede ihtiyacımı görüyorum ama 3.5 olan aracıma binince 1TL yakıt bakımları diğer aracıma göre 3 4 katı olunca (konfor özellikler) lüks olduğunu hissediyorum. Bunu kullanım açısından hissediyorum. Sahip olduğum için değil insanların son model araca sahip olması lüks değildir. Onu kullanırken aldığı zevk lükstür bilmem anlatabildimmi. Ama bizim ülkede sahip olmaya lüks muamelesi yapılıyor.
  • 24-11-2020, 21:18:35
    #21
    Cep telefonu nasıl ihtiyaçsa araba da böyle bir süreçte ihtiyaçtır. Ama atıyorum Clio ihtiyaçtır Mercedes s serisi lükstür. Nasıl milyonlar kazanan insanlar giriş segmenti telefon kullanmıyorsa orda konu ayağını yorganına göre uzatmaya girer.
  • 24-11-2020, 21:25:46
    #22
    Toplu taşıma belli bir kalitede olsa araba için lüks denilebilir ama balık istifi gibi olduğundan ihtiyaç..
  • 24-11-2020, 21:25:46
    #23
    10 milyonu olana 1 milyonluk araba ihtiyaçtır. Karı koca memur olana 100-200 bin liralik araba ihtiyaçtır. Asgari ucret ile gecinene 50 bin uzeri araba lükstür. Bu duruma göre değişir. Ben ve eşim memuruz. Ben ayni zamanda yeminli tercumanim. 2016 otomatik jettamız var. Bana guven verecek bir araba ihtiyac oldugu icin aldık ama sifir passat alsaydım lüks olurdu.
  • 24-11-2020, 21:33:07
    #24
    @samo123;
  • 24-11-2020, 21:33:54
    #25
    Bakış açısı olarak yaklaşırsak çoğu Avrupa ülkesinde araç ÖTV kapsamına girmez, ihtiyaç olarak görülür. Bizde maalesef telefon bile özel sayılıyor, ÖTV kapsamı gereksiz geniş yani bizim ülkemize bakarak değerlendirmemeniz gerekiyor, bizim ülke maalesef soymanın peşinde. Duruma göre değişmez, ev ile iş aynı binada olsa bile dışarı çıkıp nefes almak, bir parka çay bahçesine vs. gitmek için binek araç genel olarak herkes için ihtiyaçtır. Biz fakir bir ülke olduğumuz ve üretemediğimiz için bize el arabası bile lükstür, bize saman, gübre, buğday bile lükstür çünkü ithal üründür, eskilerin dediği gibi ithal ürün lükstür. Aracın segmenti ise kişinin alım gücüne, zevkine kalmıştır. Telefon bi,r ihtiyaçtır ama ister 100 liralık tuşlu telefon, ister 17 bin liralık apple ürünü olsun genel olarak telefon ihtiyaç, senin ihtiyacını 100 liralık karşılıyorsa ne güzel ama 17 bin liralık ile ihtiyacını karşılayan kişiyi asla yadırgamam. İster araç ister telefon için olsun kişi borçlanıyorsa ödeyeceğine inanıyordur onun problemidir. İşin derinine inersek halkın en temel ihtiyaçlarını karşılayamamak, bu ihtiyaçlara lüks vergisi koymak ülkenin ayıbıdır. Bazı mücevherlerde maalesef vergi yok, onlar ihtiyaç mı? Değil. Olması gerekende yok ama olmaması gerekende lüks vergisi var, özel tüketim vergisi var, nesi özel?
  • 24-11-2020, 21:38:51
    #26
    İnsanların yaşam tarzına ve yaşadıkları ortama ( il ilçe köy mezra ) göre cevap değişir .
  • 24-11-2020, 21:52:49
    #27
    Türkiye de şuan herşey lükstür çünkü insanlar aç