Bakış açısı olarak yaklaşırsak çoğu Avrupa ülkesinde araç ÖTV kapsamına girmez, ihtiyaç olarak görülür. Bizde maalesef telefon bile özel sayılıyor, ÖTV kapsamı gereksiz geniş yani bizim ülkemize bakarak değerlendirmemeniz gerekiyor, bizim ülke maalesef soymanın peşinde. Duruma göre değişmez, ev ile iş aynı binada olsa bile dışarı çıkıp nefes almak, bir parka çay bahçesine vs. gitmek için binek araç genel olarak herkes için ihtiyaçtır. Biz fakir bir ülke olduğumuz ve üretemediğimiz için bize el arabası bile lükstür, bize saman, gübre, buğday bile lükstür çünkü ithal üründür, eskilerin dediği gibi ithal ürün lükstür. Aracın segmenti ise kişinin alım gücüne, zevkine kalmıştır. Telefon bi,r ihtiyaçtır ama ister 100 liralık tuşlu telefon, ister 17 bin liralık apple ürünü olsun genel olarak telefon ihtiyaç, senin ihtiyacını 100 liralık karşılıyorsa ne güzel ama 17 bin liralık ile ihtiyacını karşılayan kişiyi asla yadırgamam. İster araç ister telefon için olsun kişi borçlanıyorsa ödeyeceğine inanıyordur onun problemidir. İşin derinine inersek halkın en temel ihtiyaçlarını karşılayamamak, bu ihtiyaçlara lüks vergisi koymak ülkenin ayıbıdır. Bazı mücevherlerde maalesef vergi yok, onlar ihtiyaç mı? Değil. Olması gerekende yok ama olmaması gerekende lüks vergisi var, özel tüketim vergisi var, nesi özel?