• 04-10-2020, 09:48:10
    #1
    Arkadaşlar dün akşamdan beri Forum sitelerinde haber sitelerinde dolaşıyorum Bu konu hakkında net bir bilgi yok. Herkes varsayımlar üzerine konuşuyor.
    4 yıllık bir aracım vardı onu sattım.
    Sonra bir araç aldım o duruyor. (Satılık da)
    Bir araba aldım bir hafta içinde sattım.
    Yani 3 oldu, 3 diye okumuştum hatta muhasebecim e sordum o da o şekilde dedi..

    Son aldığım aracın bir tanesi şirketti adam fatura toplayamamış ( ağır hasarlı toplamış) rica etti düşük olabilir mi diye sordum benim için sorun olmayacağını söyledikleri için, düşük gösterdim.

    şimdi bana net bir şekilde yıllık kaç araba sattığımda devlet bana hiçbir şey sormayacak. Bunu soyleyebicek biri var mı? Yani "diye biliyorum" tarzında bilgisi olan bu konu hakkında yorum yapmasın lütfen..
  • 04-10-2020, 09:54:03
    #2
    Bir sınır mı varmış ?

    Ulaşım hakkı anayasal güvencelere bağlanmıştır. Bu nedenle herhangi bir sınır olacağını zannetmiyorum.
  • 04-10-2020, 09:55:24
    #3
    netadam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir sınır mı varmış ?

    Ulaşım hakkı anayasal güvencelere bağlanmıştır. Bu nedenle herhangi bir sınır olacağını zannetmiyorum.
    valla hocam ben vergisel olayını düşünüyorum tabii ki 10 tane dağıtan devlet bir şey söylemez. Ama nihayetinde vergi çıkartır. Ben de hayatımda ilk defa biraz gelir elde etmek için birkaç tane aldım satıyorum.
  • 04-10-2020, 09:56:33
    #4
    yıllık 3 adet araç satışı yapabilirsiniz.
    3 adetten fazlası ticarete girer.
    ve ticaret demek vergi demektir.
  • 04-10-2020, 09:58:48
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Genel olarak halkımız vergiden kaçmak için galiba
    3 defa kendi sonra 3 defa anne baba üzerine yapıyor
    Kendi hakkın 3 ondan sonra vergiye giriyor sanırım
  • 04-10-2020, 09:59:22
    #6
    yunnux adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yıllık 3 adet araç satışı yapabilirsiniz.
    3 adetten fazlası ticarete girer.
    ve ticaret demek vergi demektir.
    Bu kesin bilgi mi?
    Çünkü haber sitelerinde ve hattâ sigorta sitelerinin bloklarında bile dolandıra dolandıraa yazılmış Ne olduğunu anlamıyorum.
    Yani kimse kesin demiyor. Muhasebecim kesin dedi ama ilk Arabayı sattığın anda başlar dedi süre bazı devlet görevlisi burada kafasına göre işlem yapabiliyor Muş..
  • 04-10-2020, 10:02:52
    #7
    Hocam insanların bildiği gibi öyle üç adet değildir. Üçten sonra incelemeye alınırsınız eğer ki ticari olarak maliye tespit ederse alış satış ve kar marjına göre vergi çıkmaktadır.
  • 04-10-2020, 10:03:13
    #8
    cleiner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu kesin bilgi mi?
    Çünkü haber sitelerinde ve hattâ sigorta sitelerinin bloklarında bile dolandıra dolandıraa yazılmış Ne olduğunu anlamıyorum.
    Yani kimse kesin demiyor. Muhasebecim kesin dedi ama ilk Arabayı sattığın anda başlar dedi süre bazı devlet görevlisi burada kafasına göre işlem yapabiliyor Muş..
    evet.
    lakin şöyle birşey var.
    bizim devlette vergilendirme sistemi biraz geriden geliyor/ağır işliyor.
    yani 1 yıl içinde 10 araba alıp satabilirsiniz ama vergi gelmeyebilir.
    ertesi sene bir vergi memurundan telefon alırsınız.
    vergi dairesine davet ederler.
    sen şu kadar araç alıp satmışsın neden vergini vermemişsin derler.
    bide gecikme faizi yazarlar üzerine.
    sonra uğraş dur...
  • 04-10-2020, 10:03:45
    #9
    Yakın zamanda böyle bir limit koydular.