• 17-09-2020, 11:32:41
    #10
    Üyeliği durduruldu
    ByQush adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İlk defa diş çekimi ve kapalama yaptıracağım. Çok fena da dişçi fobisi var 🤦🏻♂. Sormak istediğim bir kaç şey var;

    Metale teki 750 TL fiyat verdi zirkonyuma 1250 TL Fiyatı nasıl
    Fiyat bana çok yüksek geldi. İstanbul gültepe'deki dişçimde normal kaplamaya 400 lira gibi bir ücret vermiştim.Zirkonyum ise 600 civarı idi.Aralarındaki fark ise zirkoryum uzun süre beyaz kalırken diğeri kolay sararıyor ama dişlerini sık sık fırçalamıyorsan bir önemi yok.



    İlk defada 4 diş çekimi ve 3 kaplama çok fazla.Maksimum 2 diş çekimi yapılmalı bence. 3 kaplama da tek seferde fazla. 1 haftaya yayılması gerekir bence
  • 17-09-2020, 11:33:39
    #11
    sellimenes adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    Öyle direkt olarak tek muayenede diş çekimi, kaplama vb. yapamaz. Yapacağını söyleyen doktorunuzu da değiştirmenizde fayda var. Legal olarak diş çekimi sonrası yaranın iyileşmesi için beklenmesi gereken bir süre var. Daha hızlı iyileşse bile legal süre bitmeden işlem yapamıyor. Kaplamada da zirkonyum öneriyorlar, metal kaplamada tecrübem yok. Ancak ben özel dişçide de devlette de farklı operasyonlar yaptırdım, ikisinin de yaptığı kaplama arasında fiyat dışında tek bir fark yaşamadım, hala da hissetmiyorum. Alışma süreci sonrası hiçbir sıkıntı olmuyor.
    Kesinlikle katılıyorum , önce muayene randevusu oluştururlar herangi bi doktor bakar , röntgen çeker , gerekli alana yönlendirir ,cerrahlık veya uzmanlık işler olabilir , daha sonra işlem randevusu yazarlar , işlemini söylerler , o gün gelir işlemlere başlarsın , abzürt bi durum olmadıkca 1 saati çok geçmezler işlemde , 4 çekim 1 kaplama dişlerin durumuna göre 1 saati rahat aşabilir.
  • 17-09-2020, 11:34:23
    #12
    Dişleri mahvetmişsin hocam daha 29 yaşında.. İleride daha çok bela olacak başına. Neyse geçmiş olsun şimdiden. Kaplamayı zirkonyum yaptır. Hatta daha iyileri de varda bu iki seçeneği seçtiyse zirkonyum tercih et. Sadece 1 kaplama yapıyorsa fiyatı yüksek. Ortalama 600-700 ₺ zirkonyum kaplama. Diş çekimi de 80 ₺ desen 300 ₺ diyelim yuvarlak hesap.

    Şu kaplamaların laboratuvardaki maliyetini görseniz gülersiniz. 100 ₺ maliyeti yok ama 1250 ₺ fiyat istiyorlar.

    Bütçen varsa implant yaptır diyeceğim ama kaplamaya 1250 ₺ diyen implanta 7000-8000 ₺ ister. Dişi çektirdikten sonra 1-2 hafta beklemen lazım öyle 1-2 günde inmez şişliği.

    Kaplama yapılırken yandaki dişleri küçültüyorlar, 2-3 seans gidip gelirsin kalıp için numune alır doktor. Temiz yaptır iyi bir doktora git. Diş çok önemli, sürekli fırçalamayı ihmal etmeyin.
  • 17-09-2020, 11:35:58
    #13
    32 dişim de kaplama. Normal dişler gibi tabi olmuyor ama ağrıdan sızıdan kurtuluyorsun.
  • 17-09-2020, 11:40:13
    #14
    ByQush adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İlk defa diş çekimi ve kapalama yaptıracağım. Çok fena da dişçi fobisi var 🤦🏻♂. Sormak istediğim bir kaç şey var;
    - İlk muayene de 4 diş çekimi(arka) ve 3 diş (ön diş) kaplama yazmış doktor tedavi formuma. Buna göre;
    Cekimden sonra 1 gün dinlemek yeterlimi agri sızı durumu nasıl oluyor, çalışmama en gel yaratırmı çok düşündürüyor.
    3 diş kaplama yazmış metal kaplama yada zirkonyum arasında fiyat farkı da var sizce seçimim ne olmalı. Kaplamadan sonra agri sızı ve önerilerinizi alabilirmiyim?
    Metale teki 750 TL fiyat verdi zirkonyuma 1250 TL Fiyatı nasıl
    şu haberdi sanırım dikkat et

    https://www.hurriyet.com.tr/gundem/5...betti-40090012
  • 17-09-2020, 11:55:18
    #15
    Sanırım yanlış anlaşılmış, yapılacakları yazdım da 1 günde 2 dış cekilebilirmis. Yorumlarınıza göre sanırım fiyat çok fazla ve zirkonyum öneriliyor.
  • 17-09-2020, 12:02:27
    #16
    neto adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dişleri mahvetmişsin hocam daha 29 yaşında.. İleride daha çok bela olacak başına. Neyse geçmiş olsun şimdiden. Kaplamayı zirkonyum yaptır. Hatta daha iyileri de varda bu iki seçeneği seçtiyse zirkonyum tercih et. Sadece 1 kaplama yapıyorsa fiyatı yüksek. Ortalama 600-700 ₺ zirkonyum kaplama. Diş çekimi de 80 ₺ desen 300 ₺ diyelim yuvarlak hesap.

    Şu kaplamaların laboratuvardaki maliyetini görseniz gülersiniz. 100 ₺ maliyeti yok ama 1250 ₺ fiyat istiyorlar.

    Bütçen varsa implant yaptır diyeceğim ama kaplamaya 1250 ₺ diyen implanta 7000-8000 ₺ ister. Dişi çektirdikten sonra 1-2 hafta beklemen lazım öyle 1-2 günde inmez şişliği.

    Kaplama yapılırken yandaki dişleri küçültüyorlar, 2-3 seans gidip gelirsin kalıp için numune alır doktor. Temiz yaptır iyi bir doktora git. Diş çok önemli, sürekli fırçalamayı ihmal etmeyin.
    Maalesef hocam aynen dediğiniz gibi. Bu kaplama olayını ben halen tam anlamış değilim. Çekilecek dişler sebebiyle değil de doktor estetiklik için önermişti bende kabul ettim. Genetik yapı bozukluğu var çünkü bir kaç dişimde. Bu küçültme olayini tam anlayamadım yapısal bozukluk var yanlarda ki dişler neden küçültülür ve yapısal bozukluk olan dişte ne gibi müdahale yapılıyor. Ve bu dislerde çok sağlam değil hafif sallanma var ve sanırım o yüzden de kaplama önermiş olabilir. Doktoru ise çok araştırarak buldum yorumlar ve puanlaması çok yüksek olduğu için. Ben de sağlık çalışanıyım ama devlet hastanesinde bu tur işlemleri kolay kolay yaptırmayı düşünmüyorum.