Arkadaşlar lisans eğitimim boyunca burs çıkmadı kredi aldım. 20bin küsür borcum var 4 yıl boyunca aldım.
Gelecek ay taksidi başlıyor 523TL den başlıyor taksidi acaba siz ne yapıyorsunuz ödüyor musunuz? Bazı arkadaşlar af gelecek yada bir miktar faiz indirimi olacak diye ödemiyorlar sizin düşünceniz nedir?
Ödemezsek aylık 1.4 faiz geliyormuş doğrumudur? Yardımlarınızı bekliyorum...
peşin ödersem 20.444TL
taksitle ödersem 21.474TL
KYK Kredisi hakkında düşünceleriniz?!
20
●387
- 12-06-2020, 12:10:00Ben 1 sene almıştım sıkışınca onuda lanet olsun alacağımabeyuzman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
2400 dü şuan 4000 oldu. 2013 kredisi benim. 7 yıl da hiç bir şey olmadı. Umarım size olur.
- 12-06-2020, 12:12:19benimde 2 yıl aldım vergi borcu oldu kyk dan çıktı iş valla 7.000 di şimdi 9.000 olmuş 2 senedir ödeyemedim bende
- 12-06-2020, 12:16:19hocam ilk yıl 350TL den başladı 400 oldu 420 oldu en son aldığımda 450tl idi galiba . ama şuan 40 ay boyunca 523TL verecem 41. ay543TL verecemTheCaspeR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 12-06-2020, 12:16:37Af gelince sadece üzerine gelen faize af geliyor, o da tamamen bütün faizi silmiyor zaten. Ana parayı her halükarda ödüyorsunuz. Tavsiyem: Taksit taksit ödeyin. Faiz gelirse de, af mevzusu çıktığı zaman gidip vergi dairesinde yeni anlaşma yapıyorsunuz ama bu sefer ana para daha büyük parçalara bölünerek ödeniyor.
Yani, şu an sizin aylık ödemeleriniz 523 TL ve bunu yaklaşık 4 yılda ödeyeceksiniz. Ama varsayalım ki, üzerine faiz bindi ve yıllar sonra siz gidip vergi dairesiyle anlaşıp faiz affı ile faizin büyük kısmını (bütün faiz silinmez) silecekler ve toplam parayı sizden 16 taksitte ödemenizi isteyecekler, bu sefer de taksitleriniz 1000TL lere çıkmış olacak.
Peşin verip de parayı oraya yatırmanın bi anlamı yok, zaten ekonomik olarak resesyon bekleniyor. O yüzden, bugünkü 523 TL'yi seneye ödemek daha kolay olacak, ondan sonraki sene daha da kolay olacak çünkü miktar olarak aynı kalmış olsa da değeri düşeceği için zorlanmadan ödeyebilirsiniz (bir işiniz varsa).
Tavsiyemi yeniliyorum: Taksit taksit ödeyin, faiz-prosedür vs işleriyle hiç uğraşmayın.
2400 dü şuan 4000 oldu. 2013 kredisi benim. 7 yıl da hiç bir şey olmadı. Umarım size olur.