Merhaba arkadaşlar, dünden beri anlamaya çalıştığım soru var kafamda. Havalar da sıcak kafam sulandı iyice
Türk Lirası karşılığında Bitcoin'in değeri dolara mı endeksli ? Yani biz Türk Lirası üzerinden BTC alırsak önce dolar, sonra BTC olarak mı varyant oluşturuyor? Soruyu bile soramıyorum, umarım anlaşılmıştır
Şöyle düşün en büyük borsa hangisiyse, orada da btc hacmi en yüksek hangi paritede ise btcnin fiyatını o belirler. Çoğu borsa kendi botlarıyla btc fiyatlarını kendi istedikleri seviyede tutarlar. Hatta çoğu coin bu şekilde işin içinde sadece belirli pariteler yok. Çok daha etken işlemler var. BTCTRY ile işlem yaparsan doları aradan atarsın. Ama buda ilk yazdığıma geliyor
Benim bildiğim diyelim elinde TL var. TL ile satın alırken BTC'nin TL cinsinden değeri üzerinden satın alım yapıyorsun. Sonuç olarak elinde BTC oluyor. Bu BTC yi ister dolar cinsinden değerini incele ister TL cinsinden incele. Sana kalmış bir şey.
Aşağıdaki videoda Özgür bey hem uluslararası piyasalar ile yerelin farkı hem de sistemin nasıl çalıştığını detaylı açıklamıştı
https://youtu.be/10zF-HdHMzM
Şöyle düşün en büyük borsa hangisiyse, orada da btc hacmi en yüksek hangi paritede ise btcnin fiyatını o belirler. Çoğu borsa kendi botlarıyla btc fiyatlarını kendi istedikleri seviyede tutarlar. Hatta çoğu coin bu şekilde işin içinde sadece belirli pariteler yok. Çok daha etken işlemler var. BTCTRY ile işlem yaparsan doları aradan atarsın. Ama buda ilk yazdığıma geliyor
Evet btc dolara endeksli olduğı için bizde hem dolar hem btc endeksinden etkileniyoruz standart altın endeksinden farkı yok dostum. 5 yıllık tecrübeyle söylüyorum.
buna bağlantılı olarak BTCTRY grafiği ile BTCUSD grafiğindeki çizelgeler birebir aynı seviyeler. Bu kafamı çok kurcaladı.
Olurmu hiç btc try tarafında yeni ath yaptığında usd paritesinde önceki athsinin yarısındaydı.BTCTRY yeni ath yapmasındaki sebep bizdeki USDTRY fiyatının yükselmesinden oldu.
Aynı durum mesela altında geçerli altın düştüğünde bizde altın değerleniyor bu altından kaynaklı değil. Altın ons olarak usd olarakdeğer biçilir. Dünyada altın ons değer düştüğünde bizde çıkma sebebi o anda usdnin artmasından kaynaklı.