Geokomplo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
buna bağlantılı olarak BTCTRY grafiği ile BTCUSD grafiğindeki çizelgeler birebir aynı seviyeler. Bu kafamı çok kurcaladı.
Olurmu hiç btc try tarafında yeni ath yaptığında usd paritesinde önceki athsinin yarısındaydı.BTCTRY yeni ath yapmasındaki sebep bizdeki USDTRY fiyatının yükselmesinden oldu.
Aynı durum mesela altında geçerli altın düştüğünde bizde altın değerleniyor bu altından kaynaklı değil. Altın ons olarak usd olarakdeğer biçilir. Dünyada altın ons değer düştüğünde bizde çıkma sebebi o anda usdnin artmasından kaynaklı.