• 24-04-2020, 15:13:25
    #73
    Eminevimde 3. kez giriş yaptım ocak ayında. İnşallah Ağustos ayında araba alımı yapabilecek durumdayım.

    Güven konusunda sıkıntı olmaz ancak sizin beklentilerinize göre değişir memnun kalmanız. Çekilişliye girerseniz daha hızlı sıra gelebilir mesela. arkadaşı üye yapmıştım. adam da şans varmış kuradan 1. çıktı. Dairesini aldı kiraya verdi.

    ben de pek şans olmadığından olsa gerek çekilişlerden çıkmadım)

    güven konusunda sıkıntı yaşamazsınız ancak görüşüp iyice düşünmek lazım. girdikten sonra çıkacağım derseniz taksitlerinizin tamamını organizasyon ücretinin de yarısını ödüyorlar...
  • 24-04-2020, 15:57:50
    #74
    siirvehikaye adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eminevimde 3. kez giriş yaptım ocak ayında. İnşallah Ağustos ayında araba alımı yapabilecek durumdayım.

    Güven konusunda sıkıntı olmaz ancak sizin beklentilerinize göre değişir memnun kalmanız. Çekilişliye girerseniz daha hızlı sıra gelebilir mesela. arkadaşı üye yapmıştım. adam da şans varmış kuradan 1. çıktı. Dairesini aldı kiraya verdi.

    ben de pek şans olmadığından olsa gerek çekilişlerden çıkmadım)

    güven konusunda sıkıntı yaşamazsınız ancak görüşüp iyice düşünmek lazım. girdikten sonra çıkacağım derseniz taksitlerinizin tamamını organizasyon ücretinin de yarısını ödüyorlar...
    Enflasyon farkını cukkalayıp, üstüne "organizasyon" ücreti almak.
    Organize işler bunlar...
  • 24-04-2020, 16:20:39
    #75
    Evet Güvenilir, Daha önce hem Eminevim Hem de Fuzulev'de çalıştım şuan fuzulev'e 2 tane üyeliğim olup aylık sabit ödeme yapıyorum Aklına takılan ne var ise sorabilirsin
  • 24-04-2020, 17:40:45
    #76
    Gunesibrahim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet Güvenilir, Daha önce hem Eminevim Hem de Fuzulev'de çalıştım şuan fuzulev'e 2 tane üyeliğim olup aylık sabit ödeme yapıyorum Aklına takılan ne var ise sorabilirsin
    Benim aklıma şu takılıyor: şirket batarsa paramı kim ödeyecek?
  • 24-04-2020, 18:36:28
    #77
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Eminevim gibi şirketlere para vereceğime altın alırım hem paramı enflasyondan korurum hemde ekstradan onlara işçilik parası vermem 10-20k tl
  • 25-04-2020, 13:31:02
    #78
    mener adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Banka kredisi ile bu şirketlerin finansman maliyetini karşılaştırmak için kimin kime ne zaman ne kadar verdiğini ve evin ne zaman teslim alındığını tek tek çıkarmak lazım.

    Banka ile arasında çok temel bir fark var:

    Banka satıcıya direkt para veriyor, evi de o anda alıyorsun. Sonra vade ne ise taksit taksit ödüyorsun.

    Bu şirketlere giriyorsun, evvela kendin para ödüyorsun bir süre taksit taksit. Paran enflasyonla eriyor. Sonra ev alabilirsin diyorlar, alıyorsun, yine taksit ödüyorsun fakat muhtemelen bu sefer taksitler artıyor.

    Bankada evi anında alıp kullanmaya başlarken, bu şirketlerde bir süre evsiz kalıyorsun.

    Bankaya hiç para vermeden evi alıyor, sonra ödüyorsun. Yani bankaya sen borçlusun sürekli. Bu şirketler bir süre sana borçlu kalıyor. Bu şirketler kamunun üstü bir denetimi altında mı? Hayır... Özel bir korumaları yok. Evi almadan önce ödediğiniz paralar, şirket batar ya da batırılırsa üzerine soğuk su içersiniz. Ama batmadı diyecekler. Ama batabilir! 🙂 Bir virüs hepimizi evlerimize tıkacak dese biri, gülerdik. Bu şirketlerin batma ihtimali, bundan çok daha yüksek hâlbuki.

    Bu sistem rahmetli Emin Bey tarafından icat edilmiş değil. Almanya'da bu iş zaten yapılıyor ama bankalarca yapılıyor. Bauspar sistemi... O kadar sıkı denetim altında ki her şeyiniz güvencede. Bizde de bu işin bu şekilde yapılması gerekiyor ama açık ve net söylüyorum, kimsenin umrunda bile değil. Yani buraya para yatıran, yatıracak kişiler de kimsenin umrunda değil. Laftan anlamayan Çiftlik bank mağdurları ile üzülerek, acıyarak dalga geçtik hemen hepimiz. Lütfen diyorum. Yapmayın... Allah beyin vermiş. Sağlam sistemler varken çürük yolu seçmeyin, üzülürsünüz. Sizi kimse düşünmese de siz kendinizi düşünün çünkü her koyun kendi bacağından asılır!
    Öncelikle bu tür firmalarla hiçbir şekilde alakam olmadığını belirteyim. Çalışanı falan değilim. Sadece çok araştırdım zamanında, bir de amcam gayet güvenli bir şekilde arabasını Birevim'den aldı. Faizle alsa cebinden daha fazla para çıkacaktı. Maksadım fikir alışverişi yapmak.
    Öncelikle asgari ücretle çalışan karı koca olduğunuzu varsayalım. Eve giren para 5,500 TL olsun ve bunun da 1,500 TL'si kiraya gitsin. Kenarda ise hiç birikiminiz yok. Bu durumda nasıl ev sahibi olabilirsiniz? Olamazsınız. "Bankada evi anında alıp kullanmaya başlarken" demişsiniz ama evi fakir fukaranın evi nasıl alabileceğini yazmamışsınız
    Ancak Eminevim ve türevleri size bu imkânı sunuyor. Zaten her ay kiraya 1,500 lira öderken 500 lira ile peşinat vermeden Eminevim'e girersin, 3-5-7 sene sonra evini alırsın. Alamazsan paran kenarda birikmiş olur. Enflasyona karşı erir, kabul. Fakat Eminevim'e girip her ay o parayı ödemek zorunda kalmasaydı, enflasyona karşı erimiş o para da elinde olmayacaktı. 200 binlik eve girdikten seneler sonra fiyatlar 300 bine çıktığında yine elinde hiç yoktan 200 bin olur. Bu da bir şeydir yani.
    Şanslıysan kura sana vurur, ikinci ayda bile ev sahibi olabilirsin. Sonra Eminevim'e her ay vereceğin para yükseliyor ancak kiradan kurtulmuş oluyorsun, evin senin oluyor.
    Bankalar bu imkânı veriyor mu? Yok. Aksine evin yüzde 40'ını peşinat istiyorlar.
    Çiftlikbank gibi ponzi şemalarıyla karıştırılması ise bence doğru değil. Bankaya faiz ödemek istemeyen, bu konuda hassasiyeti olanlar için bence makul bir seçenek. Altın günü gibi düşünün, sadece bu günü organize eden şirket kendine yüzdelik bir pay alıyor, o kadar. Herkes el birliği olup bir kişiye ev alıyor, sonra sırasını bekliyor. Düzgün organize edilirse, ki 30 senedir faaliyet gösteren bir yapı olduğuna göre öyle olmalı, işlememesi için bir sebep yok bence.
    Gelelim batma meselesine. Evet her şey batabilir, buna kamu bankaları ve hatta devletler de dahil. Ancak kabul edersiniz ki çok düşük bir ihtimal. Herkes parasını ödemeye devam ettiği müddetçe sorun olacağını sanmıyorum. Fakat bu Koronavirüs salgını vb millet işinden gücünden oldu malum. Ödemeleri yapamayanların sayısı çoğalırsa sistemin nasıl işleyeceğini ben de merak ediyorum. Belki erteleme veya durdurma olabilir, bilemedim.
  • 25-04-2020, 13:34:55
    #79
    MujaHeed adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle bu tür firmalarla hiçbir şekilde alakam olmadığını belirteyim. Çalışanı falan değilim. Sadece çok araştırdım zamanında, bir de amcam gayet güvenli bir şekilde arabasını Birevim'den aldı. Faizle alsa cebinden daha fazla para çıkacaktı. Maksadım fikir alışverişi yapmak.
    Öncelikle asgari ücretle çalışan karı koca olduğunuzu varsayalım. Eve giren para 5,500 TL olsun ve bunun da 1,500 TL'si kiraya gitsin. Kenarda ise hiç birikiminiz yok. Bu durumda nasıl ev sahibi olabilirsiniz? Olamazsınız. "Bankada evi anında alıp kullanmaya başlarken" demişsiniz ama evi fakir fukaranın evi nasıl alabileceğini yazmamışsınız
    Ancak Eminevim ve türevleri size bu imkânı sunuyor. Zaten her ay kiraya 1,500 lira öderken 500 lira ile peşinat vermeden Eminevim'e girersin, 3-5-7 sene sonra evini alırsın. Alamazsan paran kenarda birikmiş olur. Enflasyona karşı erir, kabul. Fakat Eminevim'e girip her ay o parayı ödemek zorunda kalmasaydı, enflasyona karşı erimiş o para da elinde olmayacaktı.
    Şanslıysan kura sana vurur, ikinci ayda bile ev sahibi olabilirsin. Sonra Eminevim'e her ay vereceğin para yükseliyor ancak kiradan kurtulmuş oluyorsun, evin senin oluyor.
    Bankalar bu imkânı veriyor mu? Yok. Aksine evin yüzde 40'ını peşinat istiyorlar.
    Çiftlikbank gibi ponzi şemalarıyla karıştırılması ise bence doğru değil. Bankaya faiz ödemek istemeyen, bu konuda hassasiyeti olanlar için bence makul bir seçenek. Altın günü gibi düşünün, sadece bu günü organize eden şirket kendine yüzdelik bir pay alıyor, o kadar. Herkes el birliği olup bir kişiye ev alıyor, sonra sırasını bekliyor. Düzgün organize edilirse, ki 30 senedir faaliyet gösteren bir yapı olduğuna göre öyle olmalı, işlememesi için bir sebep yok bence.
    Gelelim batma meselesine. Evet her şey batabilir, buna kamu bankaları ve hatta devletler de dahil. Ancak kabul edersiniz ki çok düşük bir ihtimal. Herkes parasını ödemeye devam ettiği müddetçe sorun olacağını sanmıyorum. Fakat bu Koronavirüs salgını vb millet işinden gücünden oldu malum. Ödemeleri yapamayanların sayısı çoğalırsa sistemin nasıl işleyeceğini ben de merak ediyorum. Belki erteleme veya durdurma olabilir, bilemedim.
    Güvenilirlik konusunda bankalar ve bu şirketler mukayese edilemez:
    1. Bankalar batarsa mevduatınızı en kötü ihtimalle (devlet tam garantiye geçmezse) 150 bin TL ye kadar alırsınız. Bu şirketler batarsa iflas masasında ömrünüz çürür ve yüzde 99 bir şey alamazsınız.
    2. Banka kredi veriyor, dolayısıyla banka kredilerde size borçlu olmuyor; siz bankaya borçlu oluyorsunuz. Banka batsa bile size bir zararı yok.

    Fakir nasıl ev alsın? Ayranı yoksa içmeye, almasın. Yüzde 10 peşinatı bile ödeyemeyen niye ev alsın ki zaten? Kirada otursun yüzde 10'u bulana kadar. (Benim hayatım kirada geçti, işkembeden sallamıyorum. &#128522

    Bankalar yüzde 40'ını peşin mi istiyor? Yok artık... Yeni düzenleme ile devlet peşinatı yüzde 10'a indirdi!

    Şanslıysan? O zaman bu şirketlere girmek yerine loto oyna... Haram mı? Ya bu ne peki?
  • 25-04-2020, 13:54:37
    #80
    emin evini zamanında ben de arastırdım. hatta memlekette arkadasım ev bile aldı 6-7 yıl once.

    benim girmeme nedenim ise yatırdıgınız paranın eger kurada gec cıkarsa pek bir işe yaramaması.ornegin bugun 200 bir daire. ertesi yıl cok rahat 250 bin oluyor. ertesi yıl 300 bin. eger lokasyon iyiyise tutulan bir yerse bu artıslar cok daha fazla bile olabilir.

    emin evinde gec cıkarsa 5 yıl sonunda 200 bin liran olacak. (galiba en gec vade ortasında odeme yapılıyor. yani 2.5 yıl sonra) buna ragmen bile o paranın degeri kalmıyor. memlekttekucuk sehirlerde eminevim daha iyi.cok artıs olumuyor emlakta.likain buuyk sehirlerde aydan aya bile fiyat artısı olabiliyor.
  • 25-04-2020, 14:37:28
    #81
    mener adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Güvenilirlik konusunda bankalar ve bu şirketler mukayese edilemez:
    1. Bankalar batarsa mevduatınızı en kötü ihtimalle (devlet tam garantiye geçmezse) 150 bin TL ye kadar alırsınız. Bu şirketler batarsa iflas masasında ömrünüz çürür ve yüzde 99 bir şey alamazsınız.
    2. Banka kredi veriyor, dolayısıyla banka kredilerde size borçlu olmuyor; siz bankaya borçlu oluyorsunuz. Banka batsa bile size bir zararı yok.

    Fakir nasıl ev alsın? Ayranı yoksa içmeye, almasın. Yüzde 10 peşinatı bile ödeyemeyen niye ev alsın ki zaten? Kirada otursun yüzde 10'u bulana kadar. (Benim hayatım kirada geçti, işkembeden sallamıyorum. &#128522

    Bankalar yüzde 40'ını peşin mi istiyor? Yok artık... Yeni düzenleme ile devlet peşinatı yüzde 10'a indirdi!

    Şanslıysan? O zaman bu şirketlere girmek yerine loto oyna... Haram mı? Ya bu ne peki?
    Kura veya çekiliş ile loto arasındaki farkı biliyor olduğunuzu tahmin ediyorum, kıyas-ı maal farık... Temel ve aslî ihtiyaç olduğu için fakir de ev alsın, almalı da.