Hocam şimdi 15 gün sonra okulum bitse, 1 aya filan diplomayı alsam. Sonrasında 2 ay içerisinde gidip 2 yıl tecil etmek istiyorum desem. Tecil ederler mi? Peki iki yıl içinde yüksek lisansa başlamalısın demişsin. Peki mesela tecil ettirdikten sonra yüksek lisans yapmasam, 2 yıl süre dolmadanda mesela 1.5 sene sonra gidip bedelli askerlik başvurusu filan yapsam? Bu şekilde bir sorun olur mu?
Hocam okulunuzu bitirin diplomanızı alin. Takip eden ilk ay içerisinde askerlik subeye gidip tecil hakkinizi kullanmak istediginizi bildirin. Herhangi bir şartsız, koşulsuz ( diger arkadasin dedigi gibi MUAYENE gibi bir durum soz konusu degil)2 yil tecil ettirin.2 yil içerisinde tekrar okula başlarsanız teciliniz okul bitene kadar uzar. Acik öğretim fakultelerinde de geçerlidir bu. Okula gitmeyip askere gitmek isterseniz e devlet uzerinden tecil bozdurup gidebilirsiniz. Bedelli islemleride e devlet üzerinden yapılıyor. Tum sorularınızı cevapladığımı düşünüyorum.
**Okul bitirip 2 yil tecil hakkimi kullanmis ve mayista askere gidecek birisi olarak yazıyorum.