• 15-10-2019, 15:19:40
    #10
    turkeylegend adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaşlar bir ismi tescillemek istiyorum. Biraz araştırdım yaklasik onden 500 tl daha sonra onaylanirsa 1.200 tl ödemem gerekiyormuş. Daha sonra e devlet üzerinden yapilabildigini fark ettim 205 tl ile burasi biraz karışık ama umarım yanlış yapmam. Peki ya e devletten başvuru onaylanirsa ek olarak kaç para daha odemem gerek onu bulamadım.
    Tecrübeli arkadaslar bilgilendirirse sevinirim.
    Kendi tescilinizi kendiniz yapabilirsiniz kimseye ihtiyacınız yok. 205 lira harç ödüyorsunuz, tescil belgeniz çıktıktan sonra 550 tl tekrar harç ödüyorsunuz 10 sene başka ödeme yapmıyorsunuz. Başvuru evrağınızla nic.tr sitesinden 25 tl ye 1 senelik domain alabilirsiniz 5 senelik 100 tl ödemeniz gerekiyor. İşlemden önce yapmanız gereken sadece markanızın sınıfını belirlemeniz ve o sınıfta markanızın daha önce tescillenip tescillenmediğine bakmanız. Markanız riskliyse itiraz gelme durumu olabilir bu işlem de ret yemenize kısmi ret yemenize ya da işlemlerinizin uzamasına sebep olabilir. Markanızın tpe sitesinde bulunan online modülünden kontrol edebilirsiniz.

    Aslında biraz vakit bulsam konu açıp isteyenlerin markalarını ücretsiz araştıracağım ama konu biraz hassas olduğu için bulaşmak istemiyorum. Bazen insanlar markalarını paylaşmak istemiyorlar o yüzden forumda pek bulaşmıyorum bu işlere.
  • 15-10-2019, 16:36:51
    #11
    Scacrow adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kendi tescilinizi kendiniz yapabilirsiniz kimseye ihtiyacınız yok. 205 lira harç ödüyorsunuz, tescil belgeniz çıktıktan sonra 550 tl tekrar harç ödüyorsunuz 10 sene başka ödeme yapmıyorsunuz. Başvuru evrağınızla nic.tr sitesinden 25 tl ye 1 senelik domain alabilirsiniz 5 senelik 100 tl ödemeniz gerekiyor. İşlemden önce yapmanız gereken sadece markanızın sınıfını belirlemeniz ve o sınıfta markanızın daha önce tescillenip tescillenmediğine bakmanız. Markanız riskliyse itiraz gelme durumu olabilir bu işlem de ret yemenize kısmi ret yemenize ya da işlemlerinizin uzamasına sebep olabilir. Markanızın tpe sitesinde bulunan online modülünden kontrol edebilirsiniz.

    Aslında biraz vakit bulsam konu açıp isteyenlerin markalarını ücretsiz araştıracağım ama konu biraz hassas olduğu için bulaşmak istemiyorum. Bazen insanlar markalarını paylaşmak istemiyorlar o yüzden forumda pek bulaşmıyorum bu işlere.
    Kurum Kararına itirazlar, bülten yayınına itirazlar, kısmı yenileme v.s gibi işlemlerde sonra vekilmi arıcak arkadaşlar merak ettim doğrusu her işin bir uzmanı vardır mahkemede tek başınıza haklı çıkabiliyorsanız neden avukat tutuyorsunuz ?
  • 15-10-2019, 16:51:52
    #12
    NeTZeN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kurum Kararına itirazlar, bülten yayınına itirazlar, kısmı yenileme v.s gibi işlemlerde sonra vekilmi arıcak arkadaşlar merak ettim doğrusu her işin bir uzmanı vardır mahkemede tek başınıza haklı çıkabiliyorsanız neden avukat tutuyorsunuz ?

    Yaptığınız bütün markalara itiraz mı geliyor ? Markalarınızın hepsi kısmi mi oluyor bunu mu demek istediniz ? İtiraz gelirse gider bulur bir vekil vekil atamak 5 dakikalık iş. Her markaya itiraz gelecek kısmi olacak diye bir kaide yok zaten markanızı iyi araştırın araştırmazsanız bu gibi durumlarla karşılarsınız dedim okuduysanız. İmzamdan okuduysanız bu işi profesyonel yapıyorum ve forumda kimseye bir şey satmaya çalışmadım 10 senedir bu konu hakkında. İşlemler neyse onları yazdım, vekil firmaya ihtiyaç duyanlar zaten gider patent firmasıyla çalışır. Her ay 2 tane marka bülteni yayınlanıyor vekilsiz başvuru sayıları ortada.