• 21-09-2019, 00:13:15
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Merhabalar,

    2 yıldır calistigim koklu bir parekende sirketinden askerlik sebebi ile istifa edecegim ve kidem tazminati alacagim. Bugun magaza mudurune pazartesi gunu sülüsü alacagimi ve istifa edecegimi belirttim( 2 aydir soyluyorum yanlis anlasilmasin haberleri var zaten sadece sulus pazartesi alicam ve istifa edicem dedim) lakin muduru istifami almayacagini gideceksemde kidem tazminatsiz duz istifa edebilecegimi soyledi. Ay sonuna kadar durmami zorunlu kilmaya calisiyor. Bunu personele ihtiyaci oldugu icin yapiyor. Boyle bi hakki varmidir? Ben sulusu teslim ettikten sonra istedigim surede istifa edebilecegim diye biliyorum, hukuken ne dogrudur bilgilendirebilirmisiniz?

    Yazim hatalari icin kusuruma bakmayin mobildeyim

    Guncelleme
    Sulusu aldim sirkete gittim sikinti yok arkadaslar tesekkur ederim.

    Medak eden olursa diye sunuda birakayimm;
  • 21-09-2019, 00:16:04
    #2
    İstifa dilekceni ve sulusunu aldığın gibi hangi şirket ise onun ik departmanina veya bölge müdürüne doğrudan teslim et.durumu da izah et. O müdürden enjektörle kan alsınlar

    Yasal hakkin. İstifa dilekceni internette örnek var ona göre yaz kesinlikle. Şirket hangi şirket bunu da belirtmende sakınca yoksa belki bir önerim olabilir


    Edit: Askerlik sebebiyle makul süre (3ay) evvel istifa edebilirsiniz. Aksini iddaa eden Yargıtay dosyalarını sorgulayabilir emsal niteliğinde karar mevcut.
  • 21-09-2019, 00:17:00
    #3
    Almama gibi bir durumu yok sülüs ve dilekçe ile istifa edebilirsin. Tazminatı ödemek zorunda, ödemem diyorsa adliyedeki işçi mahkemelerine başvurup faiziyle alabilirsin.
  • 21-09-2019, 00:17:41
    #4
    Merhaba, zorunlu askere giden herkes kıdem tazminatı alabilir. Ancak tazminat alabilmek için en az 1 yıl çalışılmış olması gerekiyor. Yöneticinizin bu durumu ilerletmesi veya ısrar etmesi durumunda bir avukata başvurarak detaylı bilgi alarak dava açabilirsiniz.
  • 21-09-2019, 00:18:15
    #5
    Tilki adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,

    2 yıldır calistigim koklu bir parekende sirketinden askerlik sebebi ile istifa edecegim ve kidem tazminati alacagim. Bugun magaza mudurune pazartesi gunu sülüsü alacagimi ve istifa edecegimi belirttim( 2 aydir soyluyorum yanlis anlasilmasin haberleri var zaten sadece sulus pazartesi alicam ve istifa edicem dedim) lakin muduru istifami almayacagini gideceksemde kidem tazminatsiz duz istifa edebilecegimi soyledi. Ay sonuna kadar durmami zorunlu kilmaya calisiyor. Bunu personele ihtiyaci oldugu icin yapiyor. Boyle bi hakki varmidir? Ben sulusu teslim ettikten sonra istedigim surede istifa edebilecegim diye biliyorum, hukuken ne dogrudur bilgilendirebilirmisiniz?

    Yazim hatalari icin kusuruma bakmayin mobildeyim
    Öyle bir hakkı yok. Kanunlar gereğince kıdem tazminatı alarak ayrılmanız gerekiyor. Siz sülüsten önce bile askerliğinizi mazeret gösterebilir ve işten ayrılabilirsiniz. Bunda da aynı zamanda iş yeri kıdem tazminatı vermekle yükümlüdür. Eğer dediğiniz şekilde davranıyorlarsa, vermemek istedikleri tazminatın çok daha fazlasını vermek zorunda kalırlar. Düşünmeden mahkeme açın.
  • 21-09-2019, 00:18:47
    #6
    Hiç bir şey yapamaz İK ile görüş gerekirse müdürü çok güzel yola getirir rahat ol hocam. Elinde sülüsün varsa seni bekletmez ihbarını kullanmadan direk çıkabilir ve kıdem tazminatını da alırsın.
  • 21-09-2019, 00:21:06
    #7
    Tilki adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,

    2 yıldır calistigim koklu bir parekende sirketinden askerlik sebebi ile istifa edecegim ve kidem tazminati alacagim. Bugun magaza mudurune pazartesi gunu sülüsü alacagimi ve istifa edecegimi belirttim( 2 aydir soyluyorum yanlis anlasilmasin haberleri var zaten sadece sulus pazartesi alicam ve istifa edicem dedim) lakin muduru istifami almayacagini gideceksemde kidem tazminatsiz duz istifa edebilecegimi soyledi. Ay sonuna kadar durmami zorunlu kilmaya calisiyor. Bunu personele ihtiyaci oldugu icin yapiyor. Boyle bi hakki varmidir? Ben sulusu teslim ettikten sonra istedigim surede istifa edebilecegim diye biliyorum, hukuken ne dogrudur bilgilendirebilirmisiniz?

    Yazim hatalari icin kusuruma bakmayin mobildeyim
    Hakki var mi yok mu konusunda bilgim yok ama 2 aydir ona lafla degil, bir dilekce/email veya baska bir yazili/resmi yol ile teblig etmeniz gerekiyordu. Bunu hayat boyunca bir ders olarak dusunun.
    • meftuniberder
    meftuniberder bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 21-09-2019, 00:27:53
    #8
    Üyeliği durduruldu
    MeyRa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İstifa dilekceni ve sulusunu aldığın gibi hangi şirket ise onun ik departmanina veya bölge müdürüne doğrudan teslim et.durumu da izah et. O müdürden enjektörle kan alsınlar

    Yasal hakkin. İstifa dilekceni internette örnek var ona göre yaz kesinlikle. Şirket hangi şirket bunu da belirtmende sakınca yoksa belki bir önerim olabilir


    Edit: Askerlik sebebiyle makul süre (3ay) evvel istifa edebilirsiniz. Aksini iddaa eden Yargıtay dosyalarını sorgulayabilir emsal niteliğinde karar mevcut.
    Lcwaikiki hocam. Çirkenleşmek istemiyorum askerden sonrada gelip sohbet edebilecegim insanlar olsun bi köşede istiyorum ama insanlar bencil ve anlayışsız olabiliyorlar.

    Herkese bilgileri için çok teşekkür ederim, pazartesi sülüsü alıp bunları bilerek son bi konuşma yaparım kendileriyle, tercih ettikleri yola göre hareket ederim sayenizde teşekkür ederim tekrar
  • 21-09-2019, 00:32:38
    #9
    kardeşim 2 yılını yedirme kesinlikle. hakkını ara paranı al öyle ayrıl. lcwaikiki koca şirket adamlar gerekirse genel merkezine git ik ile görüş .